În Timişoara benzile auto nu se vor transforma în piste de biciclete. Primarul Robu spune că ar ieşi mari proteste

pista biciclete

pista biciclete

La Timişoara nu se va proceda la transformarea unor benzi de circulaţie auto în piste pentru biciclete, pentru că aceasta ar duce la proteste imense, crede primarul oraşului. Traficul s-ar bloca, iar poluarea ar creşte, chiar la acel „rău” dioxid de azot, pentru care Comisia Europeană ia la bani mărunţi administraţia oraşului, dar şi România.

Mii şi mii de timişoreni ar fi afectaţi de o asemenea măsură de trecere a unei benzi de circulaţie din domeniul auto în cel ciclist. Oamenii ar fi extrem de supăraţi, este convins primarul Nicolae Robu.

„Dacă am face piste de biciclete pe carosabil ar ieși niște proteste de nu vă puteți închipui. Nu puteți să vă imaginați, nefiind în interiorul problematicii, ce consecințe negative ar fi pentru mii și mii de timișoreni, pentru toți până la urmă, pentru că s-ar crea niște ambuteiaje cumplite. Având ambuteiaje am avea și poluare, să fie foarte clar! Cea mai mare poluare se produce când se apasă pe pedala de accelerație! Când sunt ambuteiaje, te duci câțiva metri, te oprești, apeși pe accelerație, mai mergi câțiva metri, iar te oprești, din nou apeși pe accelerație și tot așa. Se degajă noxe și printre noxe la loc de frunte este dioxidul de azot. Noi și așa avem probleme cu cantitatea de dioxid de azot”, a declarat Robu. El a insistat că de fapt nici nu sunt asemenea mari probleme cu acel dioxid de azot, doar că se menţine permanent la un nivel ridicat, fără a depăşi limitele.

Măsura transformării benzii auto în pistă ciclo ar polua groaznic oraşul, mai susţine acesta. Sistemul local de trafic auto e excelent pus la punct. Ar fi un pas înapoi o astfel de decizie!

„Dacă noi am face ceea ce spuneți că au făcut alții, eu vă garantez că ar fi un adevărat dezastru, și ecologic, și ca nemulțumire masivă a cetățenilor, care și-ar măcina nervii și ar consuma timpul în trafic. Fiecare bandă în plus pe care am creat-o, fiecare modernizare, și sunt foarte, foarte multe, au adus o îmbunătățire considerabilă în trafic. Dacă acum am face pași înapoi, ar fi o eroare foarte, foarte gravă”, spune edilul-şef al Timişoarei.

Chiar dacă o asemenea decizie va crea nemulţumiri printre cei care pedalează, el spune că are un mare respect pentru biciclişti. „Haterii” care au acuzat distrugerea pistei de bicicletă de pe bulevardul Republicii au fost luaţi din nou în colimator.

„Am tot respectul pentru bicicliști și vreau să le asigurăm condiții cât mai bune, și de confort, și de securitate. Unii ne-au criticat că pe Blv. Republicii mutăm pista care era pe carosabil pe trotuar. Cum să critici așa ceva, când de fapt noi lărgim trotuarul? Puteam fi criticați dacă am fi înghesuit pista de biciclete pe trotuar, dar noi lărgim trotuarul cu echivalentul fostei piste de pe carosabil, ba chiar ceva mai mult. Bicicicliștii vor putea circula cu treceri line de pe carosabil pe trotuar în siguranță acolo, nu cu toate emoțiile pe care le-au avut până acum, mai ales când în dreptul lor au ajuns troleibuze sau autobuze acolo, în curbă”, a mai subliniat acesta.

Robu a vorbit iarăşi de planurile sale de viitor, planuri din care fac parte şi bicicliştii.

„Avem în lucru proiectul care va avea ca finalitate continuarea a ceea ce am construit deja în oraș ca piste de biciclete și modernizarea a ceea ce există, într-o viziune de ansamblu rețeaua de piste de biciclete a orașului. Vrem să avem o rețea de piste de biciclete care să permită continuitate de trasee pe bicicletă, de la cât mai multe puncte importante spre cât mai multe puncte importante. Vrem să facem o rețea regională, vrem ca în toate localitățile periurbane să existe condiții de a se merge, de a se veni cu bicicleta. Dar, cu toate acestea nu vreau, și o spun răspicat, încă o dată, cu tot respectul pentru toate opțiunile, nu vreau să desființăm benzi carosabile, pentru că ar fi un dezastru ecologic. Adică atât cât am câștigat prin împuținarea mașinilor ar fi anulat și s-ar adăuga ca elemente negative de creșterea poluării datorită lipsei de fluență în trafic. Nu putem să ignorăm și uzurile mașinilor, nervii oamenilor, uzurilor cauciurilor, pornire- oprire, și inclusiv a carosabilului în urma acestor variații de viteză”, a mai spus primarul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Ovidiu Vasiliu a spus: (mai 22nd, 2020 at 17:51 )

<> – deşi este o formulare de sorginte manelistă – este ceea ce a produs individul vopsit de când a ajuns din greşeală în fotoliul de primar al Timişoarei: defrişări după defrişări, asfaltări şi reasfaltări chiar şi acolo unde nu era cazul, lauda că acum <>, înlocuirea unor tramvaie cu maxi-taxi şi achiziţia de vapobuse cu motor Diesel când pentru traseul şi solicitarea la care-s supuse tracţiunea electrică era ideală – <> s-a produs începând din iunie 2012 şi se va încheia în această toamnă.

Dincolo de asta <> cu un individ Preacelebru Autoaplaudac pe fotoliul de primar şi care a mai şi avut neruşinarea să „decreteze” în 2015 <> aşa că cine vrea măsuri de bun simţ şi de altfel normale în toată Europa civilizată nu are decât să voteze la toamnă un primar adevărat nu un vopsit măcarcevist purtător de cuvânt care doar formal ocupă şi funcţia de primar.

Las` că va vedea de la toamnă cum va fi posibil ca pe prima bandă carosabilă să circule cu prioritate transportul comun şi bicicletele, chiar dacă legal şi acum se poate circula cu bicicleta pe prima bandă pe cele mai multe dintre străzi. Se întoarce ea roata peste vară şi de la toamnă moşul vopsit şi „meritocraţii” Săi vor fi cei în rolul de „cârcotaşi”, „hateri” şi „suflete negre” chiar dacă viitoarea administraţie va avea decenţa să nu folosească asemenea epitete sau „apelative” în spaţiul public sau chiar în discuţiile private dintre membrii echipei.

Cornel a spus: (mai 24th, 2020 at 17:20 )

Dar semafoarele „inteligente” care opresc mașinile din 50 în 50 metri, deși nu trec pietoni, nu fac tocmai ce ați descris, domnule primar? Ați băgat milioane de lei într-un sistem prostesc de semaforizare care încetinesc de peste 2 ori traficul, vorbind în timpul de deplasare între două locuri mai depărtate din oraș . Asta înseamnă de peste 2 ori mai multă poluare, datorată frânărilor și accelerărilor de care ați vorbit. Păi tocmai asta a sporit poluarea, semafoarele lui pește. Nu știu ce v-a ieșit la afacerea asta, dar nouă ne ies niște sute de cancere în plus datorate poluării mai mari. Mulțumim, domnule primar, cu specialiștii în poluare „inteligentă”.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea are timp să reespire. Pe mai multe fronturi, jucătoarele de la CSM ţin steagul Banatului sus. Miercuri, de la ora obişnuită, 18.30, trupa de pe malul Timişului are un meci interesant pe teren propriu, contra CSM Constanţa, în prima ligă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima ședință de plen de la instaurarea oficială a noului primar și a consilierilor locali, el a primit voturile necesare pentru a rămâne pe funcție. Plen cu ”piper”, marți seara, la Consiliul Local Timișoara. Cu ocazia întâlnirii, conducerea administrativă a primăriei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi o continuare a stilului de președinte-împărat pe modelul Klaus Iohannis din uiltimii zece ani. În urma dezbaterii de luni seara de la Digi24, senatorul Raoul Trifan a ajuns la câteva concluzii privindu-l pe candidatul Mircea Geoană. “Poți scoate omul din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată de Nordis, cu destinația Nisa, îi transporta pe liderii PSD Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu și Laura Vicol, împreună cu copiii lor, pentru a vedea Marele Premiu de Formula 1 de la Monaco. În același avion s-a aflat și Afred Simonis,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea lipsă din autostrada Lugoj – Deva, între Margina și Holdea, au ajuns deja pe șantier. Cel mai important, în luna decembrie ar urma să înceapă forarea efectivă. Informațiile au fost furnizate de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO
În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au fost finalizate lucrările de reabilitare a barajul Oravița Mică (județ Caraș-Severin) și cele de amenajare a albiei râului Oravița în intravilanul localității amintite. Încă din anii 80, barajul Oravița Mică, realizat în secolul al XVIII-lea, datorită duratei mari de funcționare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele sale, rezultat din pasiunea și dorința unor designeri cu experiență. Aceștia și-au propus să creeze ținute care să celebreze frumusețea și delicatețea femeii moderne, fie ea visătoare și romantică sau puternică și realistă. Produsele VESSMARY sunt concepute pentru a răspunde...
Citeşte tot articolul Citeste articolul <b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>
Top