În Timişoara benzile auto nu se vor transforma în piste de biciclete. Primarul Robu spune că ar ieşi mari proteste

pista biciclete

pista biciclete

La Timişoara nu se va proceda la transformarea unor benzi de circulaţie auto în piste pentru biciclete, pentru că aceasta ar duce la proteste imense, crede primarul oraşului. Traficul s-ar bloca, iar poluarea ar creşte, chiar la acel „rău” dioxid de azot, pentru care Comisia Europeană ia la bani mărunţi administraţia oraşului, dar şi România.

Mii şi mii de timişoreni ar fi afectaţi de o asemenea măsură de trecere a unei benzi de circulaţie din domeniul auto în cel ciclist. Oamenii ar fi extrem de supăraţi, este convins primarul Nicolae Robu.

„Dacă am face piste de biciclete pe carosabil ar ieși niște proteste de nu vă puteți închipui. Nu puteți să vă imaginați, nefiind în interiorul problematicii, ce consecințe negative ar fi pentru mii și mii de timișoreni, pentru toți până la urmă, pentru că s-ar crea niște ambuteiaje cumplite. Având ambuteiaje am avea și poluare, să fie foarte clar! Cea mai mare poluare se produce când se apasă pe pedala de accelerație! Când sunt ambuteiaje, te duci câțiva metri, te oprești, apeși pe accelerație, mai mergi câțiva metri, iar te oprești, din nou apeși pe accelerație și tot așa. Se degajă noxe și printre noxe la loc de frunte este dioxidul de azot. Noi și așa avem probleme cu cantitatea de dioxid de azot”, a declarat Robu. El a insistat că de fapt nici nu sunt asemenea mari probleme cu acel dioxid de azot, doar că se menţine permanent la un nivel ridicat, fără a depăşi limitele.

Măsura transformării benzii auto în pistă ciclo ar polua groaznic oraşul, mai susţine acesta. Sistemul local de trafic auto e excelent pus la punct. Ar fi un pas înapoi o astfel de decizie!

„Dacă noi am face ceea ce spuneți că au făcut alții, eu vă garantez că ar fi un adevărat dezastru, și ecologic, și ca nemulțumire masivă a cetățenilor, care și-ar măcina nervii și ar consuma timpul în trafic. Fiecare bandă în plus pe care am creat-o, fiecare modernizare, și sunt foarte, foarte multe, au adus o îmbunătățire considerabilă în trafic. Dacă acum am face pași înapoi, ar fi o eroare foarte, foarte gravă”, spune edilul-şef al Timişoarei.

Chiar dacă o asemenea decizie va crea nemulţumiri printre cei care pedalează, el spune că are un mare respect pentru biciclişti. „Haterii” care au acuzat distrugerea pistei de bicicletă de pe bulevardul Republicii au fost luaţi din nou în colimator.

„Am tot respectul pentru bicicliști și vreau să le asigurăm condiții cât mai bune, și de confort, și de securitate. Unii ne-au criticat că pe Blv. Republicii mutăm pista care era pe carosabil pe trotuar. Cum să critici așa ceva, când de fapt noi lărgim trotuarul? Puteam fi criticați dacă am fi înghesuit pista de biciclete pe trotuar, dar noi lărgim trotuarul cu echivalentul fostei piste de pe carosabil, ba chiar ceva mai mult. Bicicicliștii vor putea circula cu treceri line de pe carosabil pe trotuar în siguranță acolo, nu cu toate emoțiile pe care le-au avut până acum, mai ales când în dreptul lor au ajuns troleibuze sau autobuze acolo, în curbă”, a mai subliniat acesta.

Robu a vorbit iarăşi de planurile sale de viitor, planuri din care fac parte şi bicicliştii.

„Avem în lucru proiectul care va avea ca finalitate continuarea a ceea ce am construit deja în oraș ca piste de biciclete și modernizarea a ceea ce există, într-o viziune de ansamblu rețeaua de piste de biciclete a orașului. Vrem să avem o rețea de piste de biciclete care să permită continuitate de trasee pe bicicletă, de la cât mai multe puncte importante spre cât mai multe puncte importante. Vrem să facem o rețea regională, vrem ca în toate localitățile periurbane să existe condiții de a se merge, de a se veni cu bicicleta. Dar, cu toate acestea nu vreau, și o spun răspicat, încă o dată, cu tot respectul pentru toate opțiunile, nu vreau să desființăm benzi carosabile, pentru că ar fi un dezastru ecologic. Adică atât cât am câștigat prin împuținarea mașinilor ar fi anulat și s-ar adăuga ca elemente negative de creșterea poluării datorită lipsei de fluență în trafic. Nu putem să ignorăm și uzurile mașinilor, nervii oamenilor, uzurilor cauciurilor, pornire- oprire, și inclusiv a carosabilului în urma acestor variații de viteză”, a mai spus primarul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Ovidiu Vasiliu a spus: (mai 22nd, 2020 at 17:51 )

<> – deşi este o formulare de sorginte manelistă – este ceea ce a produs individul vopsit de când a ajuns din greşeală în fotoliul de primar al Timişoarei: defrişări după defrişări, asfaltări şi reasfaltări chiar şi acolo unde nu era cazul, lauda că acum <>, înlocuirea unor tramvaie cu maxi-taxi şi achiziţia de vapobuse cu motor Diesel când pentru traseul şi solicitarea la care-s supuse tracţiunea electrică era ideală – <> s-a produs începând din iunie 2012 şi se va încheia în această toamnă.

Dincolo de asta <> cu un individ Preacelebru Autoaplaudac pe fotoliul de primar şi care a mai şi avut neruşinarea să „decreteze” în 2015 <> aşa că cine vrea măsuri de bun simţ şi de altfel normale în toată Europa civilizată nu are decât să voteze la toamnă un primar adevărat nu un vopsit măcarcevist purtător de cuvânt care doar formal ocupă şi funcţia de primar.

Las` că va vedea de la toamnă cum va fi posibil ca pe prima bandă carosabilă să circule cu prioritate transportul comun şi bicicletele, chiar dacă legal şi acum se poate circula cu bicicleta pe prima bandă pe cele mai multe dintre străzi. Se întoarce ea roata peste vară şi de la toamnă moşul vopsit şi „meritocraţii” Săi vor fi cei în rolul de „cârcotaşi”, „hateri” şi „suflete negre” chiar dacă viitoarea administraţie va avea decenţa să nu folosească asemenea epitete sau „apelative” în spaţiul public sau chiar în discuţiile private dintre membrii echipei.

Cornel a spus: (mai 24th, 2020 at 17:20 )

Dar semafoarele „inteligente” care opresc mașinile din 50 în 50 metri, deși nu trec pietoni, nu fac tocmai ce ați descris, domnule primar? Ați băgat milioane de lei într-un sistem prostesc de semaforizare care încetinesc de peste 2 ori traficul, vorbind în timpul de deplasare între două locuri mai depărtate din oraș . Asta înseamnă de peste 2 ori mai multă poluare, datorată frânărilor și accelerărilor de care ați vorbit. Păi tocmai asta a sporit poluarea, semafoarele lui pește. Nu știu ce v-a ieșit la afacerea asta, dar nouă ne ies niște sute de cancere în plus datorate poluării mai mari. Mulțumim, domnule primar, cu specialiștii în poluare „inteligentă”.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală

În contextul crizei politice actuale, Academia de Advocacy face un apel ferm către partidele politice pro-europene să constituie o coaliție stabilă și să formeze un guvern cu o majoritate parlamentară solidă. Potrivit Academiei de Advocacy, există trei mari priorităţi pentru ţara nostră în acest moment. “Este imperativ ca liderii politici să prioritizeze dialogul, să depășească...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

SCM Timișoara, meci de gală la ultima apariție pe parchetul propriu în 2024

SCM winsed.swiss Timișoara întâlnește campioana, U-BT Cluj-Napoca, în ultimul meci al anului 2024, la sala Constantin Jude. Alb-violeții vin după două succese în deplasare. Timișoara s-a impus pe terenul formației Steaua București (70-57), în Liga Națională, și în sala din Giulești, 77-72 cu Rapid București. Acest din urmă meci le-a adus calificarea în turneul final,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM Timișoara, meci de gală la ultima apariție pe parchetul propriu în 2024
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Rata șomajului din Timiș rămâne peste unu la sută

Rata șomajului se menține în județul Timiș peste unu la sută, fiind în creștere nesemnificativă. Luna noiembrie se încheie cu o rată a șomajului de 1,09% față de 1,06% în octombrie, anunță Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș. La sfârșitul lunii noiembrie, rata șomajului a fost de 1,09%, fiind înregistrat un total de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rata șomajului din Timiș rămâne peste unu la sută
Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

Prețurile la serviciile de apă și canal rămân neschimbate anul viitor la Timișoara

Tarifele practicate la Timișoara pentru prestarea serviciilor de apă și canal sunt sub media europeană și scumpiri semnificative nu sunt previzionate în următorii ani. De la 1 ianuarie vor intra în vigoare prețuri noi la serviciile Aquatim, dar și așa prețurile nu vor afecta semnificativ bugetul famiiilor. La nivel european, cheltuielile realizate pentru apă și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prețurile la serviciile de apă și canal rămân neschimbate anul viitor la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

SCM winsed.swiss Timișoara întâlnește campioana, U-BT Cluj-Napoca, în ultimul meci al anului 2024, la sala Constantin Jude. Alb-violeții vin după două succese în deplasare. Timișoara s-a impus pe terenul formației Steaua București (70-57), în Liga Națională, și în sala din Giulești, 77-72 cu Rapid București. Acest din urmă meci le-a adus calificarea în turneul final,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM Timișoara, meci de gală la ultima apariție pe parchetul propriu în 2024
Rata șomajului se menține în județul Timiș peste unu la sută, fiind în creștere nesemnificativă. Luna noiembrie se încheie cu o rată a șomajului de 1,09% față de 1,06% în octombrie, anunță Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș. La sfârșitul lunii noiembrie, rata șomajului a fost de 1,09%, fiind înregistrat un total de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rata șomajului din Timiș rămâne peste unu la sută
Lugojul va beneficia de 13 milioane de euro, fonduri europene în cea mai mare parte, pentru un parc nou, reabilitarea a alte patru parcuri, dar și infrastructură modernizată. Două noi contracte de finanțare prin Programul Regional Vest 2021-2027 au fost semnate astăzi de reprezentanții Primăriei Lugoj și cei ai ADR Vest. Primul proiect, „Creșterea calității...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Municipalitatea din Lugoj și ADR Vest au semnat două contracte de finanțare cu fonduri europene, în valoare de 13 milioane de euro
Tarifele practicate la Timișoara pentru prestarea serviciilor de apă și canal sunt sub media europeană și scumpiri semnificative nu sunt previzionate în următorii ani. De la 1 ianuarie vor intra în vigoare prețuri noi la serviciile Aquatim, dar și așa prețurile nu vor afecta semnificativ bugetul famiiilor. La nivel european, cheltuielile realizate pentru apă și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prețurile la serviciile de apă și canal rămân neschimbate anul viitor la Timișoara
Duminică, 21 decembrie, de la ora 18.00, la Casa Naţională “Efta Botoca” din Jebel va avea loc un concert de colinde, datini şi obiceiuri de Crăciun.  Spectatolul este organizat de Primăria şi Consiliul Local Jebel. Magia colindelor şi a datinilor de Crăciun va prinde viaţă sâmbătă, 21 decembrie, de la ora 18.00, la Casa Naţională...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Concert de colinde, sâmbătă, la Jebel
Proiectul de reabilitare a Gării de Nord Timișoara a ajuns într-un nou stadiu, piațeta din fața acesteia are acum o fântână arteziană finalizată. Aceasta a fost deja testată, oferă un spectacol de apă și lumini. CFR Infrastructură Timișoara a anunțat că fântâna arteziană amplasată în piațeta nou amenajată în fața Gării de Nord din orașul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul E gata fântâna arteziană din piațeta Gării de Nord Timișoara/FOTO
Mult disputatul proiect al taxelor și impozitelor la nivel maxim permis de legislația fiscală, pentru anul 2025, a picat la limită în Consiliul Local Timișoara. Amendamentul primarului Dominic Fritz, prin care a propus reducerea impozitării clădirilor nerezidențiale, de la 1,9% la 1,8%, la care se adaugă reducerea de 10% pentru plata până în luna martie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul taxelor și impozitelor pe 2025 a picat la votul din Consiliul Local!
În contextul crizei politice actuale, Academia de Advocacy face un apel ferm către partidele politice pro-europene să constituie o coaliție stabilă și să formeze un guvern cu o majoritate parlamentară solidă. Potrivit Academiei de Advocacy, există trei mari priorităţi pentru ţara nostră în acest moment. “Este imperativ ca liderii politici să prioritizeze dialogul, să depășească...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Academia de Advocacy cere partidelor pro-europene responsabilitate politică și stabilitate guvernamentală
Top