Administratie

Cu trenul prin zona metropolitană. Comunelor din jurul oraşului li se va cere plata subvenţiilor

Şeful administraţiei timişorene se gândeşte să utilizeze infrastructura feroviară din jurul oraşului pentru a aduce navetiştii la lucru şi a scăpa străzile de traficul aglomerat, produs de aceste persoane, care vin cu vehiculele proprii la locul de muncă. Dar cum tarifele călătoriilor cu trenul trebuie subvenţionate, el s-a gândit să lase această povară pe umerii comunelor de unde muncitorii sunt aduşi în Timişoara.

Nicolae Robu nu se mai opreşte atunci când vine vorba de planuri, produse după anunţul guvernului de a da managementul proiectelor feroviare şi rutiere în mâna autorităţilor locale. Acum el se gândeşte chiar la infrastructura feroviară existentă în jurul oraşului, una bine dezvoltată, care ar putea deveni suport pentru transportul navetiştilor. Se pot face staţii şi în oraş chiar, pentru că acea reţea de cale ferată trece şi prin centru spune acesta.

„Vrem să o punem în valoare (n.r reţeaua feroviară), nu putem face pe ceva ce nu ne aparţine. Acum vom încerca, există posibilităţi de finanţare. Vom încerca să refolosim şi să reanimăm această reţea feroviară din jurul Timişoarei. Am avut întâlniri cu operatorii feroviari care dispun de mijloace moderne, trenuri cu două – trei vagoane, care mi-au spus: domn primar suntem apţi să facem transport de persoane din zona din jurul Timişoarei să nu vină oamenii cu maşina, Acest transport se adresează şi celor care vin în Timişoara la cumpărături şi pentru petrecerea timpului liber”, a anunţat Nicolae Robu, primarul Timişoarei.

Desigur, acest mod de transport implică şi bani. Mai precis, subvenţii, care trebuie plătite de cineva, de primăriile din jurul oraşului, crede edilul-şef.

S-a ajuns la problema banilor, dacă nu suntem subvenţionaţi nu putem acoperi cheltuielile, dacă punem preţul biletului, nu vine nimeni, îmi spuneau cei de la companiile feroviare. Dar dacă punem în balanţă avantajele ecologice, câştigul este enorm, peste ce se investeşte.  Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, până la graniţă şi comuna periurbană, subvenţia este şi acum plătită de administraţia acelei comune. La fel s-ar putea şi pe calea ferată. Ar fi cea mai dezvoltată din România. Dacă putem o valorificăm. Dacă putem pe linia existentă facem şi transport intraurban, se realizează staţii pe traseu.”, a încheiat şeful administraţiei timişorene.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…

30 de minute ago

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

4 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

4 ore ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren/UPDATE

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

5 ore ago

Demarează acțiunea de autorizare a comercianților stradali de produse specifice de Sfântul Nicolae

Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…

5 ore ago

Sâmbăta viitoare se deschide Târgul de Crăciun de la Timișoara

Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…

6 ore ago