Administratie

Cu trenul prin zona metropolitană. Comunelor din jurul oraşului li se va cere plata subvenţiilor

Şeful administraţiei timişorene se gândeşte să utilizeze infrastructura feroviară din jurul oraşului pentru a aduce navetiştii la lucru şi a scăpa străzile de traficul aglomerat, produs de aceste persoane, care vin cu vehiculele proprii la locul de muncă. Dar cum tarifele călătoriilor cu trenul trebuie subvenţionate, el s-a gândit să lase această povară pe umerii comunelor de unde muncitorii sunt aduşi în Timişoara.

Nicolae Robu nu se mai opreşte atunci când vine vorba de planuri, produse după anunţul guvernului de a da managementul proiectelor feroviare şi rutiere în mâna autorităţilor locale. Acum el se gândeşte chiar la infrastructura feroviară existentă în jurul oraşului, una bine dezvoltată, care ar putea deveni suport pentru transportul navetiştilor. Se pot face staţii şi în oraş chiar, pentru că acea reţea de cale ferată trece şi prin centru spune acesta.

„Vrem să o punem în valoare (n.r reţeaua feroviară), nu putem face pe ceva ce nu ne aparţine. Acum vom încerca, există posibilităţi de finanţare. Vom încerca să refolosim şi să reanimăm această reţea feroviară din jurul Timişoarei. Am avut întâlniri cu operatorii feroviari care dispun de mijloace moderne, trenuri cu două – trei vagoane, care mi-au spus: domn primar suntem apţi să facem transport de persoane din zona din jurul Timişoarei să nu vină oamenii cu maşina, Acest transport se adresează şi celor care vin în Timişoara la cumpărături şi pentru petrecerea timpului liber”, a anunţat Nicolae Robu, primarul Timişoarei.

Desigur, acest mod de transport implică şi bani. Mai precis, subvenţii, care trebuie plătite de cineva, de primăriile din jurul oraşului, crede edilul-şef.

S-a ajuns la problema banilor, dacă nu suntem subvenţionaţi nu putem acoperi cheltuielile, dacă punem preţul biletului, nu vine nimeni, îmi spuneau cei de la companiile feroviare. Dar dacă punem în balanţă avantajele ecologice, câştigul este enorm, peste ce se investeşte.  Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, până la graniţă şi comuna periurbană, subvenţia este şi acum plătită de administraţia acelei comune. La fel s-ar putea şi pe calea ferată. Ar fi cea mai dezvoltată din România. Dacă putem o valorificăm. Dacă putem pe linia existentă facem şi transport intraurban, se realizează staţii pe traseu.”, a încheiat şeful administraţiei timişorene.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi

Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…

3 ore ago

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

6 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

7 ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

8 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

8 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

8 ore ago