Societatea timişoreană de termoficare a Timişoarei, Colterm, a oferit o serie de explicaţii referitoare la ultimele facturi. Acestea vin ca urmare a unor sesizări venite din partea unor asociații de proprietari, nemulțumite de valoarea facturilor emise pentru consumul din lunile aprilie și/sau mai.
Motivul principal al problemelor sunt legate de epidemia de pandemie, de faptul că nu au fost disponibili angajaţi care să citească ceasurile, fiind aplicate consumuri estimative.
„Pandemia de coronavirus care s-a manifestat în România începând cu luna martie 2020, ne-a obligat să luăm toate măsurile de precauție necesare pentru a asigura continuitatea activității de furnizare a încălzirii și apei calde de consum către clienții COLTERM dar, în același timp, și de a proteja sănătatea angajaților în fața riscului de contaminare cu noul coronavirus. În acest scop, una dintre măsuri a fost aceea de a continua activitatea cu un număr cât mai redus de angajați. Din acest motiv, așa cum am anunțat în mass media, în lunile aprilie și mai nu s-au efectuat citiri de contoare pentru încălzire și apă caldă și s-au facturat consumuri estimative, urmând ca regularizarea consumurilor să se facă după citirile contoarelor, care se vor realiza în a doua jumătate a lunii iunie”, motivează cei de la Colterm facturile mari.
Conform societăţii, estimările de consum s-au făcut conform procedurilor interne, avându-se în vedere media ultimelor trei luni pentru apa caldă de consum și consumurile de energie termică pentru încălzire din perioade similare din punct de vedere al temperaturilor exterioare. Perioada medie de facturare pentru luna mai a fost 20 aprilie – 22 mai, iar din cauza temperaturilor exterioare scăzute s-a furnizat încălzire până în data 09.05.2020, deci facture lunii mai conține și energie termică pentru încălzire. Consumatorilor care și-au închis încălzirea mai repede decât la încheierea perioadei de furnizare (9 mai 2020) și nu au anunțat COLTERM, li s-a facturat încălzire ca și când ar fi consumat până la finalul perioadei, urmând ca regularizarea să se facă odată cu citirea din a doua parte a lunii iunie. Totodată, pentru apa caldă de consum, estimarea s-a efectuat ținând cont de media de consum a ultimelor trei luni.
Estimările s-au aplicat unitar, COLTERM neavând posibilitatea de a particulariza consumurile pentru eventuale situații atipice, cum ar fi: închiderea parțială sau totală a încălzirii la nivelul branșamentului la diverse date, nelocuirea în anumite perioade ale unor apartamente sau imobile etc.
„Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente create de imposibilitatea efectuării citirilor contoarelor de energie termică în perioada aprilie – mai și asigurăm consumatorii că, indiferent de diferențele care pot exista între consumurile estimate și cele reale ale fiecărui consumator, acestea se vor regulariza, după citirile ce se vor efectua în a doua jumătate a lunii iunie”, au mai anunţat reprezentanţii societăţii.
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…
Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…
Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…
Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…
Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…
Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…