Administratie

Transportul metropolitan mai aşteaptă la Timişoara. De vină e anularea licitaţiei pentru cumpărarea de autobuze electrice

Societatea de Transport Public Timişoara ar dori să extindă rutele de transport metropolitan, dar nu e capabilă pentru că nu deţine destule mijloace de transport în acest scop. Primarul Nicolae Robu a oferit şi motivul acestei situaţii: Ministerul Dezvoltării a anulat licitaţia prin care oraşul de pe Bega primea 44 de autobuze electrice.

Nici măcar Cătălin Iapă, secretarul de stat trimis strategic de Robu să „rezolve” problemele Timişoarei la Ministerul Dezvoltării nu a putut să accelereze licitaţia pentru cumpărarea a 44 de autobuze electrice din fonduri europene. Aceasta pentru că licitaţia a fost pur şi simplu anulată.

Acum, lipsa acestor autobuze cu baterii este anunţată de primarul Timişoarei ca fiind motiv pentru care nu se poate extinde transportul public de călători în zona metropolitană a oraşului.

„Noi vrem să dezvoltăm transportul public performant pe raza Timişoarei şi zona din jur. E important nu numai ca Timişoara să aibă mijloace de transport confortabile, e important ca cetățenii din jur să nu aglomereze oraşul cu maşinile proprietate personală, ci să vină cu transportul public. Am mizat pe cele 44 de autobuze electrice. Licitaţia a fost anulată la Ministerul Dezvoltării. Parcul auto actual nu e suficient să asigure transport public pentru Timişoara şi să extindem şi transportul metropolitan”, spune Robu.

Chiar şi aşa, el spune că a făcut presiuni la şefii organizaţiei care se ocupă de managementul metropolitan, ca la rândul lor aceştia să facă presiuni la STPT ca să se descopere soluţii pentru extinderea rutelor. Dar, de asemenea, Robu cere ca subiectul să nu fie folosit ca unul cu rol electoral.

„Noi am decis deja să facem prin STPT. Trebuie să fim realişti. Nu putem da peste cap transportul din Timişoara şi să trimitem spre aceste localităţi. N-aş vrea să fie temă electorală. Le-am cerut lui Chiş Culiţă, care e reprezentantul primăriei în acea societate, şi lui Goia (n.r. Ioan Goia, fost director la STPT, numit ulterior la acea societate metropolitană) să ţină legătură cu directorul STPT, domnul Bitea, să găsească soluţii. E interes reciproc, dar aşteptăm să sporească parcul auto”, a mai declarat Robu.

Vă reamintim că, nu cu mult timp împreună, STPT încerca să închirieze Devei mai multe autobuze pe care le ţinea în garaj, pentru că erau prea multe pentru liniile din Timişoara. Ulterior, şi municipiul hunedorean a renunţat la acestea, preferând alte surse.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

5 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

8 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

10 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

10 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

11 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

11 ore ago