Administratie

Transportul metropolitan mai aşteaptă la Timişoara. De vină e anularea licitaţiei pentru cumpărarea de autobuze electrice

Societatea de Transport Public Timişoara ar dori să extindă rutele de transport metropolitan, dar nu e capabilă pentru că nu deţine destule mijloace de transport în acest scop. Primarul Nicolae Robu a oferit şi motivul acestei situaţii: Ministerul Dezvoltării a anulat licitaţia prin care oraşul de pe Bega primea 44 de autobuze electrice.

Nici măcar Cătălin Iapă, secretarul de stat trimis strategic de Robu să „rezolve” problemele Timişoarei la Ministerul Dezvoltării nu a putut să accelereze licitaţia pentru cumpărarea a 44 de autobuze electrice din fonduri europene. Aceasta pentru că licitaţia a fost pur şi simplu anulată.

Acum, lipsa acestor autobuze cu baterii este anunţată de primarul Timişoarei ca fiind motiv pentru care nu se poate extinde transportul public de călători în zona metropolitană a oraşului.

„Noi vrem să dezvoltăm transportul public performant pe raza Timişoarei şi zona din jur. E important nu numai ca Timişoara să aibă mijloace de transport confortabile, e important ca cetățenii din jur să nu aglomereze oraşul cu maşinile proprietate personală, ci să vină cu transportul public. Am mizat pe cele 44 de autobuze electrice. Licitaţia a fost anulată la Ministerul Dezvoltării. Parcul auto actual nu e suficient să asigure transport public pentru Timişoara şi să extindem şi transportul metropolitan”, spune Robu.

Chiar şi aşa, el spune că a făcut presiuni la şefii organizaţiei care se ocupă de managementul metropolitan, ca la rândul lor aceştia să facă presiuni la STPT ca să se descopere soluţii pentru extinderea rutelor. Dar, de asemenea, Robu cere ca subiectul să nu fie folosit ca unul cu rol electoral.

„Noi am decis deja să facem prin STPT. Trebuie să fim realişti. Nu putem da peste cap transportul din Timişoara şi să trimitem spre aceste localităţi. N-aş vrea să fie temă electorală. Le-am cerut lui Chiş Culiţă, care e reprezentantul primăriei în acea societate, şi lui Goia (n.r. Ioan Goia, fost director la STPT, numit ulterior la acea societate metropolitană) să ţină legătură cu directorul STPT, domnul Bitea, să găsească soluţii. E interes reciproc, dar aşteptăm să sporească parcul auto”, a mai declarat Robu.

Vă reamintim că, nu cu mult timp împreună, STPT încerca să închirieze Devei mai multe autobuze pe care le ţinea în garaj, pentru că erau prea multe pentru liniile din Timişoara. Ulterior, şi municipiul hunedorean a renunţat la acestea, preferând alte surse.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

SCM Timișoara oprește Rapid în Sala din Giulești și merge în turneul F8 al Cupei

Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…

2 ore ago

Narcisa Marin, medalie de argint la Mondialul de Fitness IFBB – Japonia 2024

Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…

3 ore ago

Peste 200 de dorințe îndeplinite de „spiridușii” din clădirile de birouri din Iulius Town, prin campania „Bradul dorințelor”

Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…

4 ore ago

11 stejari au fost plantați de revoluționari în locul unde va fi Aleea Libertății/FOTO

Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…

5 ore ago

Primele despărțiri la Dumbrăvița

Divizionara secundă CSC Dumbrăvița a ajuns la un acord de reziliere cu jucătorii Alexandru Martinov…

5 ore ago

Bani pentru un campus verde și inteligent la UPT

Universitatea Politehnica Timișoara a semnat, în 17 decembrie 2024, un nou contract de finanțare prin…

5 ore ago