Timp liber

Brand de Timiș. Revoluție, tradiții și art-nouveau – cuvinte care caracterizează județul, în viziunea celor care au răspuns unui chestionar

Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului (APDT) vrea să scoată la lumină brandul turistic al Timișului. Au întrebat mai mulți „actori” implicați în turism despre ce ar defini brandul turistic al județului.

Pe lângă reprezentanți ai primăriilor din județ au fost invitați să răspundă chestionarului 95 de reprezentanți ai unităților de învățământ superior cu profil turistic, asociații profesionale, agenții de turism, Asociația Timișoara´2021, ADR Vest și alții.

Cei de la APDT Timiș au primit 68 de chestionare completate, din care 49 de la primării și 19 de la stakeholderi – persoană sau organizație care are interese într-un proiect.

Brandul se referă, în egală măsură, la destinația Timiș, așa cum o știm astăzi, dar și la cea spre care trebuie să tindem în viitorul apropiat. Strategia de brand ne va indica modul în care ne vom poziționa pe piața internă și internațională, principiile, valorile și propunerea brandului, profilul vizitatorilor reprezentativi pentru grupurile-țintă definite (buyer personas) și pietele țintă din țară ș din străinătate”, transmit reprezentanții APDT Timiș.

Care cuvinte vi se par cele mai potrivite, pentru a caracteriza județul Timiș?”. Cei care au răspuns chestionarului au transmis că în top 3 se află REVOLUȚIE, TRADIȚII și ART-NOUVEAU. Au mai răspuns că atributul cel mai potrivit pentru a descrie județul Timiș și în concordanță cu imaginea sa este DINAMIC, iar trăsătura definitorie a timișeanului este MULTICULTURALITATEA. TRAIAN VUIA este în topul personalităților timișene, iar muzica reprezentativă pentru județ este considerată a fi cea POPULARĂ. „Ce vă lipsește în localitate pentru a deveni o destinație turistică atractivă?”. Lipsa PROMOVĂRII, urmată de lipsa INVESTITORILOR ÎN TURISM și ȘCOLARIZAREA DE SPECIALITATE.

Factorii care ar putea ajuta la dezvoltarea turistică a Timișului, cei mai mulți au indicat: “Definirea brandului și pozitionarea pe piață”, “Renovarea urgentă a clădirilor de patrimoniu” și “Încurajarea investițiilor în turismul rural”.

Ca cele mai atrăgătoare produse turistice, pentru turiștii români și străini, au fost propuse: Turism agro-rural, Turism cultural, Turism gastro-viticol, Vizite pentru tradiții și evenimente, Circuite turistice, Business Travel, Turism activ și de sănătate, Pelerinaj religios.

89,7 % dintre cei care au răspuns chestionarului cred că Timișul poate deveni o atractivă destinație turistică, 83,8 % cred că oferta turistică a Timișului nu este mai prejos decât cea a județelor vecine.

 

Share
Published by
Dana Popa

Recent Posts

Numărătoare paralelă USR pentru Timişoara: Elena Lasconi, pe primul loc cu 36%

Potrivit numărătorii paralele făcute de USR Timiş la nivelul municipiului Timişoara, Elena Lasconi se situează…

31 de minute ago

Bucurie maximă la sediul USR Timiș, la aflarea rezultatelor exit-poll

Vestea accederii candidatei USR, Elena Lasconi în turul doi al alegerilor pentru desemnarea viitorului președinte…

O oră ago

Rezultate exit-poll. Marcel Ciolacu şi Elena Lasconi intră în turul II al alegerilor prezidenţiale!

Potrivit primelor rezultate de tip exit-poll, în turul II al alegerilor prezidenţiale se vor confrunta…

2 ore ago

Studenții din Timișoara se înghesuie la vot. Pe lista recordurilor de prezență, din nou apare Dobrești

Secțiile de votare din Complexul Studențesc, dar și deja celebra (electoral) localitate Dobrești, acolo unde…

4 ore ago

La ora 18.00, prezenţa la vot în Timişoara a fost mai mare decât media naţională

La ora 18.00, cu trei ore înaintea închiderii secţiilor de vot, în judeţul Timiş prezenţa…

5 ore ago

Eugen Dogariu, senator de Timiș, după vot: ” Sper într-un viitor mai bun pentru România și pentru județul Timiș”

Eugen Dogariu, senator de Timiș, spune că la vot a ales ”calea sigură pentru Timiș”.…

7 ore ago