Administratie

Bunăvoință de la Primăria Timișoara. Firmele primesc reduceri de impozite și taxe pe clădirile folosite în business

Noul Consiliu Local al Timișoarei a cedat insistențelor venite din mediul de afaceri, mai ales din sectorul HoReCa, și a aprobat acordarea unor importante reduceri ale valorii impozitului pe clădirile nerezindențiale, dar și a taxei lunare de concesiune.

Pentru a beneficia de scutiri, cei vizați au de îndeplinit numeroase condiții. Cel mai important, impozitul anual pe clădiri folosite în scop de afaceri. Hotărârea adoptată prevede ”reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidentiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență și/sau alertă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice”.

De asemenea, a fost decisă și o altă scutire. Este vorba despre cea ”de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosință a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență și/sau alertă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică”.

Există numeroase restricții și condiții pe care firmele trebuie să le îndeplinească pentru a beneficia de aceste reduceri.

Iată care sunt acestea:

”Art.2: (1) Pentru a beneficia de prevederile art.1 lit. a), proprietarii clădirilor au obligația ca, până la data de 21 decembrie 2020 inclusiv, să depună la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competență se află clădirea o cerere de acordare a reducerii însoțită de o declarație pe propria răspundere.

(2) Proprietarii care deþin clădiri nerezidenþiale utilizate pentru activitatea economică proprie, în declarația pe propria răspundere prevăzută la alin. (1), vor menționa fie întreruperea totală a activității economice proprii stabilită conform prevederilor legale, fie întreruperea parțială a activității economice.

(3) Proprietarii care şi-au întrerupt parţial activitatea anexează la cererea prevăzută la alin.(1) o copie a certificatului pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

(4) În cazul proprietarilor care dețin clădiri nerezidențiale date în folosință pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, pe perioada în care s-a instituit starea de urgență și/sau alertă, din declarația pe propria răspundere prevăzută la alin.(1) trebuie să reiasă că aceștia se regăsesc concomitent în următoarele situații:

 

  1. a) au renunțat la cel puțin 50% din dreptul de a încasa contravaloarea chiriei, redevenței sau altă formă de utilizare a clădirii, stabilită conform prevederilor contractuale, pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgență și/sau alertă;
  2. b) cel puțin 50% din suprafețele totale deținute și afectate ale activităților economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului că titularii dreptului de folosință a clădirilor respective au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total și/sau parțial activitatea economică.

(5) Pentru încadrarea în situaţia prevăzută la alin.(4) lit.b) proprietarii care dețin clădiri nerezidențiale verifică dacă cel puțin 50% din suprafața totală deținută și dată în folosință pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice este afectată de întreruperea totală și/sau parțială a activității acestora.

(6) Proprietarii care dețin clădiri nerezidențiale date în folosință pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, la cererea prevăzută la alin. (1) vor anexa declarația pe propria răspundere din care rezultă încadrarea cumulativă în situațiile prevăzute la alin. (4) lit. a) și b), însoțită de declarațiile pe propria răspundere ale utilizatorilor cu privire la întreruperea totală a activității economice a acestora și/sau de certificatele pentru situații de urgență emise de

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri în cazul utilizatorilor care și- au întrerupt parțial activitatea economică, după caz.

(7) În cazul în care persoanele prevăzute la art.1 lit.a) au plătit impozitul anual pe clădiri datorat pentru anul 2020, până la data de 30 septembrie 2020, acestea pot solicita restituirea diferenței de impozit, în termenul de prescripție a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală.

Art.3: (1) Pentru a beneficia de prevederile art.1 lit.b), concesionarii, locatarii, titularii dreptului de administrare sau de folosință a unei clădiri proprietate public sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale, după caz, au obligația ca până la data de 21 decembrie 2020 inclusiv să depună la organul fiscal local în a cărei rază teritorială de competență se află clădirea o cerere de acordare a scutirii, însoțită de o declarație pe propria răspundere. În declarația pe propria răspundere contribuabilii vor menționa prevederile legale potrivit cărora au avut obligația întreruperii totale a activității proprii, pe perioada instituirii stării de urgență și/sau alertă.

(2) În cazul în care persoanele prevăzute la art.1 lit. b) au plătit taxa lunară pe clădiri datorată pentru perioada în care s-a instituit starea de urgență și/sau alertă, acestea pot solicita restituirea taxei, în termenul de prescripție a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală.

Art.4: În cazul contribuabililor care au beneficiat de prevederile art.1 lit. a), impozitul anual pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de reducere, asupra impozitului anual datorat pentru anul 2020.”

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Cimitirele Calea Șagului și Rusu Șirianu au trecut la programul de iarnă

SC Horticultura anunţă că, din această săptămâna cimitirele Calea Șagului și Rusu Șirianu funcționează după…

1 minut ago

Impact fatal! Din păcate, un nou accident mortal din cauza neatenţiei

Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…

8 ore ago

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…

11 ore ago

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

14 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

14 ore ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren/UPDATE

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

15 ore ago