CCIA Timiș demarează o serie de noi cursuri de pregătire profesională

Activitatea de formare profesională a CCIAT debutează cu noi serii de cursuri. Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Timiş prin Direcția Formare și Perfecționare Profesională organizează în perioada ianuarie – februarie 2021 noi serii de cursuri acreditate de Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC).

Un prim curs este cel pentru GESTIONAR (DEPOZIT), Perioada: 25 ianuarie – 03 februarie 2021; Program: luni – vineri, între orele 16.30 – 19.30.

Cursul răspunde la numeroase întrebări, acoperind tematica referitoare la instruirea în domeniul organizării gestiunii stocurilor și a circuitului de documente aferent pentru: recepția mărfurilor, manipularea și depozitarea stocurilor, eliberarea stocurilor către clienți, cu echipamente și aplicații specifice sectorului logistic.

Cu un puternic caracter practic și aplicativ, cursul se adresează  atât celor ce doresc să fie certificați în recepția, manipularea, depozitarea, livrarea și inventarierea mărfurilor, cât și celor care vor să își aprofundeze cunoștintele pe care le au în domeniu, oferind noțiuni teoretice și soluții practice diverselor probleme ridicate în activitatea zilnică.

Cursul formează specialiști în gestiunea și evidența mărfurilor și bunurilor, iar absolvenții cursului vor avea ocazia să-și însușească reglementările legale și noțiunile de bază privind activitatea de gestionar.

Tematica cursului:

  1. Asigurarea gestiunii stocului de bunuri, cu respectarea legislației în domeniu, a normelor și procedurile interne:

-recepționarea bunurilor;

-asigurarea condițiilor de depozitare, păstrare și siguranță a bunurilor;

-monitorizarea, manipularea și depozitarea bunurilor, cu respectarea normelor specifice de sănătate și securitate în muncă, precum și a celor interne;

-asigurarea evidenței și raportarea situației stocurilor de bunuri;

-urmărirea rulajului bunurilor din stoc;

-eliberarea bunurilor din gestiune.

  1. Întocmirea documentelor de evidență și raportarea activității, cu respectarea legislației în domeniu, a normelor și procedurile interne:

-selectarea informațiilor;

-completarea documentatiei de evidență și raportare;

-întocmirea rapoartelor;

-completarea formularelor;

-raportarea verbală.

Un alt curs este cel pentru INSPECTOR / REFERENT RESURSE UMANE. Perioada: 25 ianuarie – 12 februarie 2021; Program: luni – vineri, între orele 17.00 – 20.00 (*în prima zi, cursul începe la orele 16.00)

Formatori sunt Lucica Zirbău, Delia Farchescu, Dan Cojocaru

Structura cursului include Contractul individual de muncă; Vechimea în muncă;  Contractul colectiv de muncă; Jurisdicţia muncii; Răspunderea salariaților; Salarizarea. Permisul de Muncă; Formarea profesională; Asigurările sociale de stat; Noțiuni de organizare și legislația muncii; Modul de desfășurare a activității ca întreprinzător particular; Recrutarea și selecția personalului; Aplicații în programul REVISAL. În cadrul cursului de Inspector Resurse Umane se va desfășura și un modul  de instruire în aplicația  REVISAL în urma căruia se obține un certificat de participare.

Pentru modulul de instruire REVISAL fiecare participant va avea acces individual la un laptop.

Va fi organizat și un curs de EXPERT ACHIZIȚII PUBLICE. Perioada: 26 ianuarie – 10 februarie 2021. Formator va fi  Daniela Goia.

Cursul este destinat compartimentelor de achiziții publice care, potrivit noilor prevederi ale legislației privind achizițiile publice, urmează să fie formate din cel puțin 3 persoane, din care două treimi trebuie să aibă studii superioare și specializări în domeniul achiziţiilor. Cursul se adresează atât autorităților contractante cât și celor care doresc să participe la licitații publice, în calitate de ofertanți.

Cu un puternic caracter interactiv, cursul pune accent pe dobândirea cunoștintelor teoretice, dar și pe dezvoltarea aptitudinilor și competențelor practice.

Tematica cursului:

-Legea achizițiilor publice (4 legi, 2 hotărâri de guvern). Domeniul de aplicare;

-Modalități de consultare a pieței;

-Aspecte legate de documentația de atribuire – fișa de date și documentele suport (documentul unic european, DUAE);

-Obligații privind încărcarea documentației de atribuire în SICAP;

-Procedurile desfășurate integral prin mijloace electronice (on-line) devin regulă pentru toate tipurile de proceduri;

-Procedura simplificată inițiată prin publicarea în SICAP, însoțită de documentația de atribuire aferentă: perioade, date limită pentru oferte;

-Utilizarea mijloacelor electronice, e-Certis, sistemul on-line și off-line;

-Catalogul electronic și noul SEAP;

-Dosarul achiziției – trasabilitatea acțiunilor asigurată de SICAP;

-Arhivarea electronică a dosarului achiziției publice în cazul procedurilor efectuate prin mijloace electronice.

Structura cursului:

  1. Partea teoretică – livrarea de cunoștințe și informații;
  2. Partea practică –  aplicații practice pentru fiecare sesiune teoretică și familiarizarea cu aplicația S.I.C.A.P. Se urmărește astfel internaționalizarea cunoștințelor și informațiilor dobândite în partea de teorie, pentru a putea fi mai bine înțelese și aplicate.

Cursul de utilizare S.I.C.A.P. pentru ofertanți este susținut de traineri cu experiență în utilizarea S.I.C.A.P. și oferă oportunități de dezvoltare pe piața achizițiilor publice prin participarea acestora la procedurile de achiziție publică și încheierea de  noi contracte cu instituțiile publice înregistrate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Cursurile se desfășoară la Centrul Regional de Afaceri al CCIA Timiș din Timișoara, Bd. Eroilor de la Tisa nr.22. Certificatele obținute la absolvire au recunoaștere națională și europeană și sunt emise de Ministerul Muncii și de Ministerul Educației, fiind eliberate împreună cu suplimentele descriptive în care se menționează competențele dobândite. Diplomele se eliberează în maxim 30 de zile de la absolvirea cursului.

Informații și înscrieri, la Direcția Formare și Perfecționare Profesională a CCIAT, Centrul Regional de Afaceri (Bd. Eroilor de la Tisa nr.22), camera 117, zilnic între orele 08.00-16.00, tel. 0720/444121, e-mail: tavramov@cciat.ro, Tania Avramov – Manager DFP. Informații detaliate despre cursuri sunt disponibile pe site-ul CCIAT: www.cciat.ro.

Share
Published by
Daniela Stoian
Tags: CCIA Timis

Recent Posts

Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Luni, 22 decembrie, Admnistraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat lista proiectelor aprobate pentru finanțare…

O oră ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 23 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 23.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

2 ore ago

Daniel David a demisionat din funcţia de ministru al Educaţiei. Marilen Pirtea dat ca mare favorit pentru a prelua acest portofoliu

Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, anunţându-l verbal,…

10 ore ago

A scăpat ca printre urechile acului! O mașină a intrat pe linia de tren și a fost lovită de un automotor

Incident pe calea ferată! Un șofer neatent nu a văzut că vine trenul, dar a…

17 ore ago

S-a deschis circulația rutieră prin Pasajul Solventul/FOTO

Circulația rutieră prin Pasajul Solventul a fost deschisă, a anunțat, la orele prânzului, primarul Dominic…

18 ore ago

Administrația timișoreană vrea să modernizeze Liceul Electrotimiș

Administrația timișoreană a finalizat documentația tehnică necesară pentru modernizarea clădirii principale a Liceului Tehnologic Electrotimiș,…

20 de ore ago