Primăria Timișoara e pe cale să pună pe butuci o societate care în principiu e sănătoasă și chiar îi aparține. Societatea de Drumuri Municipale (SDM) are de primit de la ”proprietar” nu mai puțin de 30 de milioane de lei pentru lucrări efectuate, facturate și neachitate de municipalitate în mandatul trecut.
”Bulgărele” financiar de care administrația actuală vorbește ca fiind rostogolit de la un an la altul ar putea să afecteze semnificativ activitatea uneia dintre cele mai performante societăți comerciale aparținând Primăriei Timișoara. Vorbim despre SDM, societatea care, în principiu, are grijă de drumurile din oraș. Vestea bună e că nu se mai cumpără, prin SDM, noi semafoare!
„Noi cu SDM avem o problemă financiară, din cauza acestor facturi rostogolite anul trecut, sunt 30 de milioane de lei, facturi neplătite la SDM. SDM este o companie care este într-o stare destul de sănătoasă, în general, dar să aibă facturi neplătite în suma de 30 de milioane de lei nu este neapărat o situație foarte comodă pentru companie. Asta arată felul în care funcționau lucrurile. Pur și simplu s-au început lucrări, s-au dat comenzi pe bani inexistenți. Noi ne concentrăm acum să plătim cât putem din aceste facturi restante. Am avut o discuție pe partea de SDM că nu avem în plan să achiziționăm semafoare, pentru că există această tradiție locală de a semaforiza orice se poate. Am decis să nu cumpărăm semafoare în acest an. Ne concentrăm pe finalizarea trotuarelor, dar acum cu o soluție legală”, a declarat Dominic Fritz.
Se încearcă, în această perioadă, să se facă un program de reparații la străzi bazat pe o strategie clară, nu pe principiul că din primărie se transmite să se intervină undeva anume și asta se face.
„Lucrăm și la un program de reparații pentru străzi. Cumva, aceste comenzi au fost date de Direcția Tehnică fără neapărat un plan, fără ca implicațiile financiare să fie cântărite. La asta lucrează acum domnul viceprimar, să fie mai previzibil și realist”, susține edilul șef.
Bugetul, bată-l vina
Planul de reparații la străzi are însă de trecut două… hopuri. Unul este că viceprimarul Ruben Lațcău este, pentru încă două săptămâni, în concediu. Celălalt își are rezolvarea doar la București, pentru că noul plan pentru străzi depinde de bugetul național, fără de care nu poate fi adoptat bugetul local.
„Trebuie să finalizăm bugetul, este și o chestie de bani. Momentan ne frământăm cum să scăpăm și de aceste datorii de 30 de milioane, și să investim în același timp în reparațiile necesare, iar acolo unde putem, să facem investiții într-o asfaltare complet nouă. Prioritizarea este tocmai procesul în care ne aflăm, că tragem de cearșaf în toate direcțiile. Bugetul de reparații este unul teoretic, pentru că rămânem cu 30 de milioane neplătite. Tocmai de aceea trebuie să facem o prioritizare. Normal că intenția noastră este ca acolo unde este necesar să reparăm gropile și acolo unde ne permite situația investițiilor să turnăm și un nou strat de asfalt, ori pe reparații, ori pe bugetul de investiții”, a conchis primarul Dominic Fritz.
Astăzi, în plenul Consiliului Local va intra din nou în dezbatere proiectul privind stabilirea impozitelor…
Cum va schimba Inteligența Artificială business-urile și societățile în care trăim, avantajele României, la nivel…
Municipiul Timișoara își propune să negocieze achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului „Traian Vuia”, respectiv pachetul…
Societatea Piețe S.A. Timișoara anunţă că vine în sprijinul producătorilor și timișorenilor în perioada sărbătorilor…
Marcel Ciolacu a anunțat joi că PSD se retrage “cu demnitate” din coaliție, dar va…
Fondurile europene, mai ales cele accesate de Aquatim, au ajutat enorm la implementarea de proiecte…