Consiliul Judeţean Timiş

Proiectul tram-train Reșița – Timișoara va folosi infrastructura feroviară existentă, dar adusă la standarde actuale

Consiliul Județean Timiș, împreună cu instituția omoloagă din Caraș-Severin, împreună cu municipalitățile din capitalele de județ, merg mai departe cu proiectul tram-train-ului care va lega Reșița de Timișoara, respectiv de Aeroportul Internațional Timișoara. Șeful CJT, Alin Nica, spune că acum important e să se rezolve problema reabilitării feroviare dintre cele două orașe, respectiv achiziția locomotivelor care funcționează cu hidrogen, despre operare se va putea discuta ulterior.

Proiectul include și linia de tren care leagă Timișoara de Moravița, și de aici cu coridorul de transport european TEN T, care ar urma să fie, de asemenea reabilitat.

”Viziunea noastră asupra dezvoltării Timișului pornește de la investițiile necesare creșterii calității vieții cetățenilor. Administrațiile din regiune și-au propus modernizarea infrastructurii feroviare pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timiș și asigurarea legăturii spre Aeroportul Timișoara. De asemenea, asigurarea legăturii feroviare Timișoara – Voiteg – Moravița, care leagă Timișoara de coridorul feroviar TEN T. Aceste investiții au fost deja incluse în parteneriatul cu Primăria Timișoara, Consilul Județean Caraș-Severin și Primăria Municipiului Reșița. Cred că acest proiect va dinamiza regiunea și va rezolva și problema forței de muncă din județul nostru și din județul limitrof”, spune Alin Nica.

Calea ferată folosită pentru noua legătură feroviară este, de fapt, cea existentă și acum, dar care va fi reabilitată integral. Într-o etapă ulterioară se va putea vorbi și despre cine va opera noile trenuri. Soluții există, spune Nica.

”Inițiativa este una care va avea ca scop reabilitarea infrastructurii existente, dar și achiziția de material rulant cu tehnologie nouă, care este folosită doar într-un singur loc în Europa, în Germania, bazată pe hidrogen. Eu cred că mai e mult pentru a ne pronunța asupra părții de operare. Deocamdată insistăm să avem partea de infrastructură și materialul rulant, partea de trenuri. Partea de operare o putem externaliza către operatori specializați, fie să creăm noi un operator care să fie al autorităților din cele două județe”, a mai declarat președintele CJT.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi

Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…

14 ore ago

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

16 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

18 ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

18 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

19 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

19 ore ago