Timp liber

Muzeul publicității românești, Made in RO, sosește la Iulius Town Timișoara/FOTO

La Timișoara, la Iulius Town, sosește între 1 și 13 iunie, Made in RO: muzeul pop-up de publicitate și branduri românești. Evenimentul, dedicat publicității și brandurilor românești le va prezenta vizitatorilor o călătorie nostalgică și plină de umor în ultimii 150 de ani de creație publicitară și mărci care au făcut istorie în viața cotidiană românească.

Muzeul va prezenta o colecție impresionantă de branduri din Banat. Evenimentul este cuprins și în programul principal de evenimente din cadrul ediției a XVI-a a Nopții Muzeelor, care va avea loc în data de 12 iunie. Programul expozițional face parte dintr-un format nou itinerant, o caravană care cuprinde: Iulius Town Timișoara (1-13 iunie) și Iulius Mall Cluj-Napoca (1-14 octombrie), iar în perioada 19-27 mai expoziția a fost găzduită de Palas Iași

A patra ediție a nonconformistului muzeu Made in RO dedicat publicității și brandurilor românești, de care s-au bucurat deja peste 35.000 de vizitatori, va fi organizată în acest an și la Timișoara, în parteneriat și cu găzduirea ansamblului Iulius Town, cu programul de desfășurare între 1-13 iunie, orele 10.00-22.00. Intrarea este gratuită.

”Vă invităm să explorați în premieră, într-un decor expozițional creativ și jucăuș care reconstruiește la scară mică atmosfera din casele românilor din perioada interbelică și comunistă, dar și din magazinele care au născut atâtea povești amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice și electrocasnice, peste 2.500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viața de zi cu zi a mai multor generații din ultimii 150 de ani. O colecție-cabinet de curiozități care cuprinde, sub aceeași pălărie, “anunciuri” venite din alte timpuri, alături de o expunere de mărci naționale mai vechi și mai noi, precum: șoșoni Mociornița, ateliere de croitorie și încălțăminte interbelice, motoretele Victoria sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinți Cristal și Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Română, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrată, Dimineața și ale Oficiului Național de Turism, săpunurile Pisica și Cheia, lămpile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola și CI-CO sigilate, fabrica de telefoane Standard, PECO, Dacia, biscuiții Eugenia, ciocolățica ROM, mașinăriile de gătit Aragaz, un ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana, Electronica și Tehnoton Iași, bicicletele Pegas, supele Supco, magazinele Unirea și Victoria, Brifcor, apoi mărcile anilor ’90 care au anunțat sosirea capitalismului și multe altele, pe scurt, exponatele ies din casele oamenilor și ajung piese de muzeu!”, ne anunță organizatorii.

Muzeul Made in RO va aduce sub același acoperiș o expoziție principală prezentată ca o călătorie în timp, într-o adevărată istorie vizuală a publicității românești și a mărcilor autohtone, cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, mașini autohtone și multe alte surprize expoziționale din alte vremuri trecute, dar și produse dedicate industriei și brandurilor iconice din Iași, prezentând o colecție impresionantă inclusiv de mărci emblematice pentru regiunea Banatului.

Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, în decoruri autentice de epocă, prezentând o cronică fizică a memoriei economiei României în care vom promova identitatea culturală și istorică a industriilor creative.

Veți putea afla cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau și consumau sau aveau prin locuințe românii în trecut, ce era de bonton, dar și poveștile din spatele reclamelor și brandurilor naționale de altădată, marcând astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate și branduri românești, într-un tur al amintirilor, un proiect inițiat și organizat de Asociația ESCU, începând cu anul 2018.

Acest efort vine în continuarea misiunii de a înființa un muzeu permanent dedicat expunerii, documentării și digitizării elementelor patrimoniale legate de mărcile românești și de creațiile publicitare din ultimii 150 de ani, aducând un omagiu mărcilor și reclamelor autohtone ce au făcut istorie, fie că au rezistat testului timpului și s-au reinventat, fie au dispărut cu totul.

Programul Made in RO deține și o componentă educativă pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naționale.

Mai multe informații interesante despre proiect se regăsesc pe website-ul oficial al muzeului – https://muzeulpublicitatii.ro/, precum și pe pagina de Facebook – https://www.facebook.com/muzeulpublicitatii/ și Instagram.

Share
Published by
Marcel Hoster
Tags: Iulius Town

Recent Posts

E oficial! Ciprian Ciucu câştigă detaşat alegerile pentru Primăria Bucureştiului. Mare surpriză pe locul 2!

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi noul primar al Capitalei, câştigând oficial scrutinul la o…

4 ore ago

Exit-poll: Ciprian Ciucu câştigă detaşat Primăria Capitalei. Victoria îi aparţine şi lui Ilie Bolojan

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi viitorul primar al Bucureştiului, potrivit unui exit-poll realizat de…

8 ore ago

Emoții doar în primul sfert de oră! SCM Poli Timișoara a învins categoric codașa din Sighișoara

Prim-divizionara de handbal SCM Poli Timișoara închide cu bine turul, învingând, conform așteptărilor ultima clasată…

11 ore ago

Fetele de la Poli închid sezonul regular cu o victorie frumoasă contra Bistriței

Pe o vreme rece și o ploaie măruntă, fetele de la Poli au întâlnit pe…

15 ore ago

Viceprimarul Lațcău anunță punerea în valoare a clădirilor din zona Pieței Mocioni odată cu revitalizarea zonei

Primarul Dominic Fritz a semnat în această săptămână contractul de finanțare prin care Timișoara va…

15 ore ago

Spitalul de Psihiatrie va avea un nou ambulatoriu, ridicat cu zece milioane de lei

Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Jebel va avea un nou amubulatoriu, o clădire…

16 ore ago