Economic

Roboții autonomi se ocupă tot mai mult de aprovizionarea cu piese a fluxului de producție din două fabrici timișorene

Experiența dobândită de cei de la Continental în dezvoltarea de vehicule autonome e folosită pe plan intern, în fabricile companiei astfel de roboți autonomi urmând să transporte piese pe fluxul de producție. Așadar, nu va mai dura mult până când în fabricile companiei, din Timișoara prezența unor roboți care să ducă piese la liniile de lucru să devină ceva absolut normal, aceștia fiind deja prezenți la fabrica de componente electronice și la cea de anvelope.

Compania de tehnologie Continental dezvoltă un vehicul de transport autonom, de ultimă generație, pentru a continua să crească eficiența producției proprii. În fabricarea de sisteme de frânare, de exemplu, vehiculele autonome ghidate (aAGV) dezvoltate și construite intern pot transporta sarcini grele de peste o tonă. Această soluție tehnologică face parte integrantă din strategia Continental cu privire la implementarea industriei 4.0 în locațiile sale. Scopul este de a optimiza întregul lanț valoric folosind procese digitalizate și fluxuri de date cu transparență și predictibilitate ridicate, timpi scurți de producție, stocuri reduse și flexibilitate ridicată.

Continental vede un mare potențial în dezvoltarea propriului său aAGV. Acest lucru se aplică industriei 4.0, precum și pentru alte zone de activitate, cum ar fi logistica și diferite domenii de aplicare în care transportul autonom de mărfuri poate fi utilizat pentru a crește eficiența. Între timp, aAGV își demonstrează performanța și capacitatea de încărcare zi de zi în fabricile Continental din Zvolen (Slovacia) și Frankfurt pe Main (Germania). Primele vehicule robotizate din etapa de dezvoltare conduc acum în mod autonom acolo între punctul de pornire și destinație, transportând material pentru producerea frânelor. aAGV se poziționează pe direcția corectă și evită în mod flexibil obstacolele. Această dezvoltare internă a fost posibilă, printre altele, printr-un transfer de tehnologie din sectorul autoturismelor. Experiența de la senzori de înaltă fiabilitate care urmăresc mediul înconjurător, precum radar, cameră, ultrasunete și lidar, precum și fuziunea senzorilor și modelul de mediu, a fost o componentă cheie în dezvoltarea vehiculelor autonome ghidate.

În România, fabricile Continental de componente electronice din Timișoara și Sibiu, cea de anvelope din Timișoara, precum și unitățile ContiTech din Carei, Nădab și Timișoara folosesc vehicule ghidate automat (AGV), precum și alte tehnologii specifice industriei 4.0 pentru un grad mai ridicat de eficiență a producției.

„Creșterea eficienței în producție este o contribuție importantă la competitivitatea pe termen lung. Din acest motiv, am decis să folosim aAGV pentru sarcini grele pentru a dezvolta o soluție care să ne ajute să ne modelăm procesele mai flexibil și mai eficient. Prin expertiză noastră, combinată cu tehnologii partenere competente, dezvoltăm o soluție industrială care ne optimizează secvențele de producție și este, de asemenea, o idee de afaceri atractivă”, spune Alexander Schmitt, din partea companiei

Vehiculele ghidate automat joacă un rol important în fluxul de materiale într-o fabrică digitalizată: reduc activitățile manuale, cum ar fi conducerea motostivuitoarelor, accelerarea transportului, clarificând exact ce mărfuri sunt disponibile și unde sunt în orice moment și fac procesele mai previzibile în general. În acest moment, singurii roboți de transport mobil de pe piață sunt cei care nu conduc în mod autonom și se deplasează doar pe rute fixe între locurile programate de pornire și destinație. Orice modificare necesită reprogramare complexă, timp și costuri suplimentare pentru modificare la fața locului.

„Cercetarea de piață a fost îngrijorătoare: nu am găsit vehicule de transport autonome care să îndeplinească cerințele noastre”, spune Schmitt.

În timpul proiectării, producției și asamblării aAGV, echipa de proiect s-a bazat pe experiența acumulată în sectorul auto. Tehnologii precum senzorii din zona autoturismelor au fost combinate cu tehnologia de control, mecatronică și ingineria mecanică de tip convențional. Doar trenul electric și software-ul pentru controlul vehiculului se bazează pe tehnologiile disponibile pe piață. Scopul este ca aAGV să fie disponibil la nivel mondial ca tehnologie de bază pentru utilizare în producție în toate fabricile Continental.

Pentru a proiecta aAGV pentru a fi ușor de întreținut în etapa de dezvoltare, echipa își folosește experiența practică din producția industrială. Bineînțeles, concluziile operației de testare în desfășurare în condiții de viață reală se revarsă și în versiunea de producție planificată ca răspuns la aceasta. Producția de volum trebuie să înceapă după faza de testare. De asemenea, este planificat să se ofere sistemul în afara Continental la un moment dat.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Simonis și Fritz au ajuns la un consens. PNL pare să fi fost de acord

Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…

3 ore ago

CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică

Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…

4 ore ago

A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii

La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…

5 ore ago

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

7 ore ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

8 ore ago