Roboții autonomi se ocupă tot mai mult de aprovizionarea cu piese a fluxului de producție din două fabrici timișorene

Experiența dobândită de cei de la Continental în dezvoltarea de vehicule autonome e folosită pe plan intern, în fabricile companiei astfel de roboți autonomi urmând să transporte piese pe fluxul de producție. Așadar, nu va mai dura mult până când în fabricile companiei, din Timișoara prezența unor roboți care să ducă piese la liniile de lucru să devină ceva absolut normal, aceștia fiind deja prezenți la fabrica de componente electronice și la cea de anvelope.

Compania de tehnologie Continental dezvoltă un vehicul de transport autonom, de ultimă generație, pentru a continua să crească eficiența producției proprii. În fabricarea de sisteme de frânare, de exemplu, vehiculele autonome ghidate (aAGV) dezvoltate și construite intern pot transporta sarcini grele de peste o tonă. Această soluție tehnologică face parte integrantă din strategia Continental cu privire la implementarea industriei 4.0 în locațiile sale. Scopul este de a optimiza întregul lanț valoric folosind procese digitalizate și fluxuri de date cu transparență și predictibilitate ridicate, timpi scurți de producție, stocuri reduse și flexibilitate ridicată.

Continental vede un mare potențial în dezvoltarea propriului său aAGV. Acest lucru se aplică industriei 4.0, precum și pentru alte zone de activitate, cum ar fi logistica și diferite domenii de aplicare în care transportul autonom de mărfuri poate fi utilizat pentru a crește eficiența. Între timp, aAGV își demonstrează performanța și capacitatea de încărcare zi de zi în fabricile Continental din Zvolen (Slovacia) și Frankfurt pe Main (Germania). Primele vehicule robotizate din etapa de dezvoltare conduc acum în mod autonom acolo între punctul de pornire și destinație, transportând material pentru producerea frânelor. aAGV se poziționează pe direcția corectă și evită în mod flexibil obstacolele. Această dezvoltare internă a fost posibilă, printre altele, printr-un transfer de tehnologie din sectorul autoturismelor. Experiența de la senzori de înaltă fiabilitate care urmăresc mediul înconjurător, precum radar, cameră, ultrasunete și lidar, precum și fuziunea senzorilor și modelul de mediu, a fost o componentă cheie în dezvoltarea vehiculelor autonome ghidate.

În România, fabricile Continental de componente electronice din Timișoara și Sibiu, cea de anvelope din Timișoara, precum și unitățile ContiTech din Carei, Nădab și Timișoara folosesc vehicule ghidate automat (AGV), precum și alte tehnologii specifice industriei 4.0 pentru un grad mai ridicat de eficiență a producției.

„Creșterea eficienței în producție este o contribuție importantă la competitivitatea pe termen lung. Din acest motiv, am decis să folosim aAGV pentru sarcini grele pentru a dezvolta o soluție care să ne ajute să ne modelăm procesele mai flexibil și mai eficient. Prin expertiză noastră, combinată cu tehnologii partenere competente, dezvoltăm o soluție industrială care ne optimizează secvențele de producție și este, de asemenea, o idee de afaceri atractivă”, spune Alexander Schmitt, din partea companiei

Vehiculele ghidate automat joacă un rol important în fluxul de materiale într-o fabrică digitalizată: reduc activitățile manuale, cum ar fi conducerea motostivuitoarelor, accelerarea transportului, clarificând exact ce mărfuri sunt disponibile și unde sunt în orice moment și fac procesele mai previzibile în general. În acest moment, singurii roboți de transport mobil de pe piață sunt cei care nu conduc în mod autonom și se deplasează doar pe rute fixe între locurile programate de pornire și destinație. Orice modificare necesită reprogramare complexă, timp și costuri suplimentare pentru modificare la fața locului.

„Cercetarea de piață a fost îngrijorătoare: nu am găsit vehicule de transport autonome care să îndeplinească cerințele noastre”, spune Schmitt.

În timpul proiectării, producției și asamblării aAGV, echipa de proiect s-a bazat pe experiența acumulată în sectorul auto. Tehnologii precum senzorii din zona autoturismelor au fost combinate cu tehnologia de control, mecatronică și ingineria mecanică de tip convențional. Doar trenul electric și software-ul pentru controlul vehiculului se bazează pe tehnologiile disponibile pe piață. Scopul este ca aAGV să fie disponibil la nivel mondial ca tehnologie de bază pentru utilizare în producție în toate fabricile Continental.

Pentru a proiecta aAGV pentru a fi ușor de întreținut în etapa de dezvoltare, echipa își folosește experiența practică din producția industrială. Bineînțeles, concluziile operației de testare în desfășurare în condiții de viață reală se revarsă și în versiunea de producție planificată ca răspuns la aceasta. Producția de volum trebuie să înceapă după faza de testare. De asemenea, este planificat să se ofere sistemul în afara Continental la un moment dat.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute
L'architect du Beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Test important înainte de play-out, contra unei echipe ce vrea în Liga 1

CSC Dumbrăviţa încheie sezonul regular din Liga a II-a cu un meci pe teren propriu, în compania unei formații deja calificate matematic în play-off, FK Csikszereda. Partida va avea loc sâmbătă, la ora 14.00 – la fel ca întreaga etapă a 19-a – pe stadionul „Ștefan Dobay”. Meciul nu va fi televizat, dar va putea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Test important înainte de play-out, contra unei echipe ce vrea în Liga 1
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Sorin Maxim

Succes total pentru POR 2014 – 2020. Suma investită a fost cu 280 de milioane de euro peste cea alocată

Programul Operațional Regional 2014-2020 a fost un real succes pentru Regiunea Vest. Administrat de ADR Vest, acesta a adus în regiune cu 40% mai mulți bani decât avusese alocați. Aceasta înseamnă că în Regiunea Vest au fost investiți 920 de milioane de euro, adică cu aproape 280 de milioane de euro peste suma atribuită inițial...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Succes total pentru POR 2014 – 2020. Suma investită a fost cu 280 de milioane de euro peste cea alocată

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Din 15 martie, în cinematografele din România rulează comedia românească ”2020”. Pentru a marca premiera timișoreană, regizorul Bobby Bărbăcioru, care alături de casa de producție Vent D’Est, aduce la viață un lungmetraj exuberant, inspirat din scurtmetrajul „Remisivir” (premiat – Remi Gold la World-Fest Houston), se va afla la Timișoara, la Iulius Mall, duminică de la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Echipa „2020”, o comedie neagră cu iz de dramă și bucluc, vine duminică la Timișoara pentru premiera filmului
Administrația Timișoarei pune la bătaie peste 50 de milioane de euro pentru a rezolva problema salubrității stradale și a deszăpezirii orașului pentru următorii opt ani. Licitația a fost lansată, aceasta la jumătate de an de la momentul în care Consiliul Local a elaborate documentația pentru acest megacontract. Cei din primărie spun că de acum se...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Peste 50 de milioane de euro pentru străzile, trotuarele, pistele de biciclete ale Timișoarei. Primăria caută firmă de salubritate
Fostul primar Nicoale Robu a intervenit în scandalul benzilor prea înguste de pe Bogdăneştilor, acuzând, din nou, că „proiectul moștenire Robu” a fost “batjocorit” de actuala administraţie.  Ceea ce a „uitat” Robu din nou este că proiectul cu benzile cu o lărgime de 2,75 metri a fost aprobat chiar de el, fiind întocmit de mâna...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu „uită” din nou de îngheaţă apele. Lărgimea benzilor de pe Bogdăneştilor a fost decisă de Culiţă Chiş şi aprobată de fostul primar
Cu o tematică specială, focusată pe arhitectură și diverse mecanisme tehnice funcționale și zone citadine construite din piese LEGO®, expoziția care i-a fascinat pe timișoreni la edițiile anterioare revine în Iulius Town. În perioada 15 – 17 martie 2024, în piațeta Intersport, zeci de mii de piese LEGO® formează orașe în miniatură. Vedeta expoziției este...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Weekend pentru iubitorii LEGO®: o replică de 1,5 m înălțime a Turnului Eiffel, din peste 10.000 de piese, expusă în Iulius Town
Unplugged Lenau Robotics, echipa Liceului Teoretic ”Nikolaus Lenau” din Timișoara a reușit să se califice la etapa națională datorită obținerii locului II în competiția Connect Award. După multe meciuri intense şi mult efort depus în fiecare dintre cele 4 sezoane FTC la care a participat, Unplugged Lenau a reuşit, la Regionala #3, să se califice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Echipa Liceului ”Nikolaus Lenau”, calificată la competiţia naţională de robotică
Doi profesori din cadrul Facultății de Drept din cadrul Universității de Vest Timișoara, Irina Sferdian si Lucian Bojin, au fost parte din echipa de experți în procesul arbitral în care Statul Român a obținut decizia favorabilă în dosarul Roșia Montană. Astfel, UVT și-a adus contribuția la unul dintre cele mai importante procese internaționale ale României....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara, reprezentată în echipa care a adus României succesul în procesul cu Roșia Montană
Programul Operațional Regional 2014-2020 a fost un real succes pentru Regiunea Vest. Administrat de ADR Vest, acesta a adus în regiune cu 40% mai mulți bani decât avusese alocați. Aceasta înseamnă că în Regiunea Vest au fost investiți 920 de milioane de euro, adică cu aproape 280 de milioane de euro peste suma atribuită inițial...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Succes total pentru POR 2014 – 2020. Suma investită a fost cu 280 de milioane de euro peste cea alocată
Visul iubitorilor de rugby din Timișoara de a beneficia de condiții de calitate la meciurile echipei orașului vor deveni realitate, Consiliul Local Timișoara aprobând vineri proiectul „Refunctionalizare teren de sport, reabilitare și extindere clădiri existente, inclusiv utilități” pentru baza sportivă situată în Ronaț, cea unde se află și stadionul unde joacă echipa de rugby a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 40 de milioane de lei pentru stadionul de rugby din Timișoara. Va avea tribune acoperite și nocturnă
O firmă din Timişoara având licenţa valabilă până în 2029 și 163 de autorizații de exploatare a sloturilor şi-a anunţat falimentul, motivul fiind suprataxarea impusă de guvernanţi. Firma a lăsat datorii la stat în valoare de peste 1,8 milioane de lei, arată site-ul specializat playresponsibly. Firma Automatic Leisure SRL, cu licență valabilă până în 30.09.2029...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Firmă de păcănele din Timişoara a intrat în faliment lăsând datorii la stat de 1,8 milioane de lei
Top