O ședință de plen extraordinar a Consiliului Județean Timiș, care promitea să fie una extrem de liniștită, s-a dovedit una extrem de plină de … substanță. Pe primul punct al ordinii de zi a fost trecut un proiect de hotărâre pentru semnarea unui act adițional la acordul care prevede reabilitarea căii ferate Reșița – Timișoara, cu celebrele trenuri alimentate cu hidrogen, iar dezbaterea i-a pus față în față pe Alin Nica, președintele CJT, respectiv Daniel Idolu, consilier PSD, și, ulterior, Călin Dobra, tot reprezentant al PSD.
”Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii Actului adițional nr. 2 la Acordul de parteneriat nr. 24637/02.12.2020 pentru dezvoltarea de proiecte comune de transport și mobilitate în județele Caraș-Severin și Timiș încheiat între Municipiul Reșița, prin Consiliul Local Reșița, Municipiul Timișoara, prin Consiliul Local Timișoara, Județul Caraș-Severin, prin Consiliul Județean Caraș-Severin și Județul Timiș, prin Consiliul Județean Timiș”, este numele proiectului care a adus contrele, destul de dure, care au durat jumătate de oră.Daniel Idolu a cerut prezentarea unor lucruri concrete care ar justifica alocarea de bani publici pentru acest proiect. El a cerut informații clare legate de proiect, ce s-a făcut efectiv pentru acesta și care ar fi motivul urgenței.
”Chestiunea de urgență e evidentă pentru că PNRR impune ca proiectele finanțate să fie mature. Să aibă Studiu de Fezabilitate și procedurile de achiziție demarate până la 31decembrie 22. Orice minut, orice oră este esențială. Faptul că deja avem două acte adiționale arată că s-a lucrat și că acel acord poate fi perfecționat. În prezent se lucrează la documentația pentru licitație pentru achizițiile de servicii de proiectare, studiu de prefezabilitate și fezabilitate, respectiv pentru proiectul tehnic. Aceste chestiuni au fost condiționate și de aprobarea în consiliul de administrație al CFR Infrastructură, a posibilității de a ne implica în org acestui proiect. Ei sunt titularii proprietarii acestei infrastructuri. Am primit și acordul consiliului de administrație fără de care nu puteam demara. Suntem pe drumul cel bun, toți cei patru parteneri suntem de acord să mergem înainte. Va fi cel mai mare proiect de infrastructură din zonă, după autostrada A1”, a declarat Alin Nica.
Exact acel acord din partea CFR Infrastructură a fost motivul disputei, cei de la PSD au cerut insistent ca acesta să fie efectiv prezentat, să se dovedească faptul că chiar există, ceea ce nu s-a întâmplat. Nica nu l-a prezentat ci cu ironie fină i-a sugerat lui Daniel Idolu să se alăture echipei executive, să ajute la activitatea acesteia și atunci va fi mai informat.
”Se pare că faceți o confuzie. Una e forul deliberativ, care trebuie să se pronunțe asupra chestiunilor generale, alta este atribuția aparatului executiv, care este condus de președintele cjt, care trebuie să se ocupe de toate detaliile. Dacă doriți să dați un ajutor aparatului executiv, să dați o mână de ajutor, vă propun pe dumneavoastră direct, să participați de două trei ori pe săptămână în această comisie și atunci veți fi mult mai bine informat, dacă aveți această aplecare”, a mai spus Nica.
Ceva informații, e drept, vagi, au fost furnizate de administratorul public Marian Vasile. El a vorbit de o echipă de opt persoane care s-a întâlnit săptămânal, în spatele discuțiilor oficiale și care ar fi căutat soluții juridice și formate de documente.
”A existat o muncă asiduă în spatele tuturor discuțiilor. A trebuit să aliniem mai mulți parteneri, care sunt locali și de la București. Acel grup de lucru, cu opt persoane, a lucrat, cu întâlniri săptămânale. Am studiat împreună diverse spețe și cazuri la nivel național, toate aceste aspecte, legate de ANAP, au fost sintetizate, a fost creată o documentație bună de atribuire”, a spus Vasile.
Fostul ocupant al scaunului de șef al județului, Călin Dobra, nu s-a lăsat, a cerut insistent în continuare prezentarea acelui acord, ceea ce nu a fost prea pe placul lui Nica, el insistând că acel acord nu este legat de subiectul zilei și că oricum va fi necesar în altă etapă. Până la urmă, el i-a sugerat înaintașului său să facă o cerere oficială pentru a primi acel acord.
Concluzia lui Dobra a fost una clară: ”Deci e clar, nu îl aveți”.
În final, proiectul a fost adoptat cu 27 voturi pro, unul împotrivă și șase abțineri.
SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…
„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…
Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…
PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…
Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…
Consilierii locali timișoreni au aprobat, luni seara, în ultima ședință de plen a anului, proiectul…