Economic

Oradea și Aradul au preluat de la CNAIR proiectul unui drum expres între cele două municipii. Studiul de fezabilitate costă 10 milioane de euro

Administrațiile locale din Arad și Bihor au decis să nu mai stea după București și să aștepte decizii de la centru și au să realizeze cu forțe proprii proiectul unui drum expres între Arad și Oradea. În prima zi a acestei luni, președintele Consiliului Județean Bihor – Ilie Bolojan, primarul Oradiei – Florin Birta, primarul Aradului – Călin Bibarţ, președintele Consiliului Județean Arad – Iustin Cionca și reprezentantul firmei Consitrans – Bogdan Păunescu au semnat, la Oradea, contractul pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru această investiție. Investiția ar urma să fie făcută cu bani europeni.

În luna iulie vor fi colectate datele necesare ca proiectanții să înceapă trasarea rutei finale, ținând cont de specificul zonei din fiecare unitate administrativ-teritorială care va fi traversată de drumul expres.

„Drumul Expres Oradea – Arad va asigura pentru locuitorii Municipiului Oradea o legătură importantă cu Autostrada A1. Aceste proiecte mari de infrastructură sunt necesare ca orașul nostru să se dezvolte în continuare și să avem o conectivitate bună cu Europa”, a declarat Florin Birta, primarul Oradiei.

Inițial, proiectul respectivei șosele era în subordinea CNAIR. Drumul expres Oradea-Arad nu este singurul proiect de infrastructură din Bihor preluat de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Alte trei șosele de centură, din Aleșd, Beiuș și Sînmartin, vor fi realizate de autoritățile locale. Consiliile Județene Bihor și Arad, dar și primăriile Oradea și Arad au preluat acest proiect de infrastructură de la CNAIR, în baza unei ordonanțe de urgență adoptată de Guvernul României anul trecut.

„Scopul nostru este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract, în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023. Într-o primă parte a acestor lucrări de proiectare, vom stabili toate problemele care țin de trasee, pentru a putea să definitivăm traseul, ținând cont de planurile de urbanism ale localităților care sunt traversate de drumul expres, de rețelele furnizorilor de utilități, Transelectrica, Transgaz, rețele de apă și canalizare, de proiectele de dezvoltare pe care le au fiecare dintre primării în zonele respective, de lucrări hidrotehnice. După ce vom stabili traseul, se va trece efectiv la lucrările topografice, la studiile geologice care trebuie făcute, în așa fel încât să putem ca în cursul anului viitor să avem acest studiu de fezabilitate și proiectul tehnic recepționat și avizele obținute de la autorități”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Drumul Expres Oradea – Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea – Borș și Nădlac – Arad -Timișoara.

Proiectul include şi realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte şi a 12 noduri rutiere. Valoarea contractului este de 39.852.874,70 lei, fără TVA.

Lucrările ar urma să înceapă în 2023 și vor fi finanțate din fonduri europene.

Share
Published by
Marcel Hoster
Tags: ilie bolojan

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

3 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

6 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

8 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

8 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

9 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

9 ore ago