Administrațiile locale din Arad și Bihor au decis să nu mai stea după București și să aștepte decizii de la centru și au să realizeze cu forțe proprii proiectul unui drum expres între Arad și Oradea. În prima zi a acestei luni, președintele Consiliului Județean Bihor – Ilie Bolojan, primarul Oradiei – Florin Birta, primarul Aradului – Călin Bibarţ, președintele Consiliului Județean Arad – Iustin Cionca și reprezentantul firmei Consitrans – Bogdan Păunescu au semnat, la Oradea, contractul pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru această investiție. Investiția ar urma să fie făcută cu bani europeni.
În luna iulie vor fi colectate datele necesare ca proiectanții să înceapă trasarea rutei finale, ținând cont de specificul zonei din fiecare unitate administrativ-teritorială care va fi traversată de drumul expres.
„Drumul Expres Oradea – Arad va asigura pentru locuitorii Municipiului Oradea o legătură importantă cu Autostrada A1. Aceste proiecte mari de infrastructură sunt necesare ca orașul nostru să se dezvolte în continuare și să avem o conectivitate bună cu Europa”, a declarat Florin Birta, primarul Oradiei.
Inițial, proiectul respectivei șosele era în subordinea CNAIR. Drumul expres Oradea-Arad nu este singurul proiect de infrastructură din Bihor preluat de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Alte trei șosele de centură, din Aleșd, Beiuș și Sînmartin, vor fi realizate de autoritățile locale. Consiliile Județene Bihor și Arad, dar și primăriile Oradea și Arad au preluat acest proiect de infrastructură de la CNAIR, în baza unei ordonanțe de urgență adoptată de Guvernul României anul trecut.
„Scopul nostru este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract, în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023. Într-o primă parte a acestor lucrări de proiectare, vom stabili toate problemele care țin de trasee, pentru a putea să definitivăm traseul, ținând cont de planurile de urbanism ale localităților care sunt traversate de drumul expres, de rețelele furnizorilor de utilități, Transelectrica, Transgaz, rețele de apă și canalizare, de proiectele de dezvoltare pe care le au fiecare dintre primării în zonele respective, de lucrări hidrotehnice. După ce vom stabili traseul, se va trece efectiv la lucrările topografice, la studiile geologice care trebuie făcute, în așa fel încât să putem ca în cursul anului viitor să avem acest studiu de fezabilitate și proiectul tehnic recepționat și avizele obținute de la autorități”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Drumul Expres Oradea – Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea – Borș și Nădlac – Arad -Timișoara.
Proiectul include şi realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte şi a 12 noduri rutiere. Valoarea contractului este de 39.852.874,70 lei, fără TVA.
Lucrările ar urma să înceapă în 2023 și vor fi finanțate din fonduri europene.
Comentarii prin facebook