Administratie

Dezbatere în cadru restrâns. USR PLUS propune: se pedalează în centrul Timișoarei, dar nu în zonele aglomerate, seara, în lunile „cu vreme bună”

Reprezentanții USR PLUS informează că pe site-ul Primăriei Timișoara a fost depus spre dezbatere proiectul care elimină interdicția pedalării în zona centrală a orașului, lucru interzis prin două hotărâri ale administrației Robu. De asemenea, ei mai transmit că problema a fost dezbătută ”public” de consilierii partidului și oameni din aparatul executiv al Primăriei, care s-au întâlnit cu câteva zeci de membri ai comunității bicicliștilor din oraș.

„De astăzi găsiți în dezbatere pe site-ul Primăriei Timișoara proiectul colegilor noștri consilieri Ana Munteanu, Ovidiu Merean și Dan Reșitnec (fost consilier local), prin care anulează două Hotărâri de Consiliu Local (HCL) ce interzic folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în zona centrală. În momentul în care el va fi adoptat, efectul imediat va fi eliminarea amenzilor suplimentare codului rutier prevăzute în cele două HCL-uri și mutarea deciziei cu privire la traficul prin centrul orașului la Comisia de Circulație din Primăria Timișoara”, transmite USR PLUS.

Conform opiniei lansate de formațiune, ”spațiul public e al tuturor și ar trebui împărțit cât mai echitabil”. Iar ideea a fost dezbătută cu membrii comunității bicicliștilor și cu șefii din primărie, alături de consilierii partidului.

”Considerăm că spațiul public e al tuturor și ar trebui împărțit cât mai echitabil. Ca atare, pentru că majoritatea piețelor și străzilor din zona centrală o permit, propunem și acomodarea celor ce pedalează în acest spațiu, cu niște limite rezonabile. Am prezentat variantele posibile la o întâlnire pe care consilierii noștri și oameni din aparatul executiv al Primăriei au avut-o aseară cu câțiva zeci de membri ai comunității bicicliștilor din oraș”, mai spun cei de la USR PLUS.

În urma discuțiilor purtate în acest cadru restrâns s-au conturat o serie de propuneri: permiterea tranzitului zonei centrale la o viteză scăzută, de 5 sau 10 km/h și realizarea unor semnalizări în concordanță; limitarea accesului în zonele aglomerate (Piața Operei și străzile Alba-Iulia, Vasile Alecsandri, Florimund de Mercy, precum și bucata din str. Eugeniu de Savoya delimitată de aceste două străzi din urmă) seara (între orele 18-22), exclusiv pe perioada vremii bune (lunile mai-septembrie); în restul timpului pedalatul cu viteză scăzută este și aici aplicabil.

Propunerile vor fi înaintate către Comisia de Circulație.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Fritz acuză: Primăria Timișoara, special descalificată pentru preluarea Spitalului CFR, pentru ca acesta să ajungă la Județean

Dominic Fritz acuză guvernul că face în așa fel încât Spitalul CFR să ajungă, cu…

O oră ago

Stabilirea celui de al doilea viceprimar al Timișoarei, (deocamdată) o misiune puțin posibilă. Poate, după Parlamentare

Stabilirea unui al doilea viceprimar al Timișoarei în noua legislatură, alături de confirmatul Ruben Lațcău,…

3 ore ago

Dumbrăviţa vrea să reînoade la Târgovişte seria rezultatelor pozitive

În etapa a 13-a din Liga 2, CSC Dumbrăviţa va evolua în deplasare, contra Chindiei…

3 ore ago

Sâmbătă se închide temporar Pasajul Michelangelo

La solicitarea societăților din subordine, Aquatim și Colterm, comisia de circulație din cadrul Primăriei Muncipiului…

3 ore ago

Volumul „Transhumanism”, între ştiinţă şi spiritualitate, recent lansat la UPT

Încă o zi memorabilă în universul UPT. Sala Senatului Universității Politehnica Timișoara, o sală cu…

6 ore ago

Cei doi noi vicepreședinți ai Consiliului Județean Timiș au fost aleși

Începând de vineri, structura de conducere a Consiliului Județean Timiș este în completă. Aleșii județeni…

6 ore ago