Administratie

Dezbatere în cadru restrâns. USR PLUS propune: se pedalează în centrul Timișoarei, dar nu în zonele aglomerate, seara, în lunile „cu vreme bună”

Reprezentanții USR PLUS informează că pe site-ul Primăriei Timișoara a fost depus spre dezbatere proiectul care elimină interdicția pedalării în zona centrală a orașului, lucru interzis prin două hotărâri ale administrației Robu. De asemenea, ei mai transmit că problema a fost dezbătută ”public” de consilierii partidului și oameni din aparatul executiv al Primăriei, care s-au întâlnit cu câteva zeci de membri ai comunității bicicliștilor din oraș.

„De astăzi găsiți în dezbatere pe site-ul Primăriei Timișoara proiectul colegilor noștri consilieri Ana Munteanu, Ovidiu Merean și Dan Reșitnec (fost consilier local), prin care anulează două Hotărâri de Consiliu Local (HCL) ce interzic folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în zona centrală. În momentul în care el va fi adoptat, efectul imediat va fi eliminarea amenzilor suplimentare codului rutier prevăzute în cele două HCL-uri și mutarea deciziei cu privire la traficul prin centrul orașului la Comisia de Circulație din Primăria Timișoara”, transmite USR PLUS.

Conform opiniei lansate de formațiune, ”spațiul public e al tuturor și ar trebui împărțit cât mai echitabil”. Iar ideea a fost dezbătută cu membrii comunității bicicliștilor și cu șefii din primărie, alături de consilierii partidului.

”Considerăm că spațiul public e al tuturor și ar trebui împărțit cât mai echitabil. Ca atare, pentru că majoritatea piețelor și străzilor din zona centrală o permit, propunem și acomodarea celor ce pedalează în acest spațiu, cu niște limite rezonabile. Am prezentat variantele posibile la o întâlnire pe care consilierii noștri și oameni din aparatul executiv al Primăriei au avut-o aseară cu câțiva zeci de membri ai comunității bicicliștilor din oraș”, mai spun cei de la USR PLUS.

În urma discuțiilor purtate în acest cadru restrâns s-au conturat o serie de propuneri: permiterea tranzitului zonei centrale la o viteză scăzută, de 5 sau 10 km/h și realizarea unor semnalizări în concordanță; limitarea accesului în zonele aglomerate (Piața Operei și străzile Alba-Iulia, Vasile Alecsandri, Florimund de Mercy, precum și bucata din str. Eugeniu de Savoya delimitată de aceste două străzi din urmă) seara (între orele 18-22), exclusiv pe perioada vremii bune (lunile mai-septembrie); în restul timpului pedalatul cu viteză scăzută este și aici aplicabil.

Propunerile vor fi înaintate către Comisia de Circulație.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi

Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…

12 ore ago

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

15 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

17 ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

17 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

18 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

18 ore ago