Administratie

Contractul pentru lărgirea drumului județean spre Giarmata și A1 e la un pas de reziliere. S-ar putea pierde finanțarea europeană

Extinderea la două benzi pe sens a singurei legături rapide a Timișoarei cu autostrada A1, drumul județean 691, este în serios pericol de a nu se mai realiza. Investiția este serios întârziată, iar săptămâna viitoare s-a putea lua o decizie în sensul rezilierii contractului. Riscul, pierderea finanțării europene.

În ciuda faptului că Alin Nica, șeful CJ Timiș, și Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, nu sunt deloc prieteni ”administrativi”, ambii au ajuns până la urmă la aceeași concluzie: pe șantierul de lărgire a drumului județean care leagă Timișoara de A1, prin Dumbrăvița și Giarmata, se înregistrează întârzieri foarte mari. Dacă despre porțiunea din Dumbrăvița, Nica acuză administrația timișoreană că nu-i predă drumul care are instalată alimentarea pentru troleibuze, pentru partea de la sensul giratoriu spre centură nu mai există niciun alt motiv pentru întârziere, ceea ce a admis, joi, și Nica.

„Este o firmă care pare că nu are capacitate financiară, contractul fiind semnat în 2019. Noi încercăm să mobilizăm firma, dar dacă reziliem contractul este posibil să pierdem finanțarea. Asta ar însemna jumătate de an de proceduri, punând în pericol finanțarea, sau continuăm acest joc de-a șoarecele și pisica cu firma. Am dat un ultimatum constructorului să văd mobilizare concretă până la sfârșitul lunii, în caz contrar luăm în calcul rezilierea contractului, cu toate consecințele de rigoare. Din păcate, asta nu o să însemne că vom circula mai bine, dar luăm în calcul rezilierea”, a declarat președintele CJT.

Această reziliere comportă și un risc mare, prelungirea unei noi licitații, la pachet cu pierderea finanțării europene.

”Poate să însemne și pierderea finanțării, pentru că noi avem termen până în 2023 să finalizăm proiectul. Nu se poate trece de acest termen. În consecință, dacă reziliem contractul și avem o licitație cu contestații, atunci am putea pierde finanțarea”, a admis Nica.

Din păcate, se pare că firma constructoare, Tehnocer, care se ocupă de proiect, are ceva probleme, spune șeful CJT, el a mai amintit și de o lucrare efectuată de aceeași firmă, unde a fost cerută înlocuirea asfaltului, pentru că lucrarea ar fi fost de slabă calitate.

”Această lucrare (n.r. Giarmata) este una dintre cele mai problematice pe care le avem la ora actuală. Procedura de licitație nu ne poate garanta că firma își va face treaba. Eu știu că firma are și ceva dificultăți, are și cateva procese. Mai sunt si alte lucrări, tot cu această firma, un drum județean între Sânmartinul Sârbesc și Maghiar, unde i-am pus să scoată tot și să pună din nou asfaltul, pentru că lucrarea nu era de calitate”, a mai subliniat Nica.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Forţa Dreptei Timiş, atac la “trădătorul” Alin Nica pe motiv de Mircea Geoană

Forţa Dreptei Timiş îl acuză pe Alin Nica de trădare, după ce preşedintele CJ Timiş…

4 ore ago

Marilen Pirtea și-a adus colegii universitari alături de el, în PNL

Proaspăt numit președinte interimar la PNL Timișoara, Marilen Pirtea a întărit rândurile filialei sale cu…

8 ore ago

Liderul PNL Timișoara susține coaliția cu PSD la Consiliul Județean Timiş

Preşedintele PNL Timișoara, Marilen Pirtea, îl temperează pe mai tânărul său coleg, deputatul Cosmin Șandru,…

9 ore ago

Maxim la parlamentare. Marilen Pirtea vrea doi senatori și patru deputați liberali de Timiș

Noul șef al PNL Timișoara, Marilen Pirtea, e mai optimist decât oricând și spune că…

9 ore ago

Domeniul energiei, întors pe toate părțile la un prestigios eveniment internațional care se desfășoară sub egida UPT

Proiect pentru un viitor mai sustenabil și mai eficient. Universitatea Politehnica Timișoara găzduiește, în perioada…

10 ore ago

Energie geotermală cu buclă închisă: energia de la picioarele noastre

Ne place să vorbim despre contexte globale, regionale, despre cât de bine sau rău au…

11 ore ago