Administratie

Șeful CJT vrea alocarea de bani europeni special pentru regiuni și linii de finanțare transfrontalieră interregională/FOTO

Un pod peste Mureș pentru calea ferată, veșnicul proiect cu tram-train pe hidrogen de la Reșița la Timișoara, bani cu destinație specială pentru proiecte dezvoltate de regiuni, dar și fonduri transfrontaliere pentru proiecte de infrastructură, sunt doar câteva dintre dorințele exprimate de Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, într-o întâlnire cu  Herald Ruijters, director european din cadrul Direcției de Investiții, Transport Inovativ și Sustenabil a Comisiei Europene.

Acesta a ajuns la Arad (nu la Timișoara), cu celebrul deja expres ”Connecting Europe”, un tren care circulă pe tot continentul cu scopuri de promovare a ideilor europene, în cadrul manifestărilor dedicate Anului european al căilor ferate 2021.

Desigur, Nica nu a discutat despre căi ferate, ci mai multe subiecte, cu excepția unuia singur din domeniu, anume tram-train-ul Reșița – Timișoara, devenit deja celebru pentru că a fost intens promovat ca fiind unul alimentat cu hidrogen. În ciuda promovării, succesul ideii este limitat, iar rezultatele se arată încă așteptate. Între timp, România a promovat pentru PNRR un alt tren cu hidrogen, dar în cu totul altă regiune a țării, undeva aproape de București. Un proiect mai viabil și mai ușor de realizat este trenul metropolitan al Timișoarei.

”În județul Timiș avem obiective ambițioase: înființarea unei linii de tram train cu hidrogen Timișoara – Reșița; înființarea unui tren metropolitan din Timișoara;  crearea unui hub intermodal care să reunească aeroportul cu calea ferată și autostrada; asigurarea unui sistem de transport județean electric care să elimine utilizarea excesivă a autoturismelor; interconectarea euroregională cu tren de mare viteză; autostradă pentru biciclete, piste și trasee de ciclism euroregionale. Pentru a transforma aceste proiecte regionale în realitate și a facilita contribuția Timișului, precum și a celorlalte teritorii din Uniune la îndeplinirea obiectivelor Pactului Verde European, avem nevoie de fonduri suplimentare din partea UE, rezervarea unui procentaj minim pentru nevoile autorităților locale și regionale, precum și măsuri de sprijin”, a anunțat Nica.

Mai mult, el dorește bani europeni alocați cu destinație clară spre regiuni, linii de finanțare pentru infrastructură în programele transfrontaliere, consultanță acordată de Uniunea Europeană pentru valorificarea proiectelor.

”În ceea ce privește obiectivele noastre, am promovat atât cu ocazia salutării expresului „Conectarea Europei” cât și în cadrul Comitetului European al regiunilor din care fac parte lansarea unor Programe/linii dedicate pentru finanțarea infrastructurii interregionale (Programul de Cooperare România-Ungaria nu prevede linii de finanțare a infrastructurii transfrontaliere; pentru Timiș, este de interes un posibil pod de cale ferată peste Mureș); sprijinirea armonizării legislației și adaptarea condițiilor de accesare a fondurilor europene la realitățile teritoriale (birocrația excesivă, neconcordanțele și neclaritățile legislative constituie piedici pentru realizarea liniei tram train Timișoara-Reșița); acordarea de consultanță și asistență tehnică din partea Comisiei Europene pentru autorități locale, regionale (pentru proiectul tram-train avem nevoie de o persoană de contact din partea Comisiei Europene care să ofere clarificări și consiliere); acordarea de stimulente pentru transferul modal; inițiative concrete pentru îmbunătățirea mobilității în zonele rurale. În cadrul scurtei discuții cu Herald Ruijters, director european din cadrul Direcției de Investiții, Transport Inovativ și Sustenabil a Comisiei Europene, un alt mesaj important pe care l-am transmis a fost legat de necesitatea sprijinirii realizării proiectelor locale care ar contribui la creșterea coeziunii și la reducerea disparităților dintre teritoriile Uniunii Europene”, a mai anunțat Nica.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Simonis și Fritz au ajuns la un consens. PNL pare să fi fost de acord

Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…

2 ore ago

CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică

Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…

2 ore ago

A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii

La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…

4 ore ago

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

6 ore ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

6 ore ago

La Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare a orașului

13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…

6 ore ago