Noi nu vrem să se circule haotic prin zona zero cu bicicleta, vom impune reguli, a spus unul dintre inițiatori, de fapt tot proiectul e despre altceva nu despre pedalat printre mesele amatorilor de cafele scumpe la terasele din centru, e despre cu totul altceva, a încercat să convingă lumea un alt inițiator, desigur toți venind din același partid. Până la urmă a ieșit cum trebuie și bicicliștii vor putea… ajunge mai repede la lucru direct prin zona zero și nu pe o stradă paralelă.
Așa cum era de așteptat, proiectul redactat în primăvară după consultări doar cu beneficiarii, bicicliștii, prin care se urmărea eliminare amenzilor date celor care se dau cu biciclete, trotinete, role, alte mijloace de deplasare nemecanizate, prin zona zero a Timișoarei a trecut de votul consiliului local, dar nu înainte de a ridica la maxim nervii votanților. Desigur, fiecare parte politică din CLT a avut altă părere pe subiect, fiecare pro grupul de alegători care i-au trimis la primărie.
Proiectul a fost lansat de cei de la USR, sub câteva semnături, iar la începutul dezbaterii acestui punct am remarcat calmul și dorința de a explica justificarea modificărilor exprimate de Ovidiu Merean. Ce a urmat… Discursurile s-au radicalizat, iar un alt inițiator, consilierul local USR, suspendat din partid, Ana Muntean s-a remarcat atunci când a vrut să convingă plenul că, de fapt, proiectul nu este despre amenzi și copii și bătrâni loviți de bicicliști, ci despre trecerea deciziei despre rute la Comisia de Circulație! Extrem de mânioasă, ea s-a contrat cu alți consilieri, spunând că știe că discuția va fi una despre ”o grămadă” de comentarii despre copii și bătrâni loviți.
”Domnule președinte, ca și inițiator aș vrea să opresc chestia asta. Să mă lăsați să vorbesc pentru că mi se pare că o să urmeze o grămadă de comentarii despre copii și bunici și nu mi se pare normal pentru că nu vorbim despre HCL acesta, nu despre asta este. Nu știu dacă l-ați citit, HCL acesta spune că nu consiliul local trebuie să hotărască traseele, ci comisia de circulație. Vă rog să mă lăsați să vorbesc, pentru că nu este vorba despre copii accidentați. Mă lăsați să termin de vorbit că de cinci ore… Domnul Lulciuc, terminați cu prostiile, să fim serioși că suntem cu toți obosiți, HCL ăsta spune clar cine trebuie să reglementeze lucrurile astea, comisia de Circulație, din care face parte inclusiv un reprezentant al poliției rutiere, inclusiv un reprezentant al poliției locale, sunt oameni avizați care pot decide pe unde pot să circule bicicliști, între ce ore și ce zile. Nu noi ci acești oameni trebuie să decidă, asta spune acest HCL, nu altceva”, a spus consiliera suspendată din partid temporar.
Afirmațiile colegei l-au scos din sărite pe liberalul Ștefan Sandu, care a izbucnit, la rândul său, folosind un limbaj destul de dur.
”Dumneavoastră chiar ne credeți tâmpiți, credeți că reprezentanții poliției rutiere sau poliției locale decid? Că nu mai au accidente de rezolvat? A spune că o întreagă colectivitate, un consiliu local, nu vede ce se întâmplă pe străzi? Sau ce vreți să spuneți că dacă vine cineva de la poliția rutieră știe el mai bine cum circulă biciclistul și care e pericolul să dea peste un bătrân sau un copil? Doamna Ana Munteanu nu ne mai sfidați cu prostii de genul acesta, poliția rutieră are destule probleme, nu este un element care să ne asigure nouă securitatea pe străzi”, a spus Sandu, consilier local liberal.
Un alt decident, pro circulație cu bicicleta peste tot, viceprimarul Ruben Lațcău, a vorbit despre crearea unui echilibru între bicicliști și pietoni și despre necesitatea creării unei axe est – vest care să traverseze chiar zona pietonală.
”Așa cum s-a făcut pe această stradă (n.r. Mărăști), pe axa nord – sud o pistă de biciclete putem să mai creăm cel puțin o axă est – vest, care să permită traversarea centrului pietonal pe bicicletă, în așa fel încât să avem un traseu care să fie eficient și rapid pentru bicicliști și care să ofere și siguranță și protecție și pentru pietoni și pentru bicicliști. Cred că ar trebui să abandonăm această poziționare, gică contra din principiu pe care consilierii liberali l-au luat în brațe și defilează cu el, să se creeze un echilibru între bicicliști și pietoni”, a spus Lațcău.
Celălalt viceprimar, Cosmin Tabără, într-o poziție extrem de fair play, a subliniat că nu înțelege cum se va măsura viteza bicicliștilor, cu radare, sau ce metode se vor aplica. De asemenea, a menționat că el chiar este timișorean și că se plimba cu bicicleta prin oraș când era copil, dar nu prin centru.
Proiectul a reușit să treacă la limită de vot și a fost aprobat. Așadar, până ce Comisia de Circulație va decide viteza deplasărilor, curierii cu mâncare, aflați pe biciclteă, vor putea să circule cu orice viteză prin zona zero a orașului.
SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…
„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…
Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…
PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…
Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…
Consilierii locali timișoreni au aprobat, luni seara, în ultima ședință de plen a anului, proiectul…