Liber la biciclit peste cei care se plimbă prin Piața Victoriei. Proiectul de eliminare a amenzilor a fost aprobat

Noi nu vrem să se circule haotic prin zona zero cu bicicleta, vom impune reguli, a spus unul dintre inițiatori, de fapt tot proiectul e despre altceva nu despre pedalat printre mesele amatorilor de cafele scumpe la terasele din centru, e despre cu totul altceva, a încercat să convingă lumea un alt inițiator, desigur toți venind din același partid. Până la urmă a ieșit cum trebuie și bicicliștii vor putea… ajunge mai repede la lucru direct prin zona zero și nu pe o stradă paralelă.

Așa cum era de așteptat, proiectul redactat în primăvară după consultări doar cu beneficiarii, bicicliștii, prin care se urmărea eliminare amenzilor date celor care se dau cu biciclete, trotinete, role, alte mijloace de deplasare nemecanizate, prin zona zero a Timișoarei a trecut de votul consiliului local, dar nu înainte de a ridica la maxim nervii votanților. Desigur, fiecare parte politică din CLT a avut altă părere pe subiect, fiecare pro grupul de alegători care i-au trimis la primărie.

Proiectul a fost lansat de cei de la USR, sub câteva semnături, iar la începutul dezbaterii acestui punct am remarcat calmul și dorința de a explica justificarea modificărilor exprimate de Ovidiu Merean. Ce a urmat… Discursurile s-au radicalizat, iar un alt inițiator, consilierul local USR, suspendat din partid, Ana Muntean s-a remarcat atunci când a vrut să convingă plenul că, de fapt, proiectul nu este despre amenzi și copii și bătrâni loviți de bicicliști, ci despre trecerea deciziei despre rute la Comisia de Circulație! Extrem de mânioasă, ea s-a contrat cu alți consilieri, spunând că știe că discuția va fi una despre ”o grămadă” de comentarii despre copii și bătrâni loviți.

Domnule președinte, ca și inițiator aș vrea să opresc chestia asta. Să mă lăsați să vorbesc pentru că mi se pare că o să urmeze o grămadă de comentarii despre copii și bunici și nu mi se pare normal pentru că nu vorbim despre HCL acesta, nu despre asta este. Nu știu dacă l-ați citit, HCL acesta spune că nu consiliul local trebuie să hotărască traseele, ci comisia de circulație. Vă rog să mă lăsați să vorbesc, pentru că nu este vorba despre copii accidentați. Mă lăsați să termin de vorbit că de cinci ore… Domnul Lulciuc, terminați cu prostiile, să fim serioși că suntem cu toți obosiți, HCL ăsta spune clar cine trebuie să reglementeze lucrurile astea, comisia de Circulație, din care face parte inclusiv un reprezentant al poliției rutiere, inclusiv un reprezentant al poliției locale, sunt oameni avizați care pot decide pe unde pot să circule bicicliști, între ce ore și ce zile. Nu noi ci acești oameni trebuie să decidă, asta spune acest HCL, nu altceva”, a spus consiliera suspendată din partid temporar.

Afirmațiile colegei l-au scos din sărite pe liberalul Ștefan Sandu, care a izbucnit, la rândul său, folosind un limbaj destul de dur.

Dumneavoastră chiar ne credeți tâmpiți, credeți că reprezentanții poliției rutiere sau poliției locale decid? Că nu mai au accidente de rezolvat? A spune că o întreagă colectivitate, un consiliu local, nu vede ce se întâmplă pe străzi? Sau ce vreți să spuneți că dacă vine cineva de la poliția rutieră știe el mai bine cum circulă biciclistul  și care e pericolul să dea peste un bătrân sau un copil? Doamna Ana Munteanu nu ne mai sfidați cu prostii de genul acesta, poliția rutieră are destule probleme, nu este un element care să ne asigure nouă securitatea pe străzi”, a spus Sandu, consilier local liberal.

Un alt decident, pro circulație cu bicicleta peste tot, viceprimarul Ruben Lațcău, a vorbit despre crearea unui echilibru între bicicliști și pietoni și despre necesitatea creării unei axe est – vest care să traverseze chiar zona pietonală.

Așa cum s-a făcut pe această stradă (n.r. Mărăști), pe axa nord – sud o pistă de biciclete putem să mai creăm cel puțin o axă est – vest, care să permită traversarea centrului pietonal pe bicicletă, în așa fel încât să avem un traseu care să fie eficient și rapid pentru bicicliști și care să ofere și siguranță și protecție și pentru pietoni și pentru bicicliști. Cred că ar trebui să abandonăm această poziționare, gică contra din principiu pe care consilierii liberali l-au luat în brațe și defilează cu el, să se creeze un echilibru între bicicliști și pietoni”, a spus Lațcău.

Celălalt viceprimar, Cosmin Tabără, într-o poziție extrem de fair play, a subliniat că nu înțelege cum se va măsura viteza bicicliștilor, cu radare, sau ce metode se vor aplica. De asemenea, a menționat că el chiar este timișorean și că se plimba cu bicicleta prin oraș când era copil, dar nu prin centru.

Proiectul a reușit să treacă la limită de vot și a fost aprobat. Așadar, până ce Comisia de Circulație va decide viteza deplasărilor, curierii cu mâncare, aflați pe biciclteă, vor putea să circule cu orice viteză prin zona zero a orașului.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nicio hoție nu rămâne nepedepsită. Un tânăr de doar 19 ani va învăța pe propria piele ce înseamnă în primul rând, un arest de 30 de zile. Și apoi mai urmează… La data de 3 decembrie 2025, polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara au reținut pentru 24 de ore un tânăr de 19 ani, bănuit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Furt cu premeditare! Și-a făcut „rost” de o cartelă specială pentru a ajunge la birouri, după bani, iar acum este după… gratii
Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.