Primăria Timişoara

Fritz e șocat de comentariile despre bicicliștii și pietonii care ar fi vinovați de accidente. Se preconizează investiții noi în siguranța rutieră

Comentariile conform cărora pietonii și bicicliștii sunt vinovați de accidentele din Timișoara îl șochează pe primarul Dominic Fritz. ”Nu viteza mașinilor!” este răspunsul acestuia, probabil după ce a analizat datele statistice legate de incidentele rutiere din oraș. Indiferent de vină, el anunță investiții noi în siguranța rutieră.

Stăm mai bine la accidente rutiere, care s-au înjumătățit anul trecut, ne spune Fritz, dar mai e de lucru la acest capitol. El analizează motivele acestor accidente și faptul că unii spun că de vină sunt pietoni și bicicliști este total respinsă de edil, chiar mai mult asemenea afirmații sunt șocante. Conform lui, viteza mașinilor pare să fie de vină pentru problemele rutiere, afirmația fiind însoțită și de un semn de exclamare. Totuși, până la urmă admite că pot apărea clipe de neatenție și a bicicliști și pietoni.

Accidentele rutiere grave s-au înjumătățit anul trecut, comparativ cu 2020, la Timișoara. Și numărul oamenilor care au fost răniți grav a scăzut de la 35, în 2020, la 14 în 2021. Cifrele sunt în scădere, (sunt în primul comentariu), dar se întâmplă în continuare tragedii evitabile. Am citit niște comentarii, șocante, care stabileau pietonii și bicicliștii ca principală cauză a accidentelor rutiere grave. Nu viteza mașinilor! În cazul pietonilor și al bicicliștilor clipa de neatenție poate însemna traume fizice pentru restul vieții sau chiar moartea. Un preț prea mare”, spune Fritz.

Dar, el anunță și o veste bună. Continuă investițiile pentru siguranța rutieră, strada fiind a tuturor.

De aceea, intensificăm măsurile pe care am început să le implementăm anul trecut și introducem altele noi, pentru ca fiecare să se simtă în siguranță pe drumurile orașului, fie că suntem pietoni, bicicliști, persoane cu mobilitate redusă sau șoferi. Strada este a tuturor. Am introdus anul trecut, cu scopul de a le testa eficiența, mai multe măsuri: reducerea vitezei la max. 50km/h în oraș, construirea de treceri de pietoni supraînălțate în zonele critice (în apropierea școlilor, de exemplu), interzicerea parcării pe o distanță de până la 20 m în zona mai multor treceri de pietoni pentru a crește vizibilitatea celor care traversează, amplasarea de dispozitive de separare a pistelor pentru ciclişti de banda carosabilă. Anul acesta, vom completa aceste măsuri. Am crescut sumele pentru a putea interveni pe cât mai multe străzi. Investim și în creșterea vizibilității pe timpul nopții în apropierea școlilor, spitalelor și a trecerilor nesemaforizate de pe artere principale. Luăm măsuri de accesibilizare a traseelor pietonale prin montarea de covoare tactilo-vizuale, îmbunătățirea funcționării dispozitivelor acustice la semafoare și amenajarea de treceri de pietoni cu bordura la nivelul carosabilului”, a mai menționat primarul Timișoarei.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Anunţ exproprieri Moşniţa Nouă

Avand in vedere Hotararea nr. 223 din 25.09.2023 emisa de Consiliul Local al Comunei Moșnița…

52 de minute ago

Dispensar uman modern pentru locuitorii din Ghiroda

Vineri, 17 mai, la Ghiroda s-a făcut recepția la Dispensarul Uman Ghiroda ,,Dr. Grațian Miclăuș’’.…

56 de minute ago

La Moşniţa Nouă a fost recepţionată lucrarea de extindere rețelei de canalizare

Reţeaua de canalizare din Moşniţa Nouă a fost executată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional…

O oră ago

Primul tramvai galben produs de turcii de la Bozankaya a ajuns la Timișoara. Vedeți cum arată/Foto

În perioada următoare, pe șinele de tramvai ale Timișoarei va apărea primul tramvai nou produs…

O oră ago

Tech Talks by UPT – „AI for Humanity” a ajuns la final. Un eveniment de excepţie cu un succes răsunător

Unul din cele mai aşteptate şi memorabile evenimente organizate sub tutela UPT a ajuns la…

2 ore ago