Comentariile conform cărora pietonii și bicicliștii sunt vinovați de accidentele din Timișoara îl șochează pe primarul Dominic Fritz. ”Nu viteza mașinilor!” este răspunsul acestuia, probabil după ce a analizat datele statistice legate de incidentele rutiere din oraș. Indiferent de vină, el anunță investiții noi în siguranța rutieră.
Stăm mai bine la accidente rutiere, care s-au înjumătățit anul trecut, ne spune Fritz, dar mai e de lucru la acest capitol. El analizează motivele acestor accidente și faptul că unii spun că de vină sunt pietoni și bicicliști este total respinsă de edil, chiar mai mult asemenea afirmații sunt șocante. Conform lui, viteza mașinilor pare să fie de vină pentru problemele rutiere, afirmația fiind însoțită și de un semn de exclamare. Totuși, până la urmă admite că pot apărea clipe de neatenție și a bicicliști și pietoni.
”Accidentele rutiere grave s-au înjumătățit anul trecut, comparativ cu 2020, la Timișoara. Și numărul oamenilor care au fost răniți grav a scăzut de la 35, în 2020, la 14 în 2021. Cifrele sunt în scădere, (sunt în primul comentariu), dar se întâmplă în continuare tragedii evitabile. Am citit niște comentarii, șocante, care stabileau pietonii și bicicliștii ca principală cauză a accidentelor rutiere grave. Nu viteza mașinilor! În cazul pietonilor și al bicicliștilor clipa de neatenție poate însemna traume fizice pentru restul vieții sau chiar moartea. Un preț prea mare”, spune Fritz.
Dar, el anunță și o veste bună. Continuă investițiile pentru siguranța rutieră, strada fiind a tuturor.
”De aceea, intensificăm măsurile pe care am început să le implementăm anul trecut și introducem altele noi, pentru ca fiecare să se simtă în siguranță pe drumurile orașului, fie că suntem pietoni, bicicliști, persoane cu mobilitate redusă sau șoferi. Strada este a tuturor. Am introdus anul trecut, cu scopul de a le testa eficiența, mai multe măsuri: reducerea vitezei la max. 50km/h în oraș, construirea de treceri de pietoni supraînălțate în zonele critice (în apropierea școlilor, de exemplu), interzicerea parcării pe o distanță de până la 20 m în zona mai multor treceri de pietoni pentru a crește vizibilitatea celor care traversează, amplasarea de dispozitive de separare a pistelor pentru ciclişti de banda carosabilă. Anul acesta, vom completa aceste măsuri. Am crescut sumele pentru a putea interveni pe cât mai multe străzi. Investim și în creșterea vizibilității pe timpul nopții în apropierea școlilor, spitalelor și a trecerilor nesemaforizate de pe artere principale. Luăm măsuri de accesibilizare a traseelor pietonale prin montarea de covoare tactilo-vizuale, îmbunătățirea funcționării dispozitivelor acustice la semafoare și amenajarea de treceri de pietoni cu bordura la nivelul carosabilului”, a mai menționat primarul Timișoarei.
Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot…
În vestul ţării este Cod Roşu de viscol puternic. Vineri dimineața, la ora 10.00, ca…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…
Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…
Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…
În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…