Timișoara este un oraș inteligent și folosește la maxim inteligența, a anunțat primarul orașului, Dominic Fritz, la prezentarea primului autovehicul autonom realizat cu tehnologia germanilor de la Continental. În cadrul unui eveniment, în Piața Unirii a fost prezentat un vehicul autonom, care circulă fără șofer, realizat cu hardware și software de ultimă generație.
Vorbim despre o platformă de dezvoltare pentru o gamă largă de tehnologii Continental care sunt necesare pentru funcționarea sistemelor de mobilitate fără șofer în viitor. Este un vehicul autonome, propulsat electric – fără șofer, volan sau pedală de frână, aceste mijloace de deplasare vor aduce o contribuție importantă la îmbunătățirea traficului și, în consecință, și a calității vieții în zonele urbane. Dezvoltarea acestui vehicul autonom a fost realizată împreună cu compania EasyMile.
Compania a organizat, joi, 23 iunie 2022, în Sala Barocă a Muzeului de Artă din Timișoara, dezbaterea cu titlul “Smart & Sustainable Urban Mobility powered by Continental”.
Evenimentul face parte din strategia companiei privind dezvoltarea de produse și tehnologii pentru o mobilitate urbană sustenabilă, pentru mașini cu un nivel tot mai avansat de conducere asistată și automatizată, care oferă utilizatorului experiențe remarcabile.
“Industria automotive trece printr-o transformare completă, de la una în care mașina reprezintă un concept format din componențe la un vehicul care are în prim plan funcționalitățile și software-ul. Mașina devine un smartphone pe roți, cu funcții precum aplicațiile în top, urmate la nivel secund de un sistem de operare, apoi de 4-5 computere cu o putere ridicată de calcul, iar abia apoi vin componentele precum senzorii și actuatorii. Nu mai putem discuta despre vehicule individuale, ci despre interconectarea lor care merge în direcția unui ecosistem de mobilitate inteligentă, integrând diverse modalități de transport, de la trotineta și bicicleta eletrice la mașini și chiar sisteme de transport public. Așa cum este chiar robo-taxiul prezentat azi. Toate aceste direcții sunt dezvoltate în strânsă conexiune cu megatrendurile industriei: conducerea autonomă, conectivitatea, electrificarea. Acest vehicul autonom prezintă performanța și maturitatea unei game de tehnologii Continental pe care le vedem deja folosite în multe modele diferite de mașini care circulă astăzi în trafic. Vorbim despre produse și tehnologii, precum și cele care vizează zona de siguranță atât a pasagerilor, cât și a celorlalți participanți la trafic. Prin această platformă continuăm să ne dezvoltăm produsele pe baza experiențelor din viața reală, astfel încât să putem rămâne lideri în numeroasele noastre domenii diferite de expertiză tehnică”, a spus Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.
Vehiculul autonom a fost testat în Piața Unirii din Timișoara. Sute de persoane au experimentat deplasarea într-o mașină fără șofer.
“Pentru inginerii și specialiștii IT din centrul de cercetare și dezvoltare din Timișoara, dezvoltarea de soluții software pentru o mobilitate sigură și confortabilă reprezintă o prioritate. Zero accidente, zero emisii și zero stres, datorită conectivității inteligente: acest lucru ajută la realizarea tehnologiilor noastre de pionierat. Idei inovative în direcția conducerii autonome (prin sisteme active și pasive de siguranță), pentru o mobilitate conectată (computere de înaltă performanță, interacțiune om-mașină, vehicul-to-everything ș.a.) prin folosirea inteligenței artificiale, a tehnologiei cloud și atenția acordată securității cibernetice reprezintă tot atâtea preocupări în dezvoltarea și punerea în aplicare a megatrendurilor industriei”, a adaugat von Albrichsfeld.
Tehnologia pentru vehicule autonome, pe care Continental și EasyMile o folosesc, este gata pentru producția de serie și este deja utilizată la nivel mondial, în mai multe localități, unde vizează trasee publice, zone delimitate de la sediile companiei, campusuri universitare sau zone de târguri. Este de așteptat ca, în doar câțiva ani, acest vehicul cu conducere autonomă să devină un plus important la sistemele de mobilitate existente, deoarece sunt ecologice, flexibile, sigure și, prin urmare, potrivite pentru numeroase sisteme de transport.
Prezent la eveniment, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a recunoscut că și-ar dori un asemenea mijloc de transport pe străzile orașului, deocamdată sub formă de proiect demonstrativ, dar, din păcate, legislația din România nu permite deocamdată circulația unor asemenea mijloace de transport autonome pe străzi. Un asemenea minibuz ar putea face curse pe trasee cu distanțe scurte, dar și pe porțiuni unde sunt cartiere care sunt ridicate la finalul unei linii de transport în comun deja existente.
Fostul preşedinte al PNL Timiş, Alin Nica, şi fostul secretar general al organizaţiei, Dănuţ Groza,…
Cu toate că PNL are 37 de primari în judeţul Timiş, Nicolae Ciucă s-a situat…
Elena Lasconi câştigă relativ detaşat primul tur al alegerilor prezidenţiale la nivelul judeţului Timiş. Pe…
Afred Simonis e optimist și spune că obiectivul PSD, de a trece Marcel Ciolacu în…
TikTok-ul este aproape să câştige primul tur al alegerilor prezidenţiale! Sub radarul tuturor măsurătorilor sociologice,…
Potrivit numărătorii paralele făcute de USR Timiş la nivelul municipiului Timişoara, Elena Lasconi se situează…