Economic

Ministerul Transporturilor cumpără 20 de trenuri noi electrice. Niciunul nu ajunge la Timișoara

Ministerul Transporturilor a aprobat cumpărarea a 20 de noi trenuri electrice de lung parcurs, banii fiind alocați prin intermediul PNRR. Timișoara nu va beneficia de niciunul dintre acestea.

 Un număr de 20 de trenuri de lung parcurs cu alimentare electrică, vor fi achiziționate cu bani din PNRR, demararea licitației derulate prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară fiind aprobată de Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.

„A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs! Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 de milioane de euro, la care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 de milioane de euro (sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice)”, a anunțat vineri pe pagina sa de socializare Sorin Grindeanu.

În fapt, noile trenuri sunt cele utilizate în vest pentru mediu parcurs, pentru drumuri de 3 – 4 ore, și acestea vor putea avea doar două toalete, din care una dedicată persoanelor cu mobilitate redusă.

Din păcate, Timișoara nu se află pe lista rutelor pe care noile trenuri vor circula.

Acestea sunt:

Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;

Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat;

Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași;

Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava;

Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava;

Galați – Brăila – Constanța – Mangalia;

Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia;

Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia;

Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași.

În concluzie, Timișoara rămâne doar cu trenurile Alstom și cu cele câteva rute pe care acestea vor circula. Legat de aceste rame pe motorină, în această perioadă trebuia exprimată și opțiunea de a achiziționa 17 trenuri suplimentare de la Alstom, care nu a mai fost exprimată. Vă reamintim că Timișoara a rămas fără sprijin și pentru achiziția trenurilor pe hidrogen dintre Timișoara și Reșița, ministerul alegând pentru acestea ceva rute dintre Prahova și București.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Doi jucători străini vin la SCM USV via Constanţa

Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…

15 minute ago

Din această săptămână putem zbura direct între Timișoara și Dubai

Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…

37 de minute ago

Florin Drăgan, rectorul UPT: „A fost un an plin de incertitudini în mediul economic, iar instabilitatea politică accentuează problemele”

La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…

51 de minute ago

Crin Antonescu, anunţat candidatul comun al coaliţiei la alegerile prezidenţiale

PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns la un acord de coaliție pentru…

O oră ago

Accidentul de la miezul nopţii. S-a răsturnat cu maşina în câmp

O clipă de neatenţie a fost destul încât să ajungă la spital. I s-a întâmplat…

2 ore ago

Marilen Pirtea, desemnat şi oficial preşedinte al PNL Timiş. Vasile Blaga, secretar general adjunct la nivel naţional

În şedinţa BPN a PNL desfăşurată duminică seara s-au luat câteva decizii care privesc şi…

2 ore ago