Economic

Ministerul Transporturilor cumpără 20 de trenuri noi electrice. Niciunul nu ajunge la Timișoara

Ministerul Transporturilor a aprobat cumpărarea a 20 de noi trenuri electrice de lung parcurs, banii fiind alocați prin intermediul PNRR. Timișoara nu va beneficia de niciunul dintre acestea.

 Un număr de 20 de trenuri de lung parcurs cu alimentare electrică, vor fi achiziționate cu bani din PNRR, demararea licitației derulate prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară fiind aprobată de Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.

„A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs! Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 de milioane de euro, la care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 de milioane de euro (sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice)”, a anunțat vineri pe pagina sa de socializare Sorin Grindeanu.

În fapt, noile trenuri sunt cele utilizate în vest pentru mediu parcurs, pentru drumuri de 3 – 4 ore, și acestea vor putea avea doar două toalete, din care una dedicată persoanelor cu mobilitate redusă.

Din păcate, Timișoara nu se află pe lista rutelor pe care noile trenuri vor circula.

Acestea sunt:

Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;

Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat;

Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași;

Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava;

Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava;

Galați – Brăila – Constanța – Mangalia;

Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia;

Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia;

Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași.

În concluzie, Timișoara rămâne doar cu trenurile Alstom și cu cele câteva rute pe care acestea vor circula. Legat de aceste rame pe motorină, în această perioadă trebuia exprimată și opțiunea de a achiziționa 17 trenuri suplimentare de la Alstom, care nu a mai fost exprimată. Vă reamintim că Timișoara a rămas fără sprijin și pentru achiziția trenurilor pe hidrogen dintre Timișoara și Reșița, ministerul alegând pentru acestea ceva rute dintre Prahova și București.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Şi-a revenit! Consilierul personal al preşedintelui CJ Timiş, atac grobian la primarul Fritz: „Un individ atât de josnic”

Nici nu a ajuns bine consilier personal al noului preşedinte al CJ Timiş, Alfred Simonis,…

5 ore ago

Crimă cu premeditare şi sânge rece! Şi-a lovit victima în cap şi apoi a incendiat-o

Marţi dimineaţa, Poliția Municipiului Caransebeș a fost sesizată prin SNUAU 112 că o persoană arde…

6 ore ago

RETIM și ADID Timiș lansează Abonamentul Verde: soluție pusă la dispoziția utilizatorilor casnici și noncasnici din Zona 1 Timișoara pentru colectarea deșeurilor vegetale

RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, anunță lansarea Abonamentului Verde, un serviciu…

6 ore ago

UPT şi Hidroelectrica au semnat un Memorandum de Colaborare pentru avansul tehnologic și educațional în hidroenergie și ingineria energetică

Într-un moment definitoriu pentru parteneriatele dintre mediul universitar și sectorul energetic, Hidroelectrica, liderul național în…

6 ore ago

O fetiţă de doar zece ani a plătit cu viaţa greşeala unei şoferiţe grăbite în trafic

Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…

8 ore ago

Dominic Fritz consideră o glumă numirea lui Robu pe funcția de consilier personal al lui Simonis

Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…

9 ore ago