Economic

Ministerul Transporturilor cumpără 20 de trenuri noi electrice. Niciunul nu ajunge la Timișoara

Ministerul Transporturilor a aprobat cumpărarea a 20 de noi trenuri electrice de lung parcurs, banii fiind alocați prin intermediul PNRR. Timișoara nu va beneficia de niciunul dintre acestea.

 Un număr de 20 de trenuri de lung parcurs cu alimentare electrică, vor fi achiziționate cu bani din PNRR, demararea licitației derulate prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară fiind aprobată de Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.

„A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs! Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 de milioane de euro, la care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 de milioane de euro (sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice)”, a anunțat vineri pe pagina sa de socializare Sorin Grindeanu.

În fapt, noile trenuri sunt cele utilizate în vest pentru mediu parcurs, pentru drumuri de 3 – 4 ore, și acestea vor putea avea doar două toalete, din care una dedicată persoanelor cu mobilitate redusă.

Din păcate, Timișoara nu se află pe lista rutelor pe care noile trenuri vor circula.

Acestea sunt:

Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;

Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat;

Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași;

Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava;

Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava;

Galați – Brăila – Constanța – Mangalia;

Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia;

Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia;

Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași.

În concluzie, Timișoara rămâne doar cu trenurile Alstom și cu cele câteva rute pe care acestea vor circula. Legat de aceste rame pe motorină, în această perioadă trebuia exprimată și opțiunea de a achiziționa 17 trenuri suplimentare de la Alstom, care nu a mai fost exprimată. Vă reamintim că Timișoara a rămas fără sprijin și pentru achiziția trenurilor pe hidrogen dintre Timișoara și Reșița, ministerul alegând pentru acestea ceva rute dintre Prahova și București.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

13 minute ago

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

17 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

17 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

19 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

19 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

21 de ore ago