Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș a finalizat acțiunea în cadrul căreia a fost închis, în urmă cu două săptămâni, și restaurantul din Piața Operei. Concluziile sunt neplăcute, pe lângă restaurantul închis pentru o durată de jumătate de an, alte 9 unități au fost închise până la rezolvarea problemelor descoperite.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) derulează operațiunea ”Caravana consumatorilor”, care își propune realizarea unei abordări de control unitare, la nivelul tuturor structurilor teritoriale ale instituției, astfel încât intensitatea și frecvența acțiunilor de verificare a operatorilor economici din întreaga țară să păstreze același ritm al desfășurării.
Acțiunile de control ale Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș se încadrează în liniile strategiei de lucru promovate prin ”Caravana consumatorilor”.
Astfel, la nivelul municipiului Timișoara, în perioada 16.05.-06.06.2022, s-au desfășurat o serie de controale operative la unitățile de alimentație publică aflate în incinta marilor centre comerciale, precum și în zona centrală a orașului. Au fost verificați, pană acum, 25 de operatori economici.
În urma acestor acțiuni, comisarii CJPC Timiș au aplicat 27 amenzi în cuantum total de 354.000 lei, respectiv 3 avertismente.
Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare. A avut loc oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe în valoare de aproximativ 30.000 lei, a fost dispusă închiderea temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 1 restaurant. A mai fost dispusă oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficențelor pentru 9 unități.
Pe lista neregulilor descoperite sunt: comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită; depozitarea neconformă a unor produse alimentare folosite ca materii prime; folosirea unor spații de lucru și de depozitare neigienizate corespunzător; utilizarea unor spații de refrigerare-congelare neigienizate; comercializarea unor produse fără a avea termene de valabilitate afișate pe etichetă; folosirea, în procesul tehnologic de preparare, a unor tăvi și cuptoare neigienizate corespunzător și a unor ingrediente cu termen expirat; utilizarea unor cântare neverificate metrologic; comercializarea unor produse fără elemente de informare-caracterizare; depozitarea necorespunzătoare, pe paviment, a cutiilor cu produse; depozitarea produselor în recipiente improprii (găleți de plastic, refolosite); comercializarea unor ouă de consum cu urme biologice păstrate în frigidere.
Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…