Administratie

Vatmanul Păun. Culiță Chiș trimite comunicat despre garniturile Bozankaya: Este un tramvai foarte performant și corespunde întru totul caietului de sarcini

Proaspăt reangajat de Primăria Timișoara, după o decizie a instanței de judecată, Culiță Chiș, fostul șef al Departamentului Tehnic al municipalității de pe vremea lui Nicolae Robu, anunță opinia publică asupra problemelor pe care le cauzează tramvaiele produse de turcii de la Bozankaya. Iar concluzia trasă de Chiș este că garniturile sunt foarte bune și nu au niciun fel de probleme, acestea apar la intersecția cu linia de contact a troleibuzelor din cauză că vatmanii nu se pricep să facă… manevre.

Culiță Chiș a trimis vineri direct, fără a apela la departamentul de comunicare al administrației, un comunicat de presă care include chiar și un antet al primăriei. Chiș a fost cel desemnat să se ocupe de problema noilor tramvaie Bozankaya în epoca Robu, ceea ce a și făcut până nu a fost tras pe linie moartă și, ulterior, dat afară de noua administrație a orașului. Acum, el a fost reangajat după ce instanța de judecată a decis că operațiunea de concediere a fost ilegală. Cel în cauză ne informează că tramvaiele sunt excelente, în ciuda blocării acestora de mai multe ori pe șine în timpul operării.

”Referitor la apariția în spațiul public a unor discuții referitoare la tramvaiul „Timișoara”, produs de compania Bozankaya și finanțat din fonduri europene, contract în valoare de 155.790.000,00 lei, fără TVA, facem următoarele precizări: Până în prezent au fost livrate la Timișoara 9 tramvaie dintre care 6 tramvaie au fost recepționate și înregistrate, iar 3 tramvaie sunt în curs de recepționare și înregistrare pentru punerea lor în circulație. Tramvaiul „Timișoara” este un tramvai foarte performant și corespunde întru totul caietului de sarcini, obținând și Agrementul tehnic din partea Autorității Feroviare Române, iar cele 57 de teste și încercări ce s-au efectuat asupra noilor tramvaie au fost realizate în cele mai performante laboratoare acreditate din lume (Germania, Spania, Cehia) împreună cu specialiștii Autorității Feroviare Române”, anunță Culiță Chiș, care se semnează cu numele și calitatea de manager de proiect.

El explică și de ce se blochează tramvaiele pe traseu, spunând că de vină sunt vatmanii.

”Referitor la situațiile în care tramvaiele rămân blocate în intersecții, după o cercetare amănunțită asupra situației, realizată de echipa Primăriei Municipiului Timișoara împreună cu echipa tehnică a Bozankaya, a reieșit că singura cauză a blocării tramvaielor este că acestea trebuie să traverseze anumite sectoare care se intersectează cu linia contact de troleibuz, moment în care tramvaiele rămân fără tensiune, această situație tehnică fiind o practică de manual. În aceste cazuri, pentru a evita incidentele amintite mai sus, vatmanul trebuie să respecte o procedură, conform instruirii efectuate de reprezentanții furnizorului. Din experiența în domeniul de activitate se cunoaște că cea mai bună instruire este reprezentată de partea practică efectuată în traseu de către vatmani la bordul noilor tramvaie, însă toate acestea necesită timp pentru ca vatmanii să se obișnuiască cu noua tehnologie. Mai mult, în practica din traseu, vatmanii sunt foarte prudenți în procedurile de operare a noilor tramvaie pentru a nu produce daune asupra acestora”, a mai scris Chiș.

Primăria nu își asumă

La scurt timp de la apariția comunicatului, Bogdan Marta, consilierul primarului pe probleme de comunicare, a anunțat că acest comunicat nu reflectă poziția instituției și nu a fost emis de primărie.

”Acest comunicat nu este transmis de Primăria Municipiului Timișoara și nu reflectă neapărat poziția instituției noastre, fiind trimis în nume propriu de un angajat. Vă mulțumesc”, a anunțat Marta.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Anunţ SDM

MUNICIPIUL TIMIȘOARA, anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru…

3 ore ago

Problema banilor pentru Institutul Oncologic Timișoara e rezolvată. Alocări până în 2030, timp de implementare suplimentar

Lipsa de încredere în realizarea Institului Oncologic Timișoara nu mai are susținere, finanțarea obiectivului este…

3 ore ago

Piața imobiliară din Timișoara rămâne cea mai accesibilă dintre marile orașe din România

Timișoara și Iașiul rămân cele mai accesibile piețe imobiliare din România, din marile orașe. În…

4 ore ago

Primăria Timișoara anunță obținerea unei sentințe favorabile, la Tribunalul Timiș, pentru terenul de la baza No Name

Primăria Timișoara anunță că a obținut o victorie în justiție, în demersurile de obținere a…

4 ore ago

La Timișoara va funcționa un centru pentru tratarea AVC, dotat cu aparatură de 30 de milioane de lei

Timișoara pregătește înființarea unui centru de excelență pentru pacienții cu AVC. În urma unor investiții…

5 ore ago

A intrat în fața trenului și a scăpat ca prin urechile acului… Accident feroviar la Peciu Nou

Un șofer neatent a avut zile... În jurul orei 13:30, ISU Timiș a fost solicitat…

6 ore ago