Consiliul Judeţean Timiş

Pe podul de la Parța, doar sub 7,5 tone. CJT vrea ”pensionarea” acestuia și transformarea în unul pietonal și pentru biciclete

Pe podul de pe Timiș de la Parța nu se va circula cu vehicule cu masa autorizată peste 7,5 tone, dar acesta nu va fi închis circulației, a decis Comisia de Circulație de la Consiliul Județean Timiș. Seceta din ultimele luni a scos la iveală ”fundația” pilonilor care susțin podul, aceasta fiind, de fapt, formată din mai mulți piloni din lemn.

Deocamdată nu se va închide circulația pe acest pod, dar se va realiza cu multă grijă, este concluzia Consiliului Județean Timiș.

Construit în urmă cu 67 de ani, podul de la Parța trebuie pensionat, dar până când acest lucru o să fie posibil trebuie să facem tot ce putem pentru a-l proteja. În urma expertizelor realizate știm că acest pod este sigur pentru autoturismele mici, dar nu și pentru cele de peste 7,5 tone. Astfel că, în urma discuțiilor purtate cu experții din Comisia de Circulație convocată de Consiliul Judeţean Timiş, am decis să nu închidem circulația pe acest pod, dar să fim intransigenți când vine vorba de tonajul permis acolo. E imposibil să mai acceptăm vehicule cu o greutate mai mare de 7,5 tone – ar însemna că le punem viața în pericol atât acelor șoferi inconștienți care se încăpățânează să nu respecte regulile, cât și celorlați participanți la trafic”, a anunțat Cristian Moș, vicepreședintele instituției.

Conform oficialului, STPT a decis deja să folosească pe ruta spre Parța microbuze și nu autobuze. Pentru a-i prinde pe cei care conduc pe pod vehicule cu masa mai mare decât cea acum autorizată s-a decis efectuarea de controale zilnice la acest pod. E greu de crezut că chiar se va întâmpla ca verificările să fie zilnice, dar, cu siguranță, zona va beneficia de o atenție deosebită.

În această perioadă i-am rugat pe colegii din aparatul tehnic al CJT să efectueze zilnic controale pe acest pod, iar dacă șoferii de vehicule peste 7,5 tone vor continua să ignore acestă limitare voi dispune închiderea totală a traficului pe acest pod”, a mai anunțat Moș.

Cu problema descoperită de secetă, CJ Timiș a decis să lanseze licitația pentru un pod nou. Cel vechi poate deveni pietonal și pentru biciclete.

Totodată vă anunț că săptămâna aceasta o să fie urcată pe SEAP documentația necesară pentru realizarea unui nou pod – din nefericire el n-o să fie ridicat peste noapte, acesta este motivul pentru care fac apel la o conduită responsabilă din partea conducătorilor auto care frecventează podul de la Parța. Iar când podul cel nou o să fie în picioare, vă invit la o plimbare pe actualul pod care o să devină pietonal și pentru biciclete”, a încheiat Moș.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Universitatea de Vest a premiat cei mai merituoși membri ai comunității academice în cadrul galei anuale/FOTO

Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…

6 minute ago

Implementarea proiectului autobuzelor electrice a fost prelungită încă un an

Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…

18 minute ago

UPT, singura universitate premiată la Romanian Automotive Forum & Awards 2024

Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…

55 de minute ago

Taxele și impozitele locale au creat interes în plenul Consiliului Local Timișoara

Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…

O oră ago

Se deschide cea mai nouă ediție a Expo Mobila Timișoara

Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…

2 ore ago

Lasconi cu Băsescu, Ciucă cu… Dani Mocanu. Apelul la unitatea dreptei făcut de Bolojan a dat ceva roade

Cu exact o săptămână înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale, liberalul Ilie Bolojan, într-una din…

4 ore ago