Administratie

Reabilitarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad e acoperită integral de contracte. Suma totală necesară, 8,7 miliarde de lei

Cele patru loturi de cale ferată care alcătuiesc tronsonul dintre Caransebeș și Arad, via Timișoara, sunt integral acoperite cu contracte de lucrări de reabilitare, a anunțat ministrul Transporturilor. După investiții care se apropie de 9 miliarde de lei se va putea circula cu trenul pe acest tronson, cu viteze de 160 de kilometri la oră.

Singurul pas care mai există înaintea semnării efective a contractelor câștigate pe SEAP mai este depășirea perioadei legale în care se mai pot depune contestații.

Am semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare! În valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați, iar contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor”, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Lotul 1 cuprinde legătura Caransebeș – Lugoj, lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, iar lotul 4 Ronaţ Triaj – Arad.

Sumele necesare pentru toate cele patru tronsoane sunt asigurate prin PNRR și vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul țării. Lucrările efectuate includ dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul, refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h; modernizarea gărilor; construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport; desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate. construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.

Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, a mai anunțat Grindeanu.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii

La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…

O oră ago

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

4 ore ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

4 ore ago

La Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare a orașului

13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…

4 ore ago

Doi jucători străini vin la SCM USV via Constanţa

Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…

4 ore ago

Din această săptămână putem zbura direct între Timișoara și Dubai

Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…

5 ore ago