Administratie

Reabilitarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad e acoperită integral de contracte. Suma totală necesară, 8,7 miliarde de lei

Cele patru loturi de cale ferată care alcătuiesc tronsonul dintre Caransebeș și Arad, via Timișoara, sunt integral acoperite cu contracte de lucrări de reabilitare, a anunțat ministrul Transporturilor. După investiții care se apropie de 9 miliarde de lei se va putea circula cu trenul pe acest tronson, cu viteze de 160 de kilometri la oră.

Singurul pas care mai există înaintea semnării efective a contractelor câștigate pe SEAP mai este depășirea perioadei legale în care se mai pot depune contestații.

Am semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare! În valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați, iar contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor”, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Lotul 1 cuprinde legătura Caransebeș – Lugoj, lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, iar lotul 4 Ronaţ Triaj – Arad.

Sumele necesare pentru toate cele patru tronsoane sunt asigurate prin PNRR și vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul țării. Lucrările efectuate includ dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul, refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h; modernizarea gărilor; construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport; desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate. construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.

Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, a mai anunțat Grindeanu.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi

Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…

7 ore ago

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

9 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

11 ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

11 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

12 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

12 ore ago