Administratie

Aquatim își face sistem automat de operare a rețelelor de apă și canal, în valoare de 39 milioane de lei

Funcționarea rețelelor de alimentare cu apă și sistemul de canalizare din marile orașe din Timiș, aflate în operarea Aquatim, va fi automatizată. Stațiile de epurare, forajele stațiile de pompare vor funcționa în sistem automat și vor fi dotate cu camere de luat vederi. Aquatim oferă peste 39 de milioane de lei pentru contractul care a fost pblicat pe SEAP.

Vizate de modernizare sunt rețelele din localitățile Timișoara, Buziaș, Deta, Făget, Jimbolia, Sânnicolau Mare. Se va proiecta un sistem de tip SCADA centralizat care va transmite date către două dispecerate regionale.
Contractul presupune proiectarea unor noi tablouri de instalații electrice si de automatizare pentru a putea integra toate obiectivele ( stații de tratare, epurare, foraje, stații de pompare, gospodarii de apă etc ) care nu sunt automatizate pentru a putea fi integrate in dispecerat. Se vor instala tablouri și echipamente de calcul în locații existente, proiectarea unui sistem SCADA centralizat și transmiterea informațiilor culese din sistemul de apă și canal aflat în exploatare către cele 2 dispecerate. De asemenea, contractul presupune proiectarea și realizarea unui sistem SCADA format din 2 dispecerate regionale, unul pentru apa tratată si celălalt pentru apă uzată și un centru de achiziție, prelucrare și memorare a tuturor parametrilor tehnologici din sistem. Un alt punct important al investiției presupune proiectarea și execuția lucrărilor electrice și de automatizare pentru stațiile de tratare Bega si Urseni. În aceste stații se vor înlocui tablourile electrice care sunt vechi și nu mai prezintă siguranță în exploatare, se vor automatiza procesele tehnologice de tratare a apei și se vor pregăti stațiile pentru integrarea in Dispecerat”, se spune în dosarul de licitație.
Alte lucrări ce se vor executa in cadrul acestui contract sunt cele de construcții si instalații pentru amenajarea dispeceratelor, lucrari de instalatii electrice si supraveghere video la stațiile de tratare si de epurare din județ, parametrizare și adaptare echipamente pentru a putea fi integrate.
Durata de execuție a investițției este de 36 de luni de la data de începere, din care 9 luni proiectare și 27 luni execuție lucrări, la care se adaugă perioada de garanție care este de minim 36 de luni de la semnarea procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor.
Suma totală oferită de compania de apă și canal este de 39.109.515

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Când succesul devine datorie publică. Filantropie 1.0 – Manual de responsabilitate pentru câștigătorii tranziției

Acest text nu este despre sărăcie. Este despre bogăția care nu își face datoria. Despre…

O oră ago

Unul dintre cele mai îndrăgite evenimente ale sezonului se întoarce la Ghiroda pe 13 decembrie

Primăria și Consiliul Local Ghiroda, în parteneriat cu Asociația ProDatina, organizează sâmbătă, 13 decembrie 2025,…

O oră ago

Sărbătoarea Sfântului Nicolae, protectorul copiilor şi făcătorul de minuni

Pe 6 decembrie întreaga creștinătate îl sărbătorește pe Sfântul Nicolae, unul dintre cei mai iubiţi…

2 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 6 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 06.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

3 ore ago

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

15 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

18 ore ago