Administratie

Aquatim își face sistem automat de operare a rețelelor de apă și canal, în valoare de 39 milioane de lei

Funcționarea rețelelor de alimentare cu apă și sistemul de canalizare din marile orașe din Timiș, aflate în operarea Aquatim, va fi automatizată. Stațiile de epurare, forajele stațiile de pompare vor funcționa în sistem automat și vor fi dotate cu camere de luat vederi. Aquatim oferă peste 39 de milioane de lei pentru contractul care a fost pblicat pe SEAP.

Vizate de modernizare sunt rețelele din localitățile Timișoara, Buziaș, Deta, Făget, Jimbolia, Sânnicolau Mare. Se va proiecta un sistem de tip SCADA centralizat care va transmite date către două dispecerate regionale.
Contractul presupune proiectarea unor noi tablouri de instalații electrice si de automatizare pentru a putea integra toate obiectivele ( stații de tratare, epurare, foraje, stații de pompare, gospodarii de apă etc ) care nu sunt automatizate pentru a putea fi integrate in dispecerat. Se vor instala tablouri și echipamente de calcul în locații existente, proiectarea unui sistem SCADA centralizat și transmiterea informațiilor culese din sistemul de apă și canal aflat în exploatare către cele 2 dispecerate. De asemenea, contractul presupune proiectarea și realizarea unui sistem SCADA format din 2 dispecerate regionale, unul pentru apa tratată si celălalt pentru apă uzată și un centru de achiziție, prelucrare și memorare a tuturor parametrilor tehnologici din sistem. Un alt punct important al investiției presupune proiectarea și execuția lucrărilor electrice și de automatizare pentru stațiile de tratare Bega si Urseni. În aceste stații se vor înlocui tablourile electrice care sunt vechi și nu mai prezintă siguranță în exploatare, se vor automatiza procesele tehnologice de tratare a apei și se vor pregăti stațiile pentru integrarea in Dispecerat”, se spune în dosarul de licitație.
Alte lucrări ce se vor executa in cadrul acestui contract sunt cele de construcții si instalații pentru amenajarea dispeceratelor, lucrari de instalatii electrice si supraveghere video la stațiile de tratare si de epurare din județ, parametrizare și adaptare echipamente pentru a putea fi integrate.
Durata de execuție a investițției este de 36 de luni de la data de începere, din care 9 luni proiectare și 27 luni execuție lucrări, la care se adaugă perioada de garanție care este de minim 36 de luni de la semnarea procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor.
Suma totală oferită de compania de apă și canal este de 39.109.515

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

9 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

11 ore ago

CJ Timiș a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea a două școli speciale aflate în administrare

Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…

13 ore ago

TIMPARK anunță eliberarea abonamentelor de parcare pentru anul 2025

Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…

14 ore ago

Primul camion confiscat pentru abandonul ilegal de deșeuri în Timișoara. Dominic Fritz: “Căzut în propria groapă ilegală de gunoi”

Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…

14 ore ago

Vine iarna! Vremea se înrăutăţeşte şi în Banat, unde va bate vântul cu putere

Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…

15 ore ago