Primăria Timișoara vrea să instaleze un sistem ultramodern, integrat, de management performant al călătorilor care folosesc mijloacele de transport ale STPT. Acesta va putea oferi informații despre numărul de pasageri de pe o rută, va ajuta la prioritizarea numărului de mijloace de transport în funcție de solicitări, emiterea electronică de abonamente. Suma necesară e una importantă, 1, 2 milioane de euro, iar banii vor fi solicitați din PNRR.
Necesitatea și oportunitatea investiției într-un nou sistem de e-ticketing este dată de faptul că actualul sistem care a fost implementat în anul 2009 fiind exploatat fără întrerupere în acești ani. În timp, în urma exploatării a unui număr în creștere de echipamente dar și a uzurii și degradării morale a tehnologiei, s-a constatat o plafonare a capacității tehnice ale platformei hardware și software de management a sistemului.
Ținând cont de faptul că sistemul de E-ticketing nu mai este în garanție și nu se mai găsesc piese de schimb pentru serverele și unitățile de stocare precum și a modulelor electronice conectate prin contacte elastice cu un grad ridicat de oxidare, coroziune și fisuri ale traseelor multistrat ale cablajelor electrice.
Înlocuirea parțială a unor echipamente nu rezolvă problemele deoarece apar incompatibilități dintre software și hardware din generații diferite.
Din cauza problemelor se poate ajunge la imposibilitatea eliberării titlurilor de călătorie (bilete și abonamente); imposibilitatea centralizării facilităților eliberate unor categorii de cetățeni; imposibilitatea stabilirii compensației acordate operatorului.
Proiectul presupune achiziția unui sistem de e-ticketing necesar îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara. Complementar sistemului E-ticketing existent care este compus din subsistemele: SAT (Sistem Automat De Taxare) respectiv SMV (Sistem De Monitorizare A Vehiculelor), noul sistem va cuprinde cel puțin următoarele:
Noul sistem va oferi informare în timp real a călătorilor în stații și în mijloacele de transport; urmărirea vehiculelor și managementul flotei cu posibilitatea corelării cu Centrul de Management al Traficului pentru prioritizarea mijloacelor de transport în intersecțiile semaforizate; un sistem de numărare a călătorilor; posibilitatea de supraveghere video în mijloacele de transport și în stații; Posibilitatea plății titlului de călătorie cu cardul bancar sau telefon mobil; un planificator de călătorie (inclusiv aplicație pe mobil); introducerea posibilității achiziționării abonamentelor direct de pe site-ul operatorului.
Primăria Timișoara dorește finanțarea implementării sistemului cu bani din PNRR, investiția fiind estimată la 6.297.363,98 lei, din care: 5.291.902,50 lei fără TVA(echivalentul a 1.075.000,00 euro, calculat la cursul InforEuro aferent lunii mai 2021, 1euro=4,9227 lei) reprezintă cheltuieli eligibile asigurate din PNRR 2020-2026, aferente implementării sistemului e-ticketing; 1.005.461,48 lei(echivalentul a 204.250,00 euro, calculat la cursul InforEuro aferent lunii mai 2021, 1euro=4,9227 lei), reprezintă taxa pe valoare adăugată aferentă care se suportă de la Bugetul de Stat. Conform Ghidului specific, rata de finanțare în cazul investițiilor aferente Componentei 10 – Fondul local este de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…