Timișoara joacă tare și cere cea mai mare sumă de bani din PNRR, cu excepția Bucureștiului, pentru dotarea cu mijloace de transport în comun ecologice. Cererea orașului este pusă prima în tabelul cu cererile depuse, fiind depusă, cronologic, a doua (nu știm ce s-a întâmplat cu cea care a fost prima depusă). Primarul Dominic Fritz a prezentat anunțul ca ”veste spectaculoasă”.
Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației a făcut publică „Lista cererilor depuse în cadrul Componentei 10 – Fondul Local – runda 2 – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante)”. Iar cererea depusă de Timișoara este pe primul loc al listei, având cea mai veche cerere depusă. După aceasta urmează alte 97 de cereri depuse de alte unități administrative teritoriale.
Suma totală solicitată este de 834 de milioane, iar Timișoara are, de departe, cea mai mare cerere, valoarea acesteia este de 52,6 milioane de lei. Aceasta concurează cu Aradul, care, la fel are dorințe îndrăznețe, de 52.05 milioane. Desigur, Bucureștiul are cele mai mari dorințe, acestea valorează nu mai puțin de 92 de milioane. Dar vorbim de capitală.
Mai jos aveți prezentată lista integrală a cererilor, exact cum a fost adăugată de Dominic Fritz. Din nou, în anunțul său Primarul orașului anunță despre tramvaie, autobuze și troleibuze care ”vor circula alături de cele pe care le cumpărăm deja”, chiar dacă mai precizează că deocamdată mai urmează o evaluare a cererii.
Vestea cu cererile de finanțare din PNRR a fost prezentată și de primarul Timișoarei, care spune că orașul ”are prioritate la o finanțare europeană”. Să sperăm că așa va fi.
”Veste spectaculoasă: Timișoara are prioritate la o finanțare europeană, de aproape 63 de milioane de euro, prin PNRR, pentru achiziția de mijloace de transport în comun.
308.500.000 lei bani europeni pentru timișoreni! Asta înseamnă 8 troleibuze noi, 30 de autobuze electrice noi și 17 tramvaie noi. Acestea vor circula alături de cele pe care le cumpărăm deja: 23 de tramvaie, 44 de autobuze electrice și 25 de troleibuze. În câțiva ani, flota va fi complet innoita, traficul de mașini și poluarea vor fi reduse, iar numărul călătorilor va crește.
Echipa din Primăria Timișoara s-a mișcat excelent și le mulțumesc tuturor pentru efortul depus în pregătirea acestei cereri. Urmează evaluarea cererii, dar suntem primul oraș pe listă”, spune Fritz.
Etapa a 11-a din prima ligă de futsal a debutat sâmbătă, 23 noiembrie, la Deva,…
Primarul Dominic Fritz încă nu poate vota, dar a făcut un apel la timişoreni să…
Aproape de șocul campionatului! Voleibalistele de la CSM Lugoj au fost foarte aproape de a…
Nicolae Robu îşi exhibă încă o dată imensele frustrări pentru cele două înfrângeri usturătoare în…
Marien Pirtea, liderul PNL Timișoara, a fost unul dintre cei mai matinali politicieni care au…
Conform datelor oficiale ale Autorității Electorale Permanente, în județul Timiș, la ora 9 votaseră 2,82%…