Portalul pe care timișorenii își plăteau taxele și impozitele către primărie a primit o interfață nouă, care să o înlocuiască pe cea ”antică”. Municipalitatea ne asigură că e mai bună și mai prietenoasă și că oferă și mai multe facilități. Doar utilizatorii vor decide dacă e mai bună.
Primăria Municipiului Timișoara, prin Direcția Fiscală, a anunțat că a schimbat interfața veche pentru plata impozitelor și amenzilor locale, cu una modernă, cu un design nou și facilități intuitive. De asemenea, pe platformă au fost introduse funcționalități noi, respectiv înregistrarea online a declarațiilor privind spectacolele si activitățile culturale, emiterea certificatului fiscal și informații despre stadiul declarațiilor depuse.
Noua interfață are un design care se adaptează la dispozitivul utilizat, fiind ușor de accesat atât pe computer, cât și pe mobil. Declarațiile privind spectacolele și activitățile culturale pot fi, pentru prima oară, înregistrate și online – înregistrarea biletelor/abonamentelor, decontarea impozitului pentru bilete vândute, procesul verbal de anulare sau distrugere. Toate declarațiile pot fi urmărite mai ușor, plata tuturor impozitelor și taxelor se va putea face printr-un click. De asemenea, noua interfață permite și plata amenzilor în termen de 15 zile de la emiterea lor. Actualizarea datelor din cont nu mai necesită transmiterea unor documente către Direcția Fiscală.
În clipa de față, 80% din persoanele juridice din Municipiul Timișoara au cont, precum și 45% din persoanele fizice. În 2022, 35% din timișoreni și-au plătit impozitele online. Scopul transformării interfeței este de a crește această cifră în anul 2023.
„Digitalizăm procese interne, dar lucrăm și să îmbunătățim ceea ce avem deja. Timișorenii își pot plăti impozitele fără să fie nevoiți să stea la coadă mult timp, dar pentru mulți platforma veche era greoaie. Avem de azi, un design modern, acceptăm semnătura electronică și nu le mai cerem timișorenilor să meargă fizic la Direcția Fiscală doar ca să-și facă un cont. Reducem din drumurile inutile, reducem din birocrație și, în spatele fiecărei schimbări, lucrăm din greu pentru a îmbunătăți procesele interne. Vrem să ușurăm modul în care cetățenii se pot adresa administrației, pentru că acesta este rolul unei primării moderne”, conform primarului Dominic Fritz.
Plata impozitului pe clădiri, teren sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic la casieriile din incinta sediului DFMT din incinta Iulius Mall, de pe strada Demetriade , sau la oficiile poștale din oraș.
Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie 2023, a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren sau a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pentru întregul an 2023 de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, se acordă și în acest an o bonificație de 10%.
Cetățenii care nu au un cont își pot crea unul cu ușurință, completând formularul de înregistrare și semnând atât olograf, cât și electronic. Formularul completat trebuie trimis la registratura electronică a Direcției Fiscale, la office@dfmt.ro, împreună cu o copie după buletin.
Serviciul Suport al Direcției Fiscale vă stă la dispoziție luni – joi, orele 09.00 – 16.30 și vineri, orele 09.00 – 14.00. Numărul de telefon pentru contact este +40 256 408 192. Platforma este disponibilă aici: https://plata.dfmt.ro . Plata online a impozitelor se poate realiza, de asemenea, de pe https://ghiseul.ro
SC Horticultura anunţă că, din această săptămâna cimitirele Calea Șagului și Rusu Șirianu funcționează după…
Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…