Consiliul Judeţean Timiş

Amplasamentul drumului spre nodul de la Giarmata de pe A1 a fost predat către constructor. În noiembrie ar urma să fie gata

Ultimul pas birocratic a fost făcut și lucrările de extindere a drumului județean de la Centura Timișoarei lanoudl A1 de la Giarmata pot începe. Consiliul Județean Timiș a predat amplasamentul către filiala românească a austriecilor de la Strabag. Teoretic, înainte de luna decembrie ar urma să circulăm pe un drum extins la patru benzi spre autostrada vestului.

Strabag a câștigat contractul pentru lucrările de finalizare a extinderii, aceasta după ce Consiliul Județean Timiș a fost nevoit să rezilieze contractul cu cei de la Tehnocer, care nu mai făeau nimic acolo de luni de zile. Miercuri dimineața, Alin Nica, șeful CJ Timiș, a predat amplasamentul către constructor.

Șantierul drumului de legătură către autostrada A1 este una dintre problemele majore cu care a trebuit să ne confruntăm în acești ultimi trei ani, dar pe care dorim să o transformăm dintr-un punct vulnerabil al Consiliului Județean și o mare doleanță a cetățenilor într-un punct forte și un exemplu de bune practici atât în ceea ce privește managementul proiectului, pentru că vorbim de un proiect european, dar și în ceea ce privește relația cu antreprenorii și mesajul pe care dorim să-l transmitem în piața firmelor de drumuri. Cred că acest proiect va fi unul cu care ne vom mândri anul viitor când va fi gata inclusiv tronsonul 1”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș, miercuri, pe șantierul părăsit al drumului județean.

Urmează o perioadă de aproximativ două săptămâni pentru realizarea organizării de șantier, după care pot porni lucrările. Teoretic, în șase luni ar trebui să fie gata. Așadar, undeva în noiembrie ar trebui să ajungem mai ușor, pe un drum cu patru benzi, la nodul de la Giarmata.„

Prezent la eveniment, unul dintre directorii Strabag, a spus că de când se aflăîn conducerea societății, aceasta nu a avut niciodată o întârziere sau un leu penalități.

Ca o garanție, eu sunt în societatea aceasta din 2009 și nu avem o zi sau un leu penalități pentru neîndeplinirea în termen a condițiilor contractuale. În general, contractele noastre le-am terminat înainte de termen. Reprezentăm o societate cu prestigiu, avem o filială destul puternică în județul Timiș și dorim continuitatea relației cu Consiliul Județean Timiș și nu numai, de aceea eu vă pot spune mai puțin în vorbe, o să las colegii mei să vă spună în muncă ce putem face. Vrem să terminăm mai repede lucrarea”, a declarat și Cătălin Flămânzeanu, directorul tehnic regional al societății Strabag.

Nica cere seriozitate din partea constructorilor cu care administrația județeană va lucra.

Astăzi, aici, redeschidem practic șantierul între centură și autostradă. Procedura de achiziție publică pe care noi am inițiat-o la sfârșitul anului trecut s-a finalizat cu succes fără contestații, fără complicații, iar câștigătoare este firma Strabag. Vreau să transmit un mesaj către firmele de drumuri, faptul că noi am reziliat un contract și nu acceptăm lucrări de mântuială și dorim să încurajăm acele firme care fac lucrări de calitate să participe la toate licitațiile pe care Consiliul Județean Timiș le va derula în viitor. Acest proiect va fi dus la bun sfârșit, atât tronsonul 2 cât și tronsonul 1”, conform șefului CJT,

Din primele estimări, pe șantier ar urma să fie aproximativ 70 de lucrători și numeroase utilaje. Nica spune că situația din contractul inițial nu se mai poate repeta, Strabag este o firmă mult mai mare, care are de apărat un prestigiu. Și nu își va permite să piardă din acest prestigiu pentru o lucrare atât de mică. Tot Strabag a realizat pentru CJT și lucrările de extindere la patru benzi a drumului din Moșnița Nouă.

Pentru tronsonul 1, posibil câștigător al licitației, la jumătatea acestui an

Firma câștigătoare va trebui să execute tronsonul 1 în termen de 5-6 luni. O altă condiție este ca Primăria Timișoara să predea stâlpii fără de care nu poate fi lărgi drumul. Aș dori să îi rog pe participanții la trafic să aibă îngăduință până la finele lunii octombrie, atunci când acest tronson va fi finalizat pentru că vor mai fi neplăceri în timpul realizării lucrărilor. Lucrarea este în valoare de aproximativ 70 de milioane de lei, acest tronson între Socar și autostradă. Tot proiectul, inclusiv tronsonul 1, este în valoare de 100 de milioane de lei”, a mai spus Alin Nica, președintele CJT.

,

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

2 ore ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

2 ore ago

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

2 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

2 ore ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

15 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

17 ore ago