Social

Toate unitățile de alimentație publică verificate de Protecția Consumatorilor aveau nereguli

Cele mai multe probleme descoperite în cursul controalelor realizate de inspectorii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor în cadrul controalelor efectuate se referă la oferirea spre comercializare a produselor expirate, a fructelor și legumelor deteriorate, spații de vânzare și preparare a alimentelor insalubre și pline de insecte. Au fost făcute 148 verificări și acțiuni de control la unitățile de alimentație publică (restaurante, fast-food-uri, patiserii, brutării), în toate fiind găsite nereguli.

La nivelul CJPC Timis,in perioada 01 ianuarie -31 martie 2023 au fost înregistrate un număr de 2.380 reclamații. În perioada 01.01.2023-31.03.2023 comisarii CJPC Timiș au desfășurat un număr de 803 acțiuni de control aplicând 460 amenzi în valoare totală de 2.763.500 lei. Au mai fost date 163 de avertismente și au fost oprite definitiv de la comercializare mărfuri neconforme în valoare de 740.912 lei.

Astfel, în primele 3 luni ale anului 2023, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a efectuat, la nivelul județului, un număr de 368 acțiuni de control la magazinele de tip supermarket/alimentare, precum și 148 acțiuni de control la unitățile de alimentație publică (restaurante, fast-food-uri, patiserii, brutării), în toate fiind găsite nereguli

În urma acestor acțiuni, comisarii CJPC Timiș au aplicat numeroase sancțiuni: la supermarketuri au fost scrie 285 amenzi contravenționale în valoare totală de 1.811.000 lei, și 92 avertismente. Acestora li se adaugă și o serie de măsuri complementare, adică oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe în valoare de 282.111 lei. A fost propusă sancțiunea complementară oprire temporară prestare servicii pentru 6 unități.

În domeniul alimentației publice (restaurante,fast-food-uri,patiserii,brutării) au fost date 90 amenzi contravenționale în valoare totală de 415.500 lei și 33 avertismente.

Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare. A fost decisă oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a unor produse în valoare de peste 36.829 lei, respectiv oprire temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 31 unități.

Cele mai frecvente nereguli constatate de cei de la Protecția Consumatorilor: comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate; comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj); comercializarea unor fructe și produse din carne cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai; nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masă caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depășeau valoarea de 4-8 grade C conformă); utilizarea unor spații de depozitare neigienizate; comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat; nerespectarea temperaturilor de depozitare la produsele alimentare comercializate în spațiile frigorifice; comercializarea unor produse fără a avea pe etichete informațile în limba română; nerespectare condițiilor de depozitare; comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită; comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte; comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat; utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre; utilizarea unor cuptoare, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse; existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere; folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; bloc alimentar (bucătărie,strat de grăsimi gros, igrasie) neigienizat corespunzător, prezența muștelor pe alimentele în curs de preparare; existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare.

Share
Published by
Marcel Hoster
Tags: controaleopc

Recent Posts

Început de mai solicitant pentru pompierii militari, care au avut sute de intervenţii

În perioada 1-6 mai, pompierii militari din cadrul celor 7 subunități de intervenție ale inspectoratului…

17 ore ago

Administrația județeană a semnat acordul pentru finanțarea cumpărării unor microbuze școlare mai puțin poluante

Timișul va primi aproape 25 de milioane de lei, bani de la Administrația Fondului pentru…

17 ore ago

Au fost stabilite locurile de afișaj electoral de la Timișoara

La Timișoara vor fi organizate un număr de 50 de locuri unde vor putea fi…

17 ore ago

La Timișoara va avea loc un show pop-rock unic, pe muzica de Michael Jackson, Queen, Deep Purple, Pink Floyd, Guns N’ Roses sau Aerosmith

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) vă invită să participați la primul spectacol din turneul…

19 ore ago

Sunt restricții de circulație, pe A1, se lucrează la carosabil

Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara a informat marți, că din această zi, pe autostrada…

19 ore ago

Alin Nica: La 9 iunie avem de ales între trecut și viitor

Am decis să candidez pentru al doilea mandat de președinte al Consiliului Județean Timiș în…

20 de ore ago