Cei cinci manageri de cartier pe care Primăria Timișoara i-a ales să țină legătura cu cetățenii sunt utili, afirmă reprezentanţii municipalităţii. Inițial au fost căutați șase, dar au rămas cinci, care acum contribuie la soluționarea multor probleme semnalate de cetățenii orașului, de la îngrijirea spațiilor verzi, reparații ale locurilor de joacă, asfaltări la igienizări sau eliminarea rampelor clandestine de gunoi.
Managerii de cartier, în calitate de reprezentanți ai Primăriei Timișoara, fac întâlniri, cu sute de persoane, preiau numeroase sesizări și, împreună cu departamentele de specialitate ale Primăriei Timișoara, identifică soluții punctuale.
”Problemele aduse de timișoreni în atenția managerilor de cartier sunt din diverse domenii de interes, de la lucrări de mici proporții (de exemplu schimbarea unor
capace de canalizare) până la proiecte de anvergură, cu impact asupra comunității dintr-un întreg cartier. Reamintim aici doar câteva dintre solicitările timișorenilor care au fost rezolvate prin intermediul managerului de cartier și cu sprijinul specialiștilor din aparatul Primăriei: amenajarea terenului de sport din curtea Școlii Gimnaziale Nr. 20, în zona Ciarda Roșie, eliminarea depozitului clandestin de gunoi și salubrizarea spațiului din spatele Bisericii Sârbești (zona Fabric), igienizarea și eliminarea unei rampe uriașe de gunoi cu un volum de 220 mc deșeuri (zona Kuncz), amenajarea parcurilor Micu Klein (zona Baba Dochia) și 3 August (fost Humulești) din Ciarda Roșie”, spun reprezentanții primăriei.
Managerul de cartier, se ocupă de gestionarea, în mod activ, a relației dintre cetățeni și primărie cu scopul de a identifica problemele specifice cartierelor, probleme care nu sunt de natură individuală și de a facilita soluționarea acestora, cu implicarea serviciilor de resort.
La nivelul Primăriei Municipiului Timișoara activează, în prezent, 5 inspectori de specialitate cu rol de manageri de cartier, angajați prin concurs, în cadrul Serviciului
Guvernanță Participativă și Management Cartiere. Timișoara are peste 40 de cartiere, astfel, fiecare dintre cei 5 manageri are arondată o zonă care cuprinde mai multe cartiere.
Managerii de cartier organizează întâlniri periodice cu cetățenii din zonele arondate, adună sesizările cetățenilor, evaluează situația existentă în teren și centralizează problemele cu care se confruntă comunitatea. În același timp, aceștia colaborează cu structurile aparatului de specialitate din cadrul Primăriei (investiții, tehnic, juridic etc.) pentru a fi la curent cu proiectele de investiții și programele de mentenanță și reparații. Totodată, fac demersuri pentru a integra problemele semnalate de cetățeni în planificarea activităților departamentelor de specialitate din cadrul primăriei.
Managerii de cartier au, de asemenea, un rol activ în guvernarea participativă deschisă și se ocupă de medierea relației dintre inițiatorii proiectelor câștigătoare în cadrul campaniei ”Timișoara decide!” și structurile de specialitate pentru implementarea proiectelor în termen de cel mult 2 ani.
În același timp, managerii de cartier oferă sprijin în organizarea și comunicarea către comunitate a unor procese de consultare publică, spre exemplu Piața Mocioni, Magistrala Verde, PUZ Oituz, Traseul Revoluției etc.
Informații privind atribuțiile managerilor de cartier și zonele arondate le puteți afla accesând acest link:
https://www.primariatm.ro/2023/08/09/serviciul-guvernanta-participativa-si-management-cartiere/
O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…
Chiar dacă o bună parte dintre deranjamentele apărute la rețelele de alimentare cu energie electrică…
Se strâng rezultatele negative. Mai ales pe teren propriu. CSC Dumbrăviţa se află la al…
Teatrul Național din Timișoara organizează în perioada 4-10, respectiv 19-20 decembrie 2024, o nouă ediție…
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, anunță că înainte de finalul anului în curs se va finaliza…
Pe data de 21 noiembrie a avut loc Gala Performeri din Sănătate, ediția 2024, desfășurată…