Politica

Cunoscut politician PNL şi om de afaceri din Timişoara sprijină protestele fermierilor şi transportatorilor: „Sunt două domenii strategice pentru România”

Vechi membru PNL, Sorin Supuran, afirmă că protestele agricultorilor şi transportatorilor la adresa actualei guvernări PSD-PNL sunt total îndreptăţite. Chiar firma pe care o patronează a participat la proteste cu câte două-trei maşini zilnic.

Transportatorii şi fermierii sunt în stradă de aproape o săptămână, iar opiniile despre acest lung protest sunt împărţite. Unii le dau dreptate protestatarilor, alţii spun că dolenţelor lor sunt exagerate. Sorin Supuran, unul dintre cei mai vechi membri ai PNL Timiş şi patron al unei firme de transport şi logistică (Maracana), afirmă că aceste mişcări de stradă sunt total îndreptăţite. Inclusiv firma pe care o patronează a participat la proteste cu câte două-trei maşini zilnic, prin rotaţie.

„Evident că susţinem aceste proteste şi le dau dreptate, atât transportatorilor, cât şi agricultorilor. Sunt două domenii strategice pentru România. În primul rând, în România, statul nu oferă nicio facilitate, nicio subvenţie pentru transportatori, aşa cum se întâmplă, de exemplu, în Polonia”, a declarat Supuran pentru deBanat.

El a vorbit şi de asigurările foarte mari, care ajung la aproximativ 15.000 de lei pentru o maşină.

„E adevărat, într-o economie liberă statul nu poate intra pe piaţa asigurărilor. Dar ASF poate face unele politici, pentru stabilitatea acestui sector. Noi nu avem stabilitate, nu avem predictibilitate”, a continuat Supuran.

El a explicat că firmele de transport din România nu se bat între ele, ci încearcă să concureze cu cele din afara graniţelor.

„De reţinut, noi nu ne batem între noi, firmele din România, chiar colaborăm. Încercăm să concurăm cu firmele din această zonă, din Ungaria, Polonia etc. Mai nou au intrat puternic şi fimele din Lituania şi merg la licitaţii cu preţuri cu care noi nu acoperim nici costurile. E evident că acolo se primesc unele facilităţi de la stat. Şi, evident, mai e o problemă, Spaţiul Shengen. Camioanele stau ore întregi în vamă, perioadă în care angajaţii sunt retribuiţi. Firmele din alte ţări nu au această problemă.  Repet, transporturile şi agricultura sunbt două domenii strategice, tocmai de aceea statul trebuie să se implioce mai mult aici”, a mai spus Supuran

 

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în…

O oră ago

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult…

4 ore ago

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la…

4 ore ago

România lui Mitică. Mitică Dragomir

Dacă ar fi să ilustrez anul 2025, ba chiar şi ultimii 36 de ani, rezumându-mă…

8 ore ago

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

8 ore ago

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

o zi ago