Politica

Cunoscut politician PNL şi om de afaceri din Timişoara sprijină protestele fermierilor şi transportatorilor: „Sunt două domenii strategice pentru România”

Vechi membru PNL, Sorin Supuran, afirmă că protestele agricultorilor şi transportatorilor la adresa actualei guvernări PSD-PNL sunt total îndreptăţite. Chiar firma pe care o patronează a participat la proteste cu câte două-trei maşini zilnic.

Transportatorii şi fermierii sunt în stradă de aproape o săptămână, iar opiniile despre acest lung protest sunt împărţite. Unii le dau dreptate protestatarilor, alţii spun că dolenţelor lor sunt exagerate. Sorin Supuran, unul dintre cei mai vechi membri ai PNL Timiş şi patron al unei firme de transport şi logistică (Maracana), afirmă că aceste mişcări de stradă sunt total îndreptăţite. Inclusiv firma pe care o patronează a participat la proteste cu câte două-trei maşini zilnic, prin rotaţie.

„Evident că susţinem aceste proteste şi le dau dreptate, atât transportatorilor, cât şi agricultorilor. Sunt două domenii strategice pentru România. În primul rând, în România, statul nu oferă nicio facilitate, nicio subvenţie pentru transportatori, aşa cum se întâmplă, de exemplu, în Polonia”, a declarat Supuran pentru deBanat.

El a vorbit şi de asigurările foarte mari, care ajung la aproximativ 15.000 de lei pentru o maşină.

„E adevărat, într-o economie liberă statul nu poate intra pe piaţa asigurărilor. Dar ASF poate face unele politici, pentru stabilitatea acestui sector. Noi nu avem stabilitate, nu avem predictibilitate”, a continuat Supuran.

El a explicat că firmele de transport din România nu se bat între ele, ci încearcă să concureze cu cele din afara graniţelor.

„De reţinut, noi nu ne batem între noi, firmele din România, chiar colaborăm. Încercăm să concurăm cu firmele din această zonă, din Ungaria, Polonia etc. Mai nou au intrat puternic şi fimele din Lituania şi merg la licitaţii cu preţuri cu care noi nu acoperim nici costurile. E evident că acolo se primesc unele facilităţi de la stat. Şi, evident, mai e o problemă, Spaţiul Shengen. Camioanele stau ore întregi în vamă, perioadă în care angajaţii sunt retribuiţi. Firmele din alte ţări nu au această problemă.  Repet, transporturile şi agricultura sunbt două domenii strategice, tocmai de aceea statul trebuie să se implioce mai mult aici”, a mai spus Supuran

 

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

Este weekendul în care Moș Nicolae vine cu daruri pentru toți copiii care au fost…

O oră ago

Gunoaiele se plimbă și ele cu tramvaiul

Societatea de Transport Public Timișoara ne arată cu câtă grijă și energie menține curate mijloacele…

2 ore ago

Oferte de iarnă de la Horticultura. Verdele este mereu în sezon/Foto

La Serele Horticultura plantele sunt crescute pentru spații care prind viață, iar verdele este mereu…

3 ore ago

Recomandare de weekend – Visit Timiș: Concertul de Crăciun din Charlottenburg

Iubitorii de colinde sunt invitați duminica aceasta (7 decembrie), de la ora 14:00, departe de…

3 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 5 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 05.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

3 ore ago

Primăria Timișoara primește nouă milioane de euro, fonduri europene, pentru reabilitarea zonei Piața Mocioni

Primăria Timișoara și ADR Vest au semnat joi contractul prin care municipalitatea va beneficia de…

11 ore ago