Politica

Cunoscut politician PNL şi om de afaceri din Timişoara sprijină protestele fermierilor şi transportatorilor: „Sunt două domenii strategice pentru România”

Vechi membru PNL, Sorin Supuran, afirmă că protestele agricultorilor şi transportatorilor la adresa actualei guvernări PSD-PNL sunt total îndreptăţite. Chiar firma pe care o patronează a participat la proteste cu câte două-trei maşini zilnic.

Transportatorii şi fermierii sunt în stradă de aproape o săptămână, iar opiniile despre acest lung protest sunt împărţite. Unii le dau dreptate protestatarilor, alţii spun că dolenţelor lor sunt exagerate. Sorin Supuran, unul dintre cei mai vechi membri ai PNL Timiş şi patron al unei firme de transport şi logistică (Maracana), afirmă că aceste mişcări de stradă sunt total îndreptăţite. Inclusiv firma pe care o patronează a participat la proteste cu câte două-trei maşini zilnic, prin rotaţie.

„Evident că susţinem aceste proteste şi le dau dreptate, atât transportatorilor, cât şi agricultorilor. Sunt două domenii strategice pentru România. În primul rând, în România, statul nu oferă nicio facilitate, nicio subvenţie pentru transportatori, aşa cum se întâmplă, de exemplu, în Polonia”, a declarat Supuran pentru deBanat.

El a vorbit şi de asigurările foarte mari, care ajung la aproximativ 15.000 de lei pentru o maşină.

„E adevărat, într-o economie liberă statul nu poate intra pe piaţa asigurărilor. Dar ASF poate face unele politici, pentru stabilitatea acestui sector. Noi nu avem stabilitate, nu avem predictibilitate”, a continuat Supuran.

El a explicat că firmele de transport din România nu se bat între ele, ci încearcă să concureze cu cele din afara graniţelor.

„De reţinut, noi nu ne batem între noi, firmele din România, chiar colaborăm. Încercăm să concurăm cu firmele din această zonă, din Ungaria, Polonia etc. Mai nou au intrat puternic şi fimele din Lituania şi merg la licitaţii cu preţuri cu care noi nu acoperim nici costurile. E evident că acolo se primesc unele facilităţi de la stat. Şi, evident, mai e o problemă, Spaţiul Shengen. Camioanele stau ore întregi în vamă, perioadă în care angajaţii sunt retribuiţi. Firmele din alte ţări nu au această problemă.  Repet, transporturile şi agricultura sunbt două domenii strategice, tocmai de aceea statul trebuie să se implioce mai mult aici”, a mai spus Supuran

 

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Parcările acoperite pentru biciclete, inițiate de Moș, au acum o soluție. Nica și Fritz sunt colaboratori politici, proiectul nu se mai blochează

Cristian Moș, candidat independent la funcția de primar al Timișoarei, își poate vedea acum unul…

2 minute ago

UMB e în concediu, dar pe Centura Sud se lucrează în continuare

Zilele de Paști au adus o scădere a activității de pe șantierul Centurii Sud. Muncitorii…

6 minute ago

Titu Birceanu poate rămâne președintele Biroului Electoral de Circumscripție Timișoara

Biroul Electoral de Circumscripție Timiș a respins contestația formulată împotriva preşedintelui Biroului Electoral de Circumscripție…

11 minute ago

Raoul Trifan, despre legea combaterii evaziunii fiscale: “Pe lângă Iohannis, Dragnea era un amator”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că legea promulgată, vineri, de preşedintele Klaus Iohannis,…

49 de minute ago

Viceprimarul Cosmin Tabără, trimis la ascuțit creioane, după ce rămâne și fără bazele sportive

Primarul Dominic Fritz a decis că e timpul ca viceprimarul său liberal să treacă efectiv…

3 ore ago

Alfred Simonis solicită sancționarea grupurilor politice ale Alianței Dreapta Unită și ai AUR pentru circul de joi noaptea, din Piața Unirii

PSD Timiș atacă Alianța Dreapta Unită și spun că liderii locali ai acesteia folosesc circul…

5 ore ago