Dorința Serbiei de a realiza un drum expres, care să lege granița cu Ungaria de cea cu România, dar la Jimbolia și nu la Moravița, acolo unde ar urma să ajungă autostrada de la Timișoara, nu modifică planurile pentru acest din urmă obiectiv, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Sunt bani europeni, nu chinezi (aluzie la proiectul spre Jimbolia), sunt îndeplinite toate criteriile cerute de finanțator, așa că proiectul rămâne cum este, mai spune ministrul
Așa cum debanat.ro relata în urmă cu câteva săptămâni, Serbia va pune în aplicare, după o vizită realizată de guvernul sârb în China s-a decis construirea unui drum expres între Backi Breg, o localitate din Serbia aflată la granița cu Ungaria și Croația, și Jimbolia. Desigur, cu bani chinezești. Țara asiatică își vede interesul și vrea să aibă o legătură rutieră pe unde să își transporte bunurile în mod facil.
Problema este că acest drum dă peste cap planurile inițiale, de a lega România de Serbia, pe autostradă, dar prin Moravița și spre Belgrad. UE dă și bani, numai să se facă această autostradă. Logica europeană e una bună, drumul pornește de la Gdansk, în Polonia, și reprezintă cel mai scurt drum spre Grecia.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, spune că a aflat de acest nou drum din Serbia, dar că aceasta nu schimbă planurile României.
”Am citit și a contat foarte mult ce am citit în publicația dumneavoastră (nr. debanat.ro) am avut un dialog, a avut și domnul Simonis un dialog cu și cu Vucic (n.r Alecsandar Vucic, președintele Serbiei), cat si cu alți reprezentanți ai Serbiei. Între timp, am primit o scrisoare de la omologul meu sârb sa fac o vizita la Belgrad si o sa o facem, dar noi continuam proiectul. La mine nu exista semne de întrebare sa nu mergem înspre Moravița. Mi-aș dori, până la urmă, ca cei de la Belgrad sa considere și pentru Serbia o prioritate această autostradă. Noi mergem pe drumul pe care l-am anunțat, fără niciun fel de problemă. Mai mult de cât atât, am acceptat sa facem acel punct comun de trecere a frontierei, pe cheltuiala noastră, Am fost cât se poate de constructivi în toate aceste abordări, astfel încât un proiect important pentru noi, dar nu doar pentru noi, pentru ce înseamnă legarea nordului Europei de Sudul Europei să meargă înainte”, a spus Grindeanu.
În condițiile date nu se pune problema unei schimbări, autostrada nu se va duce sigur spre Jimbolia. Totodată, ministrul a anunțat că săptămâna viitoare se lansează și licitația pentru drumul expres Arad – Oradea, acest drum asigurând conexiunea spre Debrecen, și de aici mai departe spre Gdansk, pe de o parte, și cu Timișoara, Belgrad și Salonic, pe cealaltă parte.
”Toate aceste lucrări se fac cu bani europeni. Nu vorbim de bani chinezi. Ministerul transporturior lucrează cu bani europeni, pe criterii de la Uniunea Europeană. Legate de trafic de toate lucrurile pe care le știți. Timișoara – Moravița stă în picioare. Este un proiect eligibil din punct de vedere a criteriilor europene”, a încheiat Grindeanu.
Graba continuă să bage oameni nevinovaţi în spital. O femeie în vârstă de 29 de…
Străzile Azaleelor, Ștefan Luchian și Iuliu Podlipny, printre ultimele străzi de pământ sau piatră din…
Clubul Sportiv „Jucătorul de Biliard – Asociaţie” organizează și anul acesta turneul Timişoara Open 2k24,…
Polițiștii locali și controlorii STPT au avut o acţiune comună, miercuri, pe mijloacele de transport.…
Când vine anotimpul rece, alegerea încălțămintei potrivite devine esențială pentru confortul și siguranța bărbaților. Temperaturile…
SCM winsed.swiss Timișoara se află în fața a două deplasări în Liga Națională de baschet,…