Administratie

Deta își face a doua centură de ocolire a orașului

Beneficiară deja a unei centuri care a scos din oraș traficul spre vama Moravița, Deta caută acum executant pentru o a doua centură, de trei kilometri. Aceasta va ocoli orașul prin partea de nord-vest.

Pe SEAP a fost publicat anunțul pentru găsirea unei firme care să se ocupe de proiectul ”Realizare varianta de ocolire a orașului Deta, Jud. Timiș”. Finanțarea este asigurată prin programul Anghel Saligny. Firma va primi puțin peste zece milioane de lei pentru trei kilometri de drum.

În prezent, pe locul unde ar urma să fie realizată șoseaua este, în cea mai mare parte, un drum de pământ, practicabil doar pentru utilajele agricole, în perioada uscată a anului, respectiv un tronson este un drum comunal, care leagă Deta de Ofsenița.

”Prin proiectul prezentat se propune modernizarea unui drum care va ocoli Orașul Deta în partea de nord-vest. Acesta va avea lungimea totală de 3080,00 m și se va împărți în 3 tronsoane, conform planurilor de situație proiectate. În prezent, pe tronsoanele 1 și 2 acesta este realizat din pământ și este utilizat doar de către utilajele agricole în perioadele uscate ale anului. Pe aceste tronsoane durmul nu prezintă o zestre existentă, iar circulația autoturismelor este aproape imposibilă. Tronsonul 3 face parte din drumul comunal DC186 care leagă Deta de localitatea Ofsenița. Pe acest tronson drumul prezintă o îmbrăcăminte rutieră cu degradări. Realizarea acestei investiții în ceea ce privește modernizarea drumului are un impact major din punct de vedere social asupra localnicilor prin scăderea timpilor de deplasare și eliminarea traficului de tranzit din oraș de pe direcția Timișoara-Banloc”, se arată în documentația aferentă licitației. 

Lățimea carosabilului este de șapte kilometri, iar viteza de proiectare de 50 de km/h.

Accesul la drumul propus pentru modernizare se realizează de pe drumul național DN 59B la pozițiile kilometrice 73+550,00 stânga și 76+548,00 stânga și de pe drumul județean DJ 595A la poziția kilometrică 1+013,00. Tronsonul 2 se continuă de la intersecția cu tronsonul 1 și drumul județean DJ 595A până la intersecția cu drumul comunal Dc 186. Lungimea acestui tronson este de 1663,00 m. Tronsonul 3 se suprapune peste drumul comunal DC86. Începe cu aproximativ 100 m înainte de intersecția cu tronsonul 2 și se termină la intersecția cu drumul național DN 59B de la kilometrul 73+550,00 stânga. Lungimea acestui tronson este de 703,00 m. 

Durata de execuție a lucrărilor este de maxim 12 luni începând de la data prevãzutã în ordinul de începere a lucrărilor. Perioada de garanţie ce va fi acordată lucrărilor este de minim 36 luni.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Alegeri prezidenţiale. S-au deschis urnele în diaspora. Aproape 5.000 de români au votat

Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot…

53 de minute ago

Avertizare de la Rețele Electrice Banat. Cod Roşu de viscol puternic în vestul ţării. Avarii în 61 de localităţi

În vestul ţării este Cod Roşu de viscol puternic. Vineri dimineața, la ora 10.00, ca…

O oră ago

Dumbrăvița are nevoie de puncte în meciul cu Șelimbăr

Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…

3 ore ago

Vântul face victime în Timișoara! Tânăr rănit în timp ce încerca să dea o mână de ajutor

Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…

3 ore ago

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

5 ore ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

5 ore ago