Administratie

Deta își face a doua centură de ocolire a orașului

Beneficiară deja a unei centuri care a scos din oraș traficul spre vama Moravița, Deta caută acum executant pentru o a doua centură, de trei kilometri. Aceasta va ocoli orașul prin partea de nord-vest.

Pe SEAP a fost publicat anunțul pentru găsirea unei firme care să se ocupe de proiectul ”Realizare varianta de ocolire a orașului Deta, Jud. Timiș”. Finanțarea este asigurată prin programul Anghel Saligny. Firma va primi puțin peste zece milioane de lei pentru trei kilometri de drum.

În prezent, pe locul unde ar urma să fie realizată șoseaua este, în cea mai mare parte, un drum de pământ, practicabil doar pentru utilajele agricole, în perioada uscată a anului, respectiv un tronson este un drum comunal, care leagă Deta de Ofsenița.

”Prin proiectul prezentat se propune modernizarea unui drum care va ocoli Orașul Deta în partea de nord-vest. Acesta va avea lungimea totală de 3080,00 m și se va împărți în 3 tronsoane, conform planurilor de situație proiectate. În prezent, pe tronsoanele 1 și 2 acesta este realizat din pământ și este utilizat doar de către utilajele agricole în perioadele uscate ale anului. Pe aceste tronsoane durmul nu prezintă o zestre existentă, iar circulația autoturismelor este aproape imposibilă. Tronsonul 3 face parte din drumul comunal DC186 care leagă Deta de localitatea Ofsenița. Pe acest tronson drumul prezintă o îmbrăcăminte rutieră cu degradări. Realizarea acestei investiții în ceea ce privește modernizarea drumului are un impact major din punct de vedere social asupra localnicilor prin scăderea timpilor de deplasare și eliminarea traficului de tranzit din oraș de pe direcția Timișoara-Banloc”, se arată în documentația aferentă licitației. 

Lățimea carosabilului este de șapte kilometri, iar viteza de proiectare de 50 de km/h.

Accesul la drumul propus pentru modernizare se realizează de pe drumul național DN 59B la pozițiile kilometrice 73+550,00 stânga și 76+548,00 stânga și de pe drumul județean DJ 595A la poziția kilometrică 1+013,00. Tronsonul 2 se continuă de la intersecția cu tronsonul 1 și drumul județean DJ 595A până la intersecția cu drumul comunal Dc 186. Lungimea acestui tronson este de 1663,00 m. Tronsonul 3 se suprapune peste drumul comunal DC86. Începe cu aproximativ 100 m înainte de intersecția cu tronsonul 2 și se termină la intersecția cu drumul național DN 59B de la kilometrul 73+550,00 stânga. Lungimea acestui tronson este de 703,00 m. 

Durata de execuție a lucrărilor este de maxim 12 luni începând de la data prevãzutã în ordinul de începere a lucrărilor. Perioada de garanţie ce va fi acordată lucrărilor este de minim 36 luni.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Bărbat decedat într-un oraș din Timiș, în timpul serviciului

La data de 21 mai, în jurul orei 16, polițiștii orașului Gătaia au fost sesizați…

9 ore ago

Începe lupta pentru Liga 2! Politehnica Timişoara întâlneşte într-un duel judeţean CSC Ghiroda

S-au luptat pentru supremaţia judeţului în urmă cu aproape zece ani. Acum se înfruntă din…

11 ore ago

Mirela Toc a fost reangajată la Primăria Timișoara și devine subordonata lui Culiță Chiș

Mirela Toc, angajata dată afară de Primăria Timișoara în vara trecută, a ajuns înapoi în…

12 ore ago

Universitatea de Vest Timișoara sărbătorește 80 de ani de activitate

Întreaga comunitate a Universității de Vest din Timișoara aniversează în zilele următoare 80 de ani…

12 ore ago

Noile dotări pentru clinicile ORL și Balneo vor fi finanțate cu bani europeni

În perioada următoare va avea loc demararea procedurilor în vederea recepției noului corp de clădire…

12 ore ago