Două noi loturi din linia de cale ferată care leagă Timișoara de Craiova și de aici, mai departe, spre București, au fost scoase la licitație, în vederea realizării reabilitării, de către Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA. Vizate sunt lotul 4: Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane și Lotul 5: Băile Herculane – PO Poarta, aferente obiectivului major de investiții Modernizarea tronsonului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș.
Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 4,87 miliarde de lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție pe Lotul 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție pe Lotul 5.
Achiziția publică pentru loturile 4 și 5 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 74,25 km, din lungimea totală a tronsonului, astfel:
▻ pe Lotul 4: Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250 (41,618 km). Valoarea financiară estimată este de 2.440.603.512,56 lei fără TVA.
▻ Lotul 5: Băile Herculane – PO Poarta, km 404+250 – km 436+887 (32,637 km). Valoarea financiară estimată este de 2.433.707.400,51 lei, fără TVA.
Scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km) vizează îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h; modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacității de tranzit; asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități; modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare; modernizare poduri, podețe; reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.
În luna mai au fost lansate procedurile de achiziție publică pentru Loturile 3 și 6, care au termen de depunere a ofertelor pe 1 iulie 2024, valoarea totală estimată a achizițiilor fiind de 7,35 miliarde de lei fără TVA.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…