Administratie

Primăria Timișoara lucrează la un nou grafic de circulație pentru transportul în comun

Primăria Timișoara lucrează la un nou program de circulație a mijloacelor de transport în comun, unul care să corespundă mai bine nevoilor actuale. Se studiază noi trasee, în funcție de amplasarea actuală a zonelor industriale și a marilor investiții în domeniu, se caută care sunt noile ore de vârf. În funcție de aceasta se va decide cum se va circula în viitor prin oraș.

Timișoara s-a schimbat, investițiile realizate în noi fabrici și zone industriale au schimbat nevoia de transport în comun. Deocamdată, tramvaiele, autobuzele sau firobuzele circulă în funcție de ceea ce se știa în trecut despre necesitățile de deplasare în oraș. Ruben Lațcău, viceprimarul orașului, spune că se lucrează la adaptarea rutelor și a orelor de circulație în funcție de noua realitate. Dar, deocamdată, nu spune nimic despre schimbări, în acest moment se analizează situația și se verifică cifrele de trafic.

”Primăria Timișoara are în vedere elaborarea PMUD (n.r. Planul de Moblitate Urbană Durabilă) nou, care va veni și cu o nouă strategie de refacere a transportului. Este un plan pe care primăria îl dezvoltă. Nu vreau să mă lansez în supoziții, nu pot acum să spun. Trebuie finalizat programul de transport, vom vedea care sunt orele de vârf, persoane, rute”, a declarat Ruben Lațcău.

În acest final de săptămână, la Timișoara a sosit al doilea tramvai de la Bozankaya, vopsit în galben, așa cum a decis actuala conducere a primăriei, și nu în violet, așa cum sunt cele din lotul precedent. Este parte a lotului trei de tramvaie noi comandate la producătorul turc, care include un total de 17 tramvaie.

”Încă un tramvai cu tehnologii și sisteme moderne a ajuns la Timișoara și va intra pe traseu după parcurgerea formalităților necesare. Are o capacitate de transport de 251 de locuri, aer condiționat, încălzire, WI-FI, GPS, panouri de informare a pasagerilor și podea 100% coborâtă. Poate funcţiona autonom, pe baza bateriei, fără a fi conectat la reţeaua electrică, pe o distanţă de până la 70 de kilometri”, a anunțat, sâmbătă, Lațcău.

Lotul ”violet” a cuprins deja 21 de tramvaie noi, finanțarea pentru lotul ”galben” e inclusă în PNRR. Acestea din urmă ar urma să fie livrate până la finalul acestui an.

Totuși, nu toate tramvaiele vechi de pe traseu vor putea fi înlocuite, mai sunt zone unde linia cale e prea veche, ca să poată oferi posibilitatea utilizării de către tramvaiele Bozankaya.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Poliţiştii locali, o nouă razie printre cerşetori: “Nu le oferiți bani încurajând astfel lenea și lipsa de respect!”

Acțiunile polițiștilor locali împotriva cerșetoriei au continuat în ultimele zile. 56 de persoane au fost…

2 ore ago

Timișoara e promovată ca și destinație turistică la Berlin

Primarul Dominic Fritz merge din nou la Berlin să încerce să atragă turiști noi spre…

3 ore ago

Zona Cetate e cea mai căutată pentru închirierea unei locuințe. Timișoara, cele mai mici chirii

Timișoara este cel mai accesibil mare oraș din România, atunci când vine vorba despre sumele…

3 ore ago

Mircea Geoană continuă să ocupe primul loc în topul încrederii în liderii politici. Sondaj INSCOP

Conform sondajului de opinie realizat de INSCOP Research la comanda News.ro în iunie 2024,  Mircea…

4 ore ago

Reabilitarea Domului Romano-Catolic din Piața Unirii a ajuns la sfârșit

Complexul proiect de reabilitare a Domului Romano-Catolic a fost oficial finalizat. Proiectul, finanțat prin intermediul…

4 ore ago

Profesorul Ion V. Ionescu a murit. Doliu în fotbalul timişean

Prof. Ion V. Ionescu, legendarul antrenor de fotbal, împlinise 88 de ani la 2 mai.…

5 ore ago