Primăria Timișoara lucrează la un nou program de circulație a mijloacelor de transport în comun, unul care să corespundă mai bine nevoilor actuale. Se studiază noi trasee, în funcție de amplasarea actuală a zonelor industriale și a marilor investiții în domeniu, se caută care sunt noile ore de vârf. În funcție de aceasta se va decide cum se va circula în viitor prin oraș.
Timișoara s-a schimbat, investițiile realizate în noi fabrici și zone industriale au schimbat nevoia de transport în comun. Deocamdată, tramvaiele, autobuzele sau firobuzele circulă în funcție de ceea ce se știa în trecut despre necesitățile de deplasare în oraș. Ruben Lațcău, viceprimarul orașului, spune că se lucrează la adaptarea rutelor și a orelor de circulație în funcție de noua realitate. Dar, deocamdată, nu spune nimic despre schimbări, în acest moment se analizează situația și se verifică cifrele de trafic.
”Primăria Timișoara are în vedere elaborarea PMUD (n.r. Planul de Moblitate Urbană Durabilă) nou, care va veni și cu o nouă strategie de refacere a transportului. Este un plan pe care primăria îl dezvoltă. Nu vreau să mă lansez în supoziții, nu pot acum să spun. Trebuie finalizat programul de transport, vom vedea care sunt orele de vârf, persoane, rute”, a declarat Ruben Lațcău.
În acest final de săptămână, la Timișoara a sosit al doilea tramvai de la Bozankaya, vopsit în galben, așa cum a decis actuala conducere a primăriei, și nu în violet, așa cum sunt cele din lotul precedent. Este parte a lotului trei de tramvaie noi comandate la producătorul turc, care include un total de 17 tramvaie.
”Încă un tramvai cu tehnologii și sisteme moderne a ajuns la Timișoara și va intra pe traseu după parcurgerea formalităților necesare. Are o capacitate de transport de 251 de locuri, aer condiționat, încălzire, WI-FI, GPS, panouri de informare a pasagerilor și podea 100% coborâtă. Poate funcţiona autonom, pe baza bateriei, fără a fi conectat la reţeaua electrică, pe o distanţă de până la 70 de kilometri”, a anunțat, sâmbătă, Lațcău.
Lotul ”violet” a cuprins deja 21 de tramvaie noi, finanțarea pentru lotul ”galben” e inclusă în PNRR. Acestea din urmă ar urma să fie livrate până la finalul acestui an.
Totuși, nu toate tramvaiele vechi de pe traseu vor putea fi înlocuite, mai sunt zone unde linia cale e prea veche, ca să poată oferi posibilitatea utilizării de către tramvaiele Bozankaya.
Comentarii prin facebook