Primăria Timișoara lucrează la un nou grafic de circulație pentru transportul în comun

Primăria Timișoara lucrează la un nou program de circulație a mijloacelor de transport în comun, unul care să corespundă mai bine nevoilor actuale. Se studiază noi trasee, în funcție de amplasarea actuală a zonelor industriale și a marilor investiții în domeniu, se caută care sunt noile ore de vârf. În funcție de aceasta se va decide cum se va circula în viitor prin oraș.

Timișoara s-a schimbat, investițiile realizate în noi fabrici și zone industriale au schimbat nevoia de transport în comun. Deocamdată, tramvaiele, autobuzele sau firobuzele circulă în funcție de ceea ce se știa în trecut despre necesitățile de deplasare în oraș. Ruben Lațcău, viceprimarul orașului, spune că se lucrează la adaptarea rutelor și a orelor de circulație în funcție de noua realitate. Dar, deocamdată, nu spune nimic despre schimbări, în acest moment se analizează situația și se verifică cifrele de trafic.

”Primăria Timișoara are în vedere elaborarea PMUD (n.r. Planul de Moblitate Urbană Durabilă) nou, care va veni și cu o nouă strategie de refacere a transportului. Este un plan pe care primăria îl dezvoltă. Nu vreau să mă lansez în supoziții, nu pot acum să spun. Trebuie finalizat programul de transport, vom vedea care sunt orele de vârf, persoane, rute”, a declarat Ruben Lațcău.

În acest final de săptămână, la Timișoara a sosit al doilea tramvai de la Bozankaya, vopsit în galben, așa cum a decis actuala conducere a primăriei, și nu în violet, așa cum sunt cele din lotul precedent. Este parte a lotului trei de tramvaie noi comandate la producătorul turc, care include un total de 17 tramvaie.

”Încă un tramvai cu tehnologii și sisteme moderne a ajuns la Timișoara și va intra pe traseu după parcurgerea formalităților necesare. Are o capacitate de transport de 251 de locuri, aer condiționat, încălzire, WI-FI, GPS, panouri de informare a pasagerilor și podea 100% coborâtă. Poate funcţiona autonom, pe baza bateriei, fără a fi conectat la reţeaua electrică, pe o distanţă de până la 70 de kilometri”, a anunțat, sâmbătă, Lațcău.

Lotul ”violet” a cuprins deja 21 de tramvaie noi, finanțarea pentru lotul ”galben” e inclusă în PNRR. Acestea din urmă ar urma să fie livrate până la finalul acestui an.

Totuși, nu toate tramvaiele vechi de pe traseu vor putea fi înlocuite, mai sunt zone unde linia cale e prea veche, ca să poată oferi posibilitatea utilizării de către tramvaiele Bozankaya.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

Wanda89 a spus: (iunie 30th, 2024 at 13:00 )

De aceea trebuie explicat, cât mai bine, călătorilor cu gratuități sau cu abonamente etc. Studenți, pensionari, cei care plătesc pentru o oră și schimbă mijlocul de transport. Validarea va arăta gradul de încărcare a mijlocului de transport. Eu aștept autobuze galbene pe linia E8. Și schimbare de traseu spre Modern, de exemplu.

om a spus: (iunie 30th, 2024 at 15:44 )

Daca Ruben e responsabil de transportul in comun, e clar…in curand, vom circula doar pe jos!!!

Daniel a spus: (iunie 30th, 2024 at 16:22 )

Acestea sunt detalii iar principala reușită este legată de schimbarea culorii mijloacelor de transport înapoi la cea comunistă, un semn pentru ce va urma când avem astfel de politicieni.

Ronatean a spus: (iunie 30th, 2024 at 16:40 )

@om…oricum am văzut „marile” realizări ale lui Culita Chiș în calitate de responsabil *și* de transportul public timp de atâția ani… Așa că, mai rău nu poate fi.

Dan a spus: (iunie 30th, 2024 at 18:24 )

Ruben, evalueaza introducerea de trenuri urbane rapide pe infrastructura feroviara existenta in Timisoara si in jur, foarte dezvoltata. Cj face metrou. Tm trebuie sa imolementeze transport periurban feroviar modern. In nica nu ati avut deloc un partener la cjt pt asa ceva, dar cu simonis va fi altceva, trebuue sa va puneti la masa si sa lucrati ot dezvoltarea orasului. Din mosnita pana in tirontakului si din sagului pana in dumbravuta. Plus o centura feroviara periurbana e perfect realizabila.

Hshs a spus: (iunie 30th, 2024 at 20:32 )

Arata ca un fake news, mai ales când e citat Lațcău.
Strategia de transport trebuie gândită la nivel metropolitan.
Trebuie sa înceapă cu benzile dedicate transportului public.
Sub forma asta se vor reduce de fapt numărul curselor.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Warriors s-a remarcat şi la Gura Humorului, după un drum cu peripeţii/FOTO

În acest weekend a avut loc a 3-a etapă Națională a campionatului de Minirugby! Warriors Timişoara a deplasat 56 de “războinici”, în Bucovina, la Gura Humorului. Aventuri pe drum, meciuri de calitate şi vizitarea unei zone superbe a ţării, acestea au fost principalele coordonate ale acestei lungi deplasări. După 14 ore de mers cu autocarul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Warriors s-a remarcat şi la Gura Humorului, după un drum cu peripeţii/FOTO
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Centru de Suport pentru Acţiune Climatică și Consiliu Climatic la UPT

Paşi cerţi pentru un viitor mai în siguranţă. Pe parcursul următorilor ani, prin proiectul „Empowering Local Climate Action”, Universitatea Politehnica Timișoara se va concentra și pe consolidarea rezilienței comunităților locale vizavi de schimbările climatice. Planurile echipei de proiect includ extinderea inițiativelor de adaptare climatică prin dezvoltarea unor planuri de acţiune climatică și realizarea unor campanii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Centru de Suport pentru Acţiune Climatică și Consiliu Climatic la UPT
dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

La Timișoara a fost inaugurat cel mai mare laborator de testare din rețeaua unui important producător german din domeniul automotive

Una dintre cele mai mari companii germane din domeniul automotive, a inaugurat, în cadrul uneia dintre unitățile sale de producție pe care o deține la Timișoara, o nouă locație pentru unul dintre cele mai mari laboratoare de testare din întreaga rețea a unităților din Europa. Noul laborator, proiectat de la zero, are în componență spații...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara a fost inaugurat cel mai mare laborator de testare din rețeaua unui important producător german din domeniul automotive

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Una dintre cele mai mari companii germane din domeniul automotive, a inaugurat, în cadrul uneia dintre unitățile sale de producție pe care o deține la Timișoara, o nouă locație pentru unul dintre cele mai mari laboratoare de testare din întreaga rețea a unităților din Europa. Noul laborator, proiectat de la zero, are în componență spații...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara a fost inaugurat cel mai mare laborator de testare din rețeaua unui important producător german din domeniul automotive
Paşi cerţi pentru un viitor mai în siguranţă. Pe parcursul următorilor ani, prin proiectul „Empowering Local Climate Action”, Universitatea Politehnica Timișoara se va concentra și pe consolidarea rezilienței comunităților locale vizavi de schimbările climatice. Planurile echipei de proiect includ extinderea inițiativelor de adaptare climatică prin dezvoltarea unor planuri de acţiune climatică și realizarea unor campanii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Centru de Suport pentru Acţiune Climatică și Consiliu Climatic la UPT
O analiză mai aprofundată a rezultatelor Barometrului Calității Vieții prezintă viziunea timişorenilor, mai degrabă mulțumită, asupra calității mediului în care își desfășoară viața. Căile rutiere și trotuarele sunt relativ bune, problema cea mai mare e legată de trafic, spune sondajul. Referitor la traficul auto, oamenii se declară în proporție de 38% nemulțumiți, iar în proporție...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Barometrul Calității Vieții. La Timișoara, iluminatul, trotuarele, șoselele sunt bune, iar supermarketurile și magazinele sunt total pe placul cetățenilor
Consiliul Județean a emis Autorizația de Construire pentru Institutul Oncologic Timișoara. Este documentul fără de care nu putea fi organizată licitația pentru desemnarea constructorului. Institutul se va ridica pe locaţia ruinei de pe Calea Torontalului.  Anunţul a fost făcut de preşedintele ales ales al CJ Timiş, Alfred Simonis. “A fost necesară emiterea unei noi autorizații...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost emisă Autorizația de Construire pentru Institutul Oncologic Timișoara. Urmează licitaţia pentru constructor
Peste 37% dintre timişoreni cred despre concitadinii lor că sunt intoleranţi faţă de persoanele cu alte orientări sexuale. Acest lucru este desprins din ultimul “Barometru privind calitatea vieţii în Timişoara”, făcut public în urmă cu o zi. Printre alte aspecte, barometrul a măsurat percepţia asupra toleranţei timişorenilor faţă de unele grupuri: etnice, religioase,  migranţi, sexuale...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cât de toleranţi se văd timişorenii? Cea mai mare intoleranţă, vizavi de persoanele cu alte orientări sexuale
Programat inițial în Parcul Central din Timișoara, CODRU Festival își schimbă locul inițial de desfășurare. Confruntați cu numeroase proteste legate de locația aleasă, organizatorii și primăria mută festivalul într-o locație mult mai potrivită unui asemenea eveniment. Un loc chiar inedit, mai precis fosta Grădină Zoologică a orașului, de la Pădurea Verde. Locația era neutilizată de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CODRU Festival pleacă din Parcul Central și se mută într-un loc mai potrivit, fosta Grădină Zoologică
Top