Zece minute – atât va dura traversarea orașului pe două roți, odată cu realizarea rețelei de piste, spun cei de la ADR Vest. În prezent, doar 12% dintre lugojeni mai folosesc bicicleta ca mijloc principal de transport.
Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, procentul scăzut este o consecință a lipsei infrastructurii. 87% dintre persoanele care au folosit bicicleta cel puțin o dată, fie ca mijloc de transport, fie pentru recreere, consideră că lipsa pistelor dedicate pentru biciclete este o problemă majoră. 43% dintre ei spun că principala problemă care afectează mersul cu bicicleta în oraș este interferența cu traficul auto, iar 37% susțin că o problemă majoră este lipsa continuității traseelor pentru biciclete și prezența traficului greu.
Aceste probleme ar urma să fie rezolvate odată cu construirea noilor piste de biciclete, care vor alcătui o rețea ce va acoperi, practic, tot orașul. În plus, Lugojul va avea, în premieră, un sistem de bike-sharing. Vor fi amplasate două stații de închiriere a bicicletelor, una în zona Universității și alta în Parcul Gării. Se estimează o creștere de peste 37% a numărul anual de utilizatori ai pistelor pentru biciclete, la un an de la finalizarea investiției.
Același proiect include și amenajarea unor zone pietonale pe străzile Al. Mocioni și Horia, unde se va crea și un spațiu de tip shared-space, destinat în principal pietonilor și bicicliștilor, prioritar față de alte mijloace de transport. În plus, vor fi plantați noi arbori și plante perene de-a lungul traseelor.
„Orașele au nevoie de mai multe opțiuni pentru a reduce dependența de autoturismele personale. Prin Programul Regional Vest sunt disponibile peste 157 de milioane de euro pentru investiții în îmbunătățirea transportului public și promovarea modurilor de transport ecologice. Aceste investiții sunt esențiale pentru Regiunea Vest, deoarece ajută la decongestionarea traficului și la reducerea poluării urbane. Transportul nemotorizat și activ poate transforma orașele, dar, pentru ca fondurile să fie utilizate eficient și pentru a încuraja utilizarea pistelor de biciclete, traseele trebuie să fie bine planificate, coerente și să ofere rute utile, cum ar fi cele către școli, centru, dar și către zonele periferice ale orașului. Este de asemenea important ca pistele să fie separate de traficul auto și pietonal, pentru a asigura siguranța utilizatorilor”, a declarat Sorin Maxim, directorul general al ADR Vest.
După trei ani de așteptare, în Parcul Alpinet din Timișoara a fost dezvelită statuia cunoscutului…
Cele mai mari probleme pe care pensionarii le au atunci când doresc recalcularea pensiilor, prin…
Prin eforturile celor de la Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Timiș, Arhiepiscopiei Timișoara și…
După cursurile de limbă japoneză, urmează cele de germană. În perioada 17-20 septembrie 2024, Universitatea…
În urma licitației organizate, spaniolii de la FCC Construcction au fost desemnați câștigători ai contractului…
Polițiștii locali din cadrul Serviciului Siguranța Circulației, aflați în patrulare în zona I.C. Brătianu, au…