Administratie

Protecția Consumatorilor Timiș a închis temporar, în primele nouă luni ale anului, 124 de unități comerciale

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a avut în primele nouă luni ale anului un număr de 1.862 acțiuni de control, în urma neregulilor constatate aplicând numeroase sancțiuni, amenzi, dar a și închis numeroase unități comerciale.

În primele trei trimestre CJPC a aplicat 1.580 amenzi contravenționale, în valoare totală de circa 6,3 milioane lei, fiind emise și 784 de avertismente. A fost decisă oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de peste 1,2 milioane lei, dar mai ales oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor, pentru 124 de unități.

Astfel, în primele 9 luni ale anului 2024, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a efectuat, la nivelul județului, un număr de 551 acțiuni de control la magazinele de tip supermarket/alimentare, precum și 350 acțiuni de control la unitățile de alimentație publică (restaurante, fast-food-uri, patiserii, brutării) în toate acestea fiind constatate abateri de la legislația în domeniu.

Sancțiunile aplicate de comisarii timișeni pe categoriile menționate au fost:

La magazinele alimentare (hipermarket, supermarket, magazin alimentar) au fost aplicate 623 amenzi contravenționale în valoare totală de circa 2,7 milioane lei, fiind date și 276 avertismente. Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare: oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor neconforme în valoare de peste 325.000 lei, respectiv oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor, pentru  33 unități.

În sectorul alimentației publice (restaurant, fast-food, patiserie, brutărie) au fost aplicate 348 amenzi contravenționale în valoare totală de peste 1,6 milioane lei și 173 avertismente

Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare: oprire  definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor neconforme, în valoare de circa 225.000 lei, respectiv oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor, pentru  71 unități.

În aceeași perioadă, la CJPC Timiș, au fost înregistrate 3.636 reclamații depuse de consumatori, pe diferite teme.

O componentă importantă a activității ANPC o constituie partea de consiliere și prevenție. În acest context, comisarii CJPC Timiș oferă consultanță de specialitate operatorilor economici, în domeniul protecției consumatorilor. Solicitarea de consiliere trebuie să fie formulată în scris. Nu sunt admise solicitări de consiliere prin telefon. Acestea trebuie să existe pe un suport durabil, pentru a putea fi înregistrate la Registratura ANPC și a fi transmise spre analiză și soluționare compartimentului competent. Solicitările de consiliere trebuie să conțină următoarele informații: datele operatorului economic care formulează cererea (denumirea firmei, adresa de contact, nume și prenume al reprezentantului legal etc.) și vor fi însoțite de copii ale documentelor justificative, după caz (spre exemplu: machetele etichetelor produselor alimentare/nealimentare, ș.a.);

Solicitările de consiliere se pot depune: Direct la Registratura CJPC Timiș – sediul din Piața Unirii nr.3 Timișoara, Prin poștă – la sediul CJPC Timiș din Piața Unirii nr.3 Timișoara, Prin poștă electronică – la adresa de e-mail: secretariat.timis@anpc.ro

Controlul voluntar este un sprijin oferit de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor operatorilor economici care își desfășoară activitatea pe teritoriul României, care solicită acest lucru și cade în sarcina comisariatului județean pe raza căruia aceștia activează.

Procedura de control voluntar implică următorii pași premergători: Completarea formularului existent pe site-ul instituției, www.anpc.ro, CJPC Timiș va comunica operatorului economic solicitant data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari și fișa de control care va conține obiectivele acțiunii de verificare. Prioritate, în procesarea cererilor, vor avea operatorii economici din domeniile: HORECA, comerțul de produse alimentare, prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor.

În urma acestei acțiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancționat pecuniar, în cazul în care comisarii vor constata neconformități, ci va primi un set de măsuri de remediere printr-un proces verbal de constatare, într-un termen rezonabil de execuție, urmând ca îndeplinirea acestora să fie verificată de comisarii ANPC. Exceptie vor face cazurile grave care pot pune în pericol viata, sănătatea sau securitatea consumatorilor.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

După ce a anunţat şase nume noi, SCM USV Timişoara face publică lista a patru jucători care nu vor mai face parte din lotul campioanei

SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…

5 ore ago

De Crăciun ne-am luat dubla raţie de ticăloşie şi nesimţire

„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…

8 ore ago

Primăria pregătește dosarele pentru finanțare și pentru autorizația de construire a reabilitării din Piața Mocioni

Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…

8 ore ago

Pagina de internet a PPC și aplicația my PPC vor fi oprite câteva zile

PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…

9 ore ago

La Cinema Johnny a avut loc primul eveniment de la reabilitare/FOTO

Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…

9 ore ago

Studiul de fezabilitate pentru noua radială de vest a fost aprobat de consilierii locali

Consilierii locali timișoreni au aprobat, luni seara, în ultima ședință de plen a anului, proiectul…

9 ore ago