Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a avut în primele nouă luni ale anului un număr de 1.862 acțiuni de control, în urma neregulilor constatate aplicând numeroase sancțiuni, amenzi, dar a și închis numeroase unități comerciale.
În primele trei trimestre CJPC a aplicat 1.580 amenzi contravenționale, în valoare totală de circa 6,3 milioane lei, fiind emise și 784 de avertismente. A fost decisă oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de peste 1,2 milioane lei, dar mai ales oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor, pentru 124 de unități.
Astfel, în primele 9 luni ale anului 2024, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a efectuat, la nivelul județului, un număr de 551 acțiuni de control la magazinele de tip supermarket/alimentare, precum și 350 acțiuni de control la unitățile de alimentație publică (restaurante, fast-food-uri, patiserii, brutării) în toate acestea fiind constatate abateri de la legislația în domeniu.
Sancțiunile aplicate de comisarii timișeni pe categoriile menționate au fost:
La magazinele alimentare (hipermarket, supermarket, magazin alimentar) au fost aplicate 623 amenzi contravenționale în valoare totală de circa 2,7 milioane lei, fiind date și 276 avertismente. Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare: oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor neconforme în valoare de peste 325.000 lei, respectiv oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor, pentru 33 unități.
În sectorul alimentației publice (restaurant, fast-food, patiserie, brutărie) au fost aplicate 348 amenzi contravenționale în valoare totală de peste 1,6 milioane lei și 173 avertismente
Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare: oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor neconforme, în valoare de circa 225.000 lei, respectiv oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor, pentru 71 unități.
În aceeași perioadă, la CJPC Timiș, au fost înregistrate 3.636 reclamații depuse de consumatori, pe diferite teme.
O componentă importantă a activității ANPC o constituie partea de consiliere și prevenție. În acest context, comisarii CJPC Timiș oferă consultanță de specialitate operatorilor economici, în domeniul protecției consumatorilor. Solicitarea de consiliere trebuie să fie formulată în scris. Nu sunt admise solicitări de consiliere prin telefon. Acestea trebuie să existe pe un suport durabil, pentru a putea fi înregistrate la Registratura ANPC și a fi transmise spre analiză și soluționare compartimentului competent. Solicitările de consiliere trebuie să conțină următoarele informații: datele operatorului economic care formulează cererea (denumirea firmei, adresa de contact, nume și prenume al reprezentantului legal etc.) și vor fi însoțite de copii ale documentelor justificative, după caz (spre exemplu: machetele etichetelor produselor alimentare/nealimentare, ș.a.);
Solicitările de consiliere se pot depune: Direct la Registratura CJPC Timiș – sediul din Piața Unirii nr.3 Timișoara, Prin poștă – la sediul CJPC Timiș din Piața Unirii nr.3 Timișoara, Prin poștă electronică – la adresa de e-mail: secretariat.timis@anpc.ro
Controlul voluntar este un sprijin oferit de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor operatorilor economici care își desfășoară activitatea pe teritoriul României, care solicită acest lucru și cade în sarcina comisariatului județean pe raza căruia aceștia activează.
Procedura de control voluntar implică următorii pași premergători: Completarea formularului existent pe site-ul instituției, www.anpc.ro, CJPC Timiș va comunica operatorului economic solicitant data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari și fișa de control care va conține obiectivele acțiunii de verificare. Prioritate, în procesarea cererilor, vor avea operatorii economici din domeniile: HORECA, comerțul de produse alimentare, prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor.
În urma acestei acțiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancționat pecuniar, în cazul în care comisarii vor constata neconformități, ci va primi un set de măsuri de remediere printr-un proces verbal de constatare, într-un termen rezonabil de execuție, urmând ca îndeplinirea acestora să fie verificată de comisarii ANPC. Exceptie vor face cazurile grave care pot pune în pericol viata, sănătatea sau securitatea consumatorilor.
Traseul liniei de autobuz 24, care face legătura între Bulevardului Sudului, AEM și Calea Urseni/Intrare…
Premierul Marcel Ciolacu, candidatul PSD la preşedinţia Romîniei, va ajunge, vineri după-amiază, într-o vizită fulger…
CSC Dumbrăvița începe luna noiembrie cu un joc dificil, pe stadionul „Ștefan Dobay”. Sâmbătă, de…
În timpul emisiunii electorale de pe Antena 3 a avut loc un derapaj grosolan, un…
Pe 1 decembrie, românii își vor vota reprezentanții în noul mandat din Camera Deputaților și…
A doua parte a interviului cu Alfred Simonis, preşedintele ales al CJ Timiş abordează mai…