Social

Primele 25 de insule ecologice digitalizate au fost puse în operare în Municipiul Timișoara

 Primăria Municipiului Timișoara a demarat proiectul PNRR și a pus în operare primele 25 de insule ecologice digitalizate, instalate în 18 locații din oraș

 RETIM informează utilizatorii asupra regulilor obligatorii de colectare separată aplicabile în aceste puncte

 Tarifele și modalitatea de facturare a serviciilor de salubrizare NU se modifică pe durata acestui proiect

Colectarea separată în insulele ecologice digitalizate

În 10 iulie 2025, Primăria Municipiului Timișoara, a lansat un proiect finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) care presupune:

 Modernizarea colectării deșeurilor în zonele urbane aglomerate

 Acces limitat doar la utilizatorii arondați

 Senzori pentru monitorizarea gradului de umplere

 Conexiune digitală prin aplicația ARA/MyARA

Primele 25 de insule digitalizate sunt funcționale și deservesc aproximativ 3.200 de utilizatori. Sistemul va fi extins treptat la 100 de insule, până la 1 septembrie 2025.

Fiecare insulă permite colectarea separată a deșeurilor pe patru fracții:

Compartimentul verde: ambalaje din sticlă

Compartimentul galben: ambalaje din plastic și metal

Compartimentul albastru: hârtie și carton

Compartimentele negru și maro: în această etapă ambele sunt utilizate pentru deșeuri reziduale. Colectarea separată a biodegradabilului se va introduce ulterior. Timișorenii care doresc pot separa deja deșeurile organice acasă, ca exercițiu de tranziție.

RETIM Ecologic Service S.A., în calitate de operator desemnat pentru colectarea separată și transportul deșeurilor municipale în Timișoara, va monitoriza constant gradul de umplere și va ajusta frecvența de colectare în timp real, fără a reduce numărul actual de ridicări.

În prima lună, sistemul se află în fază de testare și optimizare. Echipele RETIM sunt disponibile pentru a răspunde tuturor solicitărilor și pentru a asigura o tranziție lină către noul model de colectare.

Cardurile de acces și activarea aplicației ARA|MyARA

Primele carduri de acces pentru insulele ecologice digitalizate au fost distribuite gratuity prin intermediul administratorilor sau președinților asociațiilor de proprietari arondate. În cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului, utilizatorii trebuie să trimită o solicitare către echipa RETIM. Emiterea unui nou card se face contra cost, iar cel vechi va fi dezactivat înainte de livrarea celui nou, pentru a preveni accesul neautorizat.

Timișorenii care doresc să acceseze insulele ecologice digitalizate direct de pe telefon pot descărca aplicația mobilă ARA de pe site-ul app.myara.ro sau direct din magazinele Android și iOS. Pentru utilizarea aplicației, utilizatorii arondați la insulele date în operare trebuie să se adreseze echipei RETIM pentru asistență, pe telefon sau e-mail. În procesul de activare a contului digital este necesar codul unic inscripționat pe cardul fizic.

RETIM îndeamnă timișorenii să respecte regulile de colectare separată și să utilizeze corect cheile de acces. Nu este permisă cedarea cardurilor sau conturilor din aplicație altor persoane, în special agenților economici, iar comportamentele necorespunzătoare pot fi identificate prin sistemele de monitorizare.

Unde sunt amplasate insulele ecologice

Primele 25 de insule sunt amplasate în 18 locații din cartierele Aradului și Torontalului.

Lista completă a adreselor, împreună cu asociațiile de proprietari arondate, este disponibilă pe site-ul RETIM și poate fi consultată pentru identificarea punctului de care aparțineți.

Următoarele 75 de insule, instalate în 49 de locații suplimentare, vor deveni funcționale progresiv, până la începutul lunii septembrie.

Sistemul „plătește pentru cât arunci” NU este implementat în Timișoara

În această etapă, utilizarea insulelor ecologice digitalizate nu influențează în niciun fel modul de facturare a serviciilor de salubrizare. Facturarea se realizează conform prevederilor contractuale în vigoare, în funcție de numărul de persoane declarate de utilizatorii casnici sau de tipul generatorului în cazul celor non-casnici.

Aceste insule moderne contribuie la îmbunătățirea procesului de colectare separată și la reducerea cantităților de deșeuri depozitate, însă nu presupun în prezent aplicarea unui tarif diferențiat în funcție de cantitate.

Contact și sesizări

Pentru mai multe informații despre activitatea companiei RETIM vizitați site-ul companiei. De asemenea, operatorii serviciului de CALL CENTER sunt disponibili la numărul de telefon +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00 sau la adresa timis@retim.ro.

Share
Published by
Advertorial

Recent Posts

Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

Este weekendul în care Moș Nicolae vine cu daruri pentru toți copiii care au fost…

2 ore ago

Gunoaiele se plimbă și ele cu tramvaiul

Societatea de Transport Public Timișoara ne arată cu câtă grijă și energie menține curate mijloacele…

2 ore ago

Oferte de iarnă de la Horticultura. Verdele este mereu în sezon/Foto

La Serele Horticultura plantele sunt crescute pentru spații care prind viață, iar verdele este mereu…

3 ore ago

Recomandare de weekend – Visit Timiș: Concertul de Crăciun din Charlottenburg

Iubitorii de colinde sunt invitați duminica aceasta (7 decembrie), de la ora 14:00, departe de…

3 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 5 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 05.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

3 ore ago

Primăria Timișoara primește nouă milioane de euro, fonduri europene, pentru reabilitarea zonei Piața Mocioni

Primăria Timișoara și ADR Vest au semnat joi contractul prin care municipalitatea va beneficia de…

11 ore ago