Primăria Timișoara intră din nou în ”hora” reorganizării, vineri, primarul Dominic Fritz a anunțat desființarea a 43 de posturi din primărie, dintre care 32 sunt efectiv ocupate cu angajați. Prin această decizie, administrația timișoreană spune că va economisi peste șapte milioane de lei și că precede o modificare care prevedea, oricum, scăderea schemei de personal, prin pachetul 2 de măsuri de austeritate luate de guvernul din care și USR face parte.
Cei de la primărie spun că această reducere nu va afecta calitatea serviciilor oferite timișorenilor. Măsura va aduce o economie anuală de peste 7,3 milioane de lei la bugetul local. Impactul asupra funcționării serviciilor furnizate de primărie va fi atenuat prin digitalizarea accelerată și reorganizarea internă, care permit o mai bună utilizare a resurselor umane, mai susțin cei de la municipalitate.
”Astăzi vom pune, din partea Primăriei Timișoara, în transparență publică un proiect de reorganizare pentru aparatul de specialitate al primarului în Timișoara, unde vom desființa în total 43 de posturi, cam 10% din personalul pe care îl avem. Marea majoritate a acestor posturi, într-adevăr, sunt posturi ocupate momentan, deci nu este doar o reducere simbolică. Cu această măsură, împreună cu celelalte măsuri deja dispuse de guvern, vom face o economie de peste 7 milioane de lei pe an. Și o spun și foarte clar, nu va fi ultima reorganizare. Acum asta este doar pentru primărie. Într-o a doua etapă va trebui să ne uităm și la instituțiile subordonate, cum putem să eficientizăm munca noastră. Toate aceste reorganizări au ca scop, pe de o parte, da, să facem economii la buget, dar pe de altă parte să eficientizăm lucrurile, să digitalizăm mai mult și să îmbunătățim serviciile publice”, a declarat Dominic Fritz.
El susține că schimbarea este o trecere de la hârtii și rezultate și nevoi.
„România are nevoie de o reformă reală a administrației publice, iar această transformare trebuie să înceapă în marile orașe. La Timișoara, am arătat că se poate: cu mai puține posturi și mai puțină birocrație avem mai multă eficiență. Trecem de la o administrație centrată pe hârtii, la una centrată pe rezultate și pe nevoile cetățenilor și a mediului de afaceri”, a mai declarat primarul Dominic Fritz.
Schimbările nu vor fi doar la număr de persoane, ci și la sumele acordate ca și sporuri. Este vorba despre reducerea cu 10% a plafonului maxim pentru sporurile acordate pentru proiecte europene, acordarea indemnizației de hrană în funcție de nivelul salariului net, precum și desființarea unor structuri care nu au avut rezultate, cum este cazul Centrului Regional de Competențe și Dezvoltare a Furnizorilor în Sectorul Automotive (CERC).
Analiza detaliată a activității interne a evidențiat diferențe majore între volumele de muncă și resursa umană alocată. În timp ce unele compartimente funcționează la limită, altele pot susține activitatea cu un număr mai redus de angajați. În acest context, reorganizarea prevede desființarea a patru funcții publice de conducere, dintre care două ocupate în prezent, reducerea a 39 de funcții de execuție, 30 dintre acestea fiind în prezent ocupate. În același timp, unele posturi vacante au fost transformate prin scăderea gradului profesional, atât pentru a reduce cheltuielile, cât și pentru a atrage mai ușor tineri profesioniști în administrație.
”Sunt tăieri în mai multe echipe, se micșorează în primul rând echipe, adică nu renunțăm la nici o funcție anume, ci de obicei sunt peste tot unde se micșorează, la servicii suport, care nu au direct legătura cu cetățenii, dar cam de peste tot va trebui să tăiem din personal. Și asta, bineînțeles, înseamnă că cei care rămân au mai multe responsabilitate. Asta înseamna că trebuie să și parțial să lucrăm cu o digitalizare și mai apăsată. (…) Sunt ocazii unde, de exemplu, sunt cinci consilieri superiori într-o anumită echipă, Și rămân 3 posturi, toți trebuie să dea un examen și 2 o să pice și 3 o să promoveze”, mai spune primarul.
O parte din posturi erau libere, altele erau persoane angajate. Acestea vor primi o ”ofertă” , să se transfere pe alte posturi libere dacă sunt, dar li s-a sugerat destul de clar că ar fi mai recomandat să se ducă în mediul privat.
”Posturile vor fi desființate și asta înseamnă că într-un prim pas sunt obligați să pun la dispoziție, dacă există alte posturi similare, vacante, trebuie să le pun la dispoziție. În cazul acesta nu se va prea întâmpla, tocmai pentru că desființăm și posturi vacante și transformăm multe posturi și în posturi de debutanți și de asistenți, ca să și acolo să facem o economie, pentru că salariile sunt mult mai mici pentru tinerii. Și în al doilea pas, funcționarii publici într-adevăr vor trebui să plece. Bineînțeles, există și posibilitatea de a se transfera, asta este dreptul lor legal, dar, încă o dată, fiind vorba despre o mișcare națională, să zicem, va fi din ce în ce mai greu, bineînțeles, să se mute de la un scaun la altul și până la urmă de aceea încurajez și oamenii să-și caute activ ceva în privat”, continuă Fritz.
Salarii compensatorii nu sunt prevăzute în codul administrativ pentru funcționarii publici, spune primarul. Interesant este că posturile vizate sunt pentru consilieri superiori, adică personal superior, dar care și costă mai mult, au salarii mai mari.
Conform datelor municipalității, în 2020 erau 640 de posturi în primărie, iar acum se va ajunge la 494 de posturi.
Proiectul de hotărâre privind reorganizarea Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara poate fi consultat online . Primăria va organiza, conform cerințelor legale, o dezbatere publică pe care o va anunța curând.
Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…
Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…
Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…