Programul CALYPSO pentru dezvoltarea turismului social

Turismul social a devenit un fenomen în continuă creştere, aspect deloc surprinzător dacă este luat în considerare faptul că se creează o situaţie câştig-câştig în cadrul sectorului turistic. Principalul obiectiv al turismului social este de a oferi tot mai multe oportunităţi economice şi de ocupare prin creşterea accesibilităţii la turism pentru anumite grupuri dezavantajate precum seniori, adulţi cu dizabilităţi, tineri şi familii aflate în circumstanţe dificile.

Implementarea acestui program va contribui la reducerea sezonalităţii şi dezvoltarea economiei locale şi regionale, iar principalele obiective ale programului CALYPSO vizează:
• sprijin pentru parteneriatele public – privat la punerea în aplicare, dezvoltarea şi/sau întărirea structurilor CALYPSO;
• furnizarea de oportunităţi de networking, îmbunătăţirea colaborării între autorităţile publice şi actorii privaţi, în vederea promovării schimburilor transnaţionale pentru cel puţin un grup ţintă din cele patru menţionate de programul CALYPSO (tineri, persoane cu dizabilităţi, familii cu venituri mici şi persoane în vârstă);
• utilizarea platformei internet CALYPSO în proiecte specifice ca mijloc de a facilita continuitatea acestora după perioada de cofinanţare;
• realizarea de studii pertinente care pot să îmbunătăţească baza de informaţii şi, eventual, să faciliteze schimburile în extrasezon.

Prin utilizarea resurselor sub-exploatate pe durata perioadelor de extrasezon, programul permite cetăţenilor europeni defavorizaţi să descopere acele regiuni ale continentului care le-au rămas necunoscute până în prezent, în timp ce se creează o cerere turistică pentru perioadele de extrasezon. Acest acces, pe durata lunilor de extrasezon, poate constitui un instrument adecvat pentru relansarea economică şi crearea de locuri de muncă, corespunzător obiectivelor Strategiei Uniunii Europene.

Pot depune proiecte: autorităţi publice (administraţii naţionale de turism, organizaţii naţionale de turism), autorităţi regionale (sau nivel similar în absenţa regiunilor, cu preocupări privind turismul) și actori privaţi implicaţi în turism.

Proiectele trebuie să demareze în octombrie-noiembrie 2012, parteneriatul applicant să fie format din minimum trei parteneri din minimum două ţări eligibile, iar durata maximă a unui proiect poate fi de 11 luni.

În 2010 România a fost reprezentată, în lista câștigătorilor de proiecte CALYPSO, de Institutul de Cercetare-Dezvoltare în Turism, ca și partener, alături de o fundație spaniolă în proiectul „Health Tourism Exchange Program – Healtour”, al cărui coordonator a fost Agenția de Dezvoltare Regională Transdanubiană din Ungaria.

Bugetul total alocat pentru acest apel de proiecte este de 450.000 euro, cu un maximum de 150.000 euro/proiect care să reprezinte cel mult 75% din totalul costurilor eligibile.

Data limită de depunere a aplicaţiilor, în formă electronică, este 11 iulie 2012, ora 17 (ora locală Bruxelles).

Share
Published by
Vasile Ruset

Recent Posts

CSM Lugoj rămâne pe mai departe un club european!

Echipa bănățeană cu cele mai multe prezențe în Europa în ultimul deceniu este CSM Lugoj.…

O oră ago

La Timișoara apar 23 de noi străzi. Una e chiar în zona zero a orașului

Dezvoltarea accelerată a Timișoarei a dus la apariția a noi străzi, în cartierele și zonele…

2 ore ago

La granița cu Ungaria au fost descoperite probleme atât cu migranții ilegali, dar și cu febra aftoasă

Chiar dacă România a intrat în Schengen, ceea ce a însemnat renunțarea la controalele tradiționale…

2 ore ago

Un nou succes timișorean la Hexagonul Facultăților de Drept

Echipa Facultății de Drept Timișoara a obținut locul trei la cea mai nouă ediție a…

2 ore ago

Conform așteptărilor, chiar dacă s-a tremurat pentru victorie. Timișoara bate din nou Steaua

SCM Timișoara a reușit a treia victorie din ultimele patru meciuri în Liga Națională de…

3 ore ago

„Dintre Dealuri” – Gustul autentic al Banatului, direct din inima dealurilor

Banatul este un teritoriu al diversității – cultural, lingvistic și, mai ales, gastronomic. Între dealurile…

6 ore ago