Gust si rafinament in vremea campaniei

Istoria civilizației noastre a fost brăzdată de multe evenimente cauzate de lideri ce au modificat în mod substanțial modul de promovare în fața electoratului. Iulius Cezar a fost primul lider ce a reușit să își pună propria imagine pe monedă în întreg imperiul. A trimis un mesaj puternic și clar tuturor contracandidaților și celor pe care îi guverna, majoritatea neștiutori de carte. A luat locul altor lideri și s-a promovat prin artă, prin arginți și marmură, pentru a dobândi mai multă putere și influența pe trei continente.

Arta, aparent subtilă, a jucat un rol cheie în clădirea tuturor campaniilor electorale, însă mărimea și detaliile materialelor au făcut tot timpul diferența. S-a trecut de la statui la postere, de la grimase dure la atitudini umile. Arta denotă supremație, arată progresul, a impus întotdeuna respect și a fost cea mai de preț ustensilă moștenită, aflată la îndemâna oricărui conducător.

Regimuri democratice și totalitare s-au arătat mereu incapabile la schimbările aduse de veacuri. Unii au învățat din greșeli, alții le-au repetat cu o precizie elvețiană. Dreptul celor care aleg a devenit unul universal și a reprezentat targetul tuturor candidaților electorali.

Vorbim în numere, cu cât mai mari cu atât mai bine. Așa că schimbarea stă în mâinile noastre, nu uitați asta, ca prim exercițiu democratic! Dar aici există și un revers al medaliei: nu contează IQ-ul alegătorilor, votul e un drept pe care, din păcate, tot mai puțini îl exersează, iar cauza este faptul că de multe ori nu ai ce alege. Liste de priorități, liste de promisiuni pe toate gardurile, corturi de informare în fiecare cartier, totul este pregătit pentru un atac final la decența și spiritul civic al cetățeanului.

Oameni ce nu au nici o legătură cu acest loc vin să ne reprezinte în Parlament. Partea proastă e că le auzim glasul și le vedem fețele mândre doar în campanii, după care dau bir cu aleșii. Se manipulează prin toate canalele media cunoscute de la Cezar încoace, se dau pungi și fulare, brichete și de multe ori sume de bani. Armate de oameni din publicitate și relații publice contopesc aura personală a alesului ce tocmai a învățat să își facă nod la cravată.

Sume uriașe, egouri pe măsură și mii de strategii bine definite au captat atenția publică în timp ce tu dormeai. Da, e adevărat: somnul rațiunii naște monștri și e momentul să facem o alegere echilibrată pentru că de-abia peste alți patru ani o vom putea schimba.

Share
Published by
editor

Recent Posts

Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

Este weekendul în care Moș Nicolae vine cu daruri pentru toți copiii care au fost…

2 ore ago

Gunoaiele se plimbă și ele cu tramvaiul

Societatea de Transport Public Timișoara ne arată cu câtă grijă și energie menține curate mijloacele…

3 ore ago

Oferte de iarnă de la Horticultura. Verdele este mereu în sezon/Foto

La Serele Horticultura plantele sunt crescute pentru spații care prind viață, iar verdele este mereu…

3 ore ago

Recomandare de weekend – Visit Timiș: Concertul de Crăciun din Charlottenburg

Iubitorii de colinde sunt invitați duminica aceasta (7 decembrie), de la ora 14:00, departe de…

3 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 5 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 05.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

4 ore ago

Primăria Timișoara primește nouă milioane de euro, fonduri europene, pentru reabilitarea zonei Piața Mocioni

Primăria Timișoara și ADR Vest au semnat joi contractul prin care municipalitatea va beneficia de…

12 ore ago