Gust si rafinament in vremea campaniei

Istoria civilizației noastre a fost brăzdată de multe evenimente cauzate de lideri ce au modificat în mod substanțial modul de promovare în fața electoratului. Iulius Cezar a fost primul lider ce a reușit să își pună propria imagine pe monedă în întreg imperiul. A trimis un mesaj puternic și clar tuturor contracandidaților și celor pe care îi guverna, majoritatea neștiutori de carte. A luat locul altor lideri și s-a promovat prin artă, prin arginți și marmură, pentru a dobândi mai multă putere și influența pe trei continente.

Arta, aparent subtilă, a jucat un rol cheie în clădirea tuturor campaniilor electorale, însă mărimea și detaliile materialelor au făcut tot timpul diferența. S-a trecut de la statui la postere, de la grimase dure la atitudini umile. Arta denotă supremație, arată progresul, a impus întotdeuna respect și a fost cea mai de preț ustensilă moștenită, aflată la îndemâna oricărui conducător.

Regimuri democratice și totalitare s-au arătat mereu incapabile la schimbările aduse de veacuri. Unii au învățat din greșeli, alții le-au repetat cu o precizie elvețiană. Dreptul celor care aleg a devenit unul universal și a reprezentat targetul tuturor candidaților electorali.

Vorbim în numere, cu cât mai mari cu atât mai bine. Așa că schimbarea stă în mâinile noastre, nu uitați asta, ca prim exercițiu democratic! Dar aici există și un revers al medaliei: nu contează IQ-ul alegătorilor, votul e un drept pe care, din păcate, tot mai puțini îl exersează, iar cauza este faptul că de multe ori nu ai ce alege. Liste de priorități, liste de promisiuni pe toate gardurile, corturi de informare în fiecare cartier, totul este pregătit pentru un atac final la decența și spiritul civic al cetățeanului.

Oameni ce nu au nici o legătură cu acest loc vin să ne reprezinte în Parlament. Partea proastă e că le auzim glasul și le vedem fețele mândre doar în campanii, după care dau bir cu aleșii. Se manipulează prin toate canalele media cunoscute de la Cezar încoace, se dau pungi și fulare, brichete și de multe ori sume de bani. Armate de oameni din publicitate și relații publice contopesc aura personală a alesului ce tocmai a învățat să își facă nod la cravată.

Sume uriașe, egouri pe măsură și mii de strategii bine definite au captat atenția publică în timp ce tu dormeai. Da, e adevărat: somnul rațiunii naște monștri și e momentul să facem o alegere echilibrată pentru că de-abia peste alți patru ani o vom putea schimba.

Share
Published by
editor

Recent Posts

Programul de lucrări al SDM în ziua de 27 noiembrie 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 27.11.2024, unde se vor executa reparaţii…

O oră ago

Municipalitatea merge înainte cu cumpărarea clădirii de două milioane de euro de pe Zugrav Nedelcu

Primăria Timișoara a primit susținerea consilierilor locali pentru susținerea propunerii de achiziționare a clădirii de…

12 ore ago

Miting pro-Europa și împotriva mesajelor antieuropene și extremiste, la Timișoara

Câteva sute de persoane, majoritatea tineri, s-au mobilizat, marți seara, în zona zero a Timișoarei,…

12 ore ago

Facilitățile fiscale oferite datornicilor la bugetul local timișorean, prelungite până pe 19 decembrie

Consilierii locali timișoreni au aprobat, marți, propunerea lansată de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara (DFMT),…

12 ore ago

Alfred Simonis, prima reacţie după eşecul răsunător de duminică: “Am primit o lecție dură, dar, totodată, una valoroasă”

Preşedintele PSD Timiş, Alfred Simonis, a simţit eşecul de la alegerile de duminică ca pe…

13 ore ago