Gust si rafinament in vremea campaniei

Istoria civilizației noastre a fost brăzdată de multe evenimente cauzate de lideri ce au modificat în mod substanțial modul de promovare în fața electoratului. Iulius Cezar a fost primul lider ce a reușit să își pună propria imagine pe monedă în întreg imperiul. A trimis un mesaj puternic și clar tuturor contracandidaților și celor pe care îi guverna, majoritatea neștiutori de carte. A luat locul altor lideri și s-a promovat prin artă, prin arginți și marmură, pentru a dobândi mai multă putere și influența pe trei continente.

Arta, aparent subtilă, a jucat un rol cheie în clădirea tuturor campaniilor electorale, însă mărimea și detaliile materialelor au făcut tot timpul diferența. S-a trecut de la statui la postere, de la grimase dure la atitudini umile. Arta denotă supremație, arată progresul, a impus întotdeuna respect și a fost cea mai de preț ustensilă moștenită, aflată la îndemâna oricărui conducător.

Regimuri democratice și totalitare s-au arătat mereu incapabile la schimbările aduse de veacuri. Unii au învățat din greșeli, alții le-au repetat cu o precizie elvețiană. Dreptul celor care aleg a devenit unul universal și a reprezentat targetul tuturor candidaților electorali.

Vorbim în numere, cu cât mai mari cu atât mai bine. Așa că schimbarea stă în mâinile noastre, nu uitați asta, ca prim exercițiu democratic! Dar aici există și un revers al medaliei: nu contează IQ-ul alegătorilor, votul e un drept pe care, din păcate, tot mai puțini îl exersează, iar cauza este faptul că de multe ori nu ai ce alege. Liste de priorități, liste de promisiuni pe toate gardurile, corturi de informare în fiecare cartier, totul este pregătit pentru un atac final la decența și spiritul civic al cetățeanului.

Oameni ce nu au nici o legătură cu acest loc vin să ne reprezinte în Parlament. Partea proastă e că le auzim glasul și le vedem fețele mândre doar în campanii, după care dau bir cu aleșii. Se manipulează prin toate canalele media cunoscute de la Cezar încoace, se dau pungi și fulare, brichete și de multe ori sume de bani. Armate de oameni din publicitate și relații publice contopesc aura personală a alesului ce tocmai a învățat să își facă nod la cravată.

Sume uriașe, egouri pe măsură și mii de strategii bine definite au captat atenția publică în timp ce tu dormeai. Da, e adevărat: somnul rațiunii naște monștri și e momentul să facem o alegere echilibrată pentru că de-abia peste alți patru ani o vom putea schimba.

Share
Published by
editor

Recent Posts

Seria cu Vâlcea începe în Vinerea Mare

Baschetbaliștii de la SCM Timişoara dispută cu începere de astăzi ultima serie din play-out. Ei…

20 de minute ago

Disoluţia PNL. Studiu de caz: cum au fost abordate speţele Alin Nica şi Iulian Dumitrescu

Orice grup, organizaţie, societate funcţionează după nişte reguli. Aşa e în firea lucrurilor. Dacă e…

58 de minute ago

Horticultura vă oferă cele mai colorate şi înmiresmate cadouri de Paşte/Foto

Pe lista de cumpărături şi cadouri de Paște nu trebuie să lipsească florile sau aranjamentele…

2 ore ago

Un şofer de taxi, principalul ajutor pentru traficanţii de migranţi, care au şi rănit doi poliţişti de frontieră

În cadrul cercetărilor privind persoanele implicate în activitatea de migrației ilegală din noaptea de 1…

14 ore ago

Dumbrăviţa vrea să se salveze în Vinerea Mare

Divizionara secundă de fotbal CSC Dumbrăviţa se pregătește de ultima deplasare din actualul sezon de…

15 ore ago

Juniorii 2 de la Poli merg la turneul final de opt echipe la handbal

Echipa de juniori 2 a SCM Poli Timişoara a încheiat meciurile din Grupa Valoare 4.…

16 ore ago