Directorul Aeroportului Internaţional Timişoara (AIT) consideră că singurul vinovat pentru problemele pe care le are compania Carpatair este chiar managementul acesteia. Între AIT și compania aeriană sunt pe rol mai multe procese, fiecare parte având importante solicitări de natură financiară.
Problemele la Aeroportul Internaţional Timişoara au început din clipa în care Carpatair a acuzat AIT că acordă ajutor de stat companiei Wizz Air. De atunci a pornit seria proceselor între aeroport și Carpatair, dar și între cele două companii aeriene. Daniel Idolu, directorul AIT, susține că, de fapt, aeroportul a fost folosit de Carpatair drept nod aerian. Altfel spus, doar cel mult o cincime din pasageri veneau sau plecau din Timișoara, restul fiind în tranzit. „Reţeaua Carpatair avea, la un moment dat, 37 de aeroporturi, unul dintre ele fiind Timișoara. Matematic, Aeroportul Internaţional Timişoara putea afecta doar procentul de 13%, maximum 20% din pasageri care, în 2008, veneau sau plecau de la Timişoara”, afirmă Idolu.
„În 2008, Wizz Air a deschis curse către Londra, destinaţie pe care Carpatair nu o oferea. Nu opera atunci nimeni pe Londra. Din toată harta de operare a companiei Carpatair, şi acum sunt doar trei rute paralele: Roma, Veneţia şi Milano. Nu văd cum puteau acestea influenţa Carpatair”, mai spune directorul AIT. Conform datelor deținute de acesta, pe rutele unde a intrat compania low cost, şi Carpatair opera deja, traficul a scăzut doar în momentul în care Carpatair şi-a redus zilele de operare, de la şase la trei.
Directorul AIT susține că problemele financiare ale Carpatair sunt cauzate de faptul că, de anul trecut, această companie nu mai operează pe mai multe aeroporturi. „Aeroportul nu e de vină că s-au retras de la Constanţa, Cluj, Bucureşti, Sibiu. Din moment ce nodul de la Timișoara nu mai era alimentat nici din vest, nici din est, afacerea a căzut. Ca venituri, și noi suntem afectați foarte mult, la fel ca și Carpatair”, a mai spus Idolu.
Carpatair consideră că a fost prejudiciată de AIT cu nu mai puțin de 10,5 milioame de euro. „Suma de 10.5 milioane euro reprezintă despăgubiri aferente prejudiciului cauzat de politicile anticoncurențiale și discriminatorii practicate de mai bine de patru ani de către Aeroportul Timișoara”, au precizat reprezentanții companiei aeriene.
Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…
În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au…
La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea…
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…