Categories: Economic

AIT: Problemele Carpatair, cauzate de managementul companiei

Directorul Aeroportului Internaţional Timişoara (AIT) consideră că singurul vinovat pentru problemele pe care le are compania Carpatair este chiar managementul acesteia. Între AIT și compania aeriană sunt pe rol mai multe procese, fiecare parte având importante solicitări de natură financiară.

Problemele la Aeroportul Internaţional Timişoara au început din clipa în care Carpatair a acuzat AIT că acordă ajutor de stat companiei Wizz Air. De atunci a pornit seria proceselor între aeroport și Carpatair, dar și între cele două companii aeriene. Daniel Idolu, directorul AIT, susține că, de fapt, aeroportul a fost folosit de Carpatair drept nod aerian. Altfel spus, doar cel mult o cincime din pasageri veneau sau plecau din Timișoara, restul fiind în tranzit. „Reţeaua Carpatair avea, la un moment dat, 37 de aeroporturi, unul dintre ele fiind Timișoara. Matematic, Aeroportul Internaţional Timişoara putea afecta doar procentul de 13%, maximum 20% din pasageri care, în 2008, veneau sau plecau de la Timişoara”, afirmă Idolu.

„În 2008, Wizz Air a deschis curse către Londra, destinaţie pe care Carpatair nu o oferea. Nu opera atunci nimeni pe Londra. Din toată harta de operare a companiei Carpatair, şi acum sunt doar trei rute paralele: Roma, Veneţia şi Milano. Nu văd cum puteau acestea influenţa Carpatair”, mai spune directorul AIT. Conform datelor deținute de acesta, pe rutele unde a intrat compania low cost, şi Carpatair opera deja, traficul a scăzut doar în momentul în care Carpatair şi-a redus zilele de operare, de la şase la trei.

Directorul AIT susține că problemele financiare ale Carpatair sunt cauzate de faptul că, de anul trecut, această companie nu mai operează pe mai multe aeroporturi. „Aeroportul nu e de vină că s-au retras de la Constanţa, Cluj, Bucureşti, Sibiu. Din moment ce nodul de la Timișoara nu mai era alimentat nici din vest, nici din est, afacerea a căzut. Ca venituri, și noi suntem afectați foarte mult, la fel ca și Carpatair”, a mai spus Idolu.

Carpatair consideră că a fost prejudiciată de AIT cu nu mai puțin de 10,5 milioame de euro. „Suma de 10.5 milioane euro reprezintă despăgubiri aferente prejudiciului cauzat de politicile anticoncurențiale și discriminatorii practicate de mai bine de patru ani de către Aeroportul Timișoara”, au precizat reprezentanții companiei aeriene.

Share
Published by
Andreea Rotar-Popovici

Recent Posts

Fabi Marincu, meci de senzație în victoria cu CSU Alba Iulia. Din păcate, un record excelent a fost stopat în meciul de astăzi

Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…

11 ore ago

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

14 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

15 ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

16 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

16 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

16 ore ago