Categories: Administratie

Subpasajul Michelangelo, realizat dupa o idee a rectorului Robu, devenit intre timp primar

Subpasajul Michelangelo, care va fluidiza traficul pe axa nord-sud a Timișoarei, a primit finanțare pe baza unui proiect realizat pe vremea primarului Gheorghe Ciuhandu. Actualul primar Nicolae Robu explică însă că el a avut încă de acum vreo opt ani ideea realizării unei astfel de lucrări!

Lucrările la subpasajul Michelangelo au început simbolic în mai 2012, în plină campanie electorală. Au dat cu canciocul atât fostul edil-șef Gheorghe Ciuhandu, cât și Adrian Orza, candidat la primărie la vremea respectivă. Urma să fie stabilit prin licitație executantul lucrării și să se dea drumul la săpături. CCCF a câștigat lucrarea, șantierul a fost deschis în aprilie 2013 și a scos peri albi șoferilor timișoreni. Proiectul a fost întocmit și depus pentru finanțare în ultimul mandat al primarului Gheorghe Ciuhandu. Actualul edil șef Nicolae Robu recunoaște acest lucru, dar susține că ideea îi aparține și, mai mult decât atât, a fost enunțată cu mulți ani în urmă. „Întâmplător, legat de proiectul Michelangelo, eu am lansat ideea realizării lui, cu foarte mulți ani în urmă, când nu mă gândeam în niciun fel că voi fi vreodată primar. Am inițiat ideea în timpul dezbaterilor pentru „Timișoara – Viziune 2030” (în 2007 – n.r.). Eram rector și i-am spus domnului primar Ciuhandu să generăm un proiect vizionar pentru Timișoara, unul în care să ne putem permite să fixăm obiective majore, mai greu de pus în practică, dar care, într-o zi, vor trebui puse în practică”, a explicat Robu.

„Eu am venit și am dat un exemplu, pentru că participanții erau cam inhibați, aveau doar soluții-surogat. Am spus că trebuie să gândim un proiect pe termen lung, de mare anvergură, și că orice soluții am adopta, dacă nu facem un subpasaj în zona Michelangelo, nu vom rezolva niciodată problema traficului în Timișoara. Iată cum s-au rânduit lucrurile, să ajung peste ani ca eu să fac acel subpasaj. Mă rog, sub coordonarea mea, că nu-l fac eu”, a conchis primarul. Pasajul subteran va avea o lungime totală de aproape 600 de metri. Costurile întregii lucrări ajung la aproape 70 de milioane de lei, cea mai mare parte din sumă din fonduri europene.

Share
Published by
Cristina Tomescu

Recent Posts

Simonis și Fritz s-au pus de acord. PNL pare să fi fost de acord

Așa cum debanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…

O oră ago

CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică

Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…

2 ore ago

A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii

La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…

3 ore ago

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

6 ore ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

6 ore ago

La Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare a orașului

13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…

6 ore ago