Categories: Administratie

Subpasajul Jiul, tratat in doi peri de Ministerul Transporturilor

Oricât de mult și-ar dori primarul Nicolae Robu, lucrările la subpasajul Jiul e foarte puțin probabil să înceapă în acest an. Îi pune bețe în roate Ministerul Transporturilor, care răspunde în doi peri la solicitările proiectantului. Oficialilor de la București li se cerea un aviz. Pe de altă parte, în bugetul local nu erau prevăzuți bani pentru o astfel de lucrare.

În noiembrie 2013, CL Timișoara aproba un nou set de studii de fezabilitate pentru subpasajele Jiul, Popa Șapcă și Solventul. „La subpasajul Jiul, șoseaua va fi extinsă la patru benzi, calea ferată este, de asemenea, mult lărgită și apare, în plus, linia de tramvai pe mijloc, între gară și spitalul de copii (…)Lucrările nu vor începe toate deodată. Unul va fi în primăvara lui 2014, altul la sfârșitul lui 2014. Cel târziu în primăvara lui 2015 trebuie să înceapă construcția la cel de-al treilea. Eu așa văd lucrurile”, spunea, la vremea respectivă, Nicolae Robu. Banii urma să provină exclusiv de la bugetul local, dar varianta preferată era cea de credit furnizor, în condițiile în care era nevoie, pentru cele trei subpasaje, de peste 50 de milioane de euro.

Oricum, până să se ajungă să se vorbească de bani, proiectul subpasajului Jiul s-a blocat în faza de… discuții.Proiectantul acestor subpasaje nu a primit avizul tehnic de la Ministerul Transporturilor, respectiv de la CFR. Fiind vorba de domeniul transportului feroviar, se impun nişte avize speciale. Proiectantul a primit un răspuns care poate fi considerat în bătaie de joc. Se cere să se arate cum se reflectă aceste proiecte în Coridorul 4 de transport feroviar. Nu are nicio legătură lărgirea subpasajelor la Popa Şapcă, la Jiul, respectiv realizarea unui nou subpasaj la Solventul, cu Coridorul 4”, a spus, marţi, primarul Robu. După aceste „lămuriri”, proiectul n-are cum să fie gata în termenul stabilit prin contract. „Proiectantul ne cere să prelungim termenul. Fără avize oricum nu poate merge mai departe. Noi am vrut în acest an să dăm drumul la unul din aceste proiecte. În condiţiile astea nu putem, dacă suntem întârziaţi…”, a conchis edilul. Investiția de la Jiul era estimată să coste 8,2 milioane de lei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

3 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

5 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

7 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

8 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

8 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

9 ore ago