Categories: Administratie

Subpasajul Jiul, tratat in doi peri de Ministerul Transporturilor

Oricât de mult și-ar dori primarul Nicolae Robu, lucrările la subpasajul Jiul e foarte puțin probabil să înceapă în acest an. Îi pune bețe în roate Ministerul Transporturilor, care răspunde în doi peri la solicitările proiectantului. Oficialilor de la București li se cerea un aviz. Pe de altă parte, în bugetul local nu erau prevăzuți bani pentru o astfel de lucrare.

În noiembrie 2013, CL Timișoara aproba un nou set de studii de fezabilitate pentru subpasajele Jiul, Popa Șapcă și Solventul. „La subpasajul Jiul, șoseaua va fi extinsă la patru benzi, calea ferată este, de asemenea, mult lărgită și apare, în plus, linia de tramvai pe mijloc, între gară și spitalul de copii (…)Lucrările nu vor începe toate deodată. Unul va fi în primăvara lui 2014, altul la sfârșitul lui 2014. Cel târziu în primăvara lui 2015 trebuie să înceapă construcția la cel de-al treilea. Eu așa văd lucrurile”, spunea, la vremea respectivă, Nicolae Robu. Banii urma să provină exclusiv de la bugetul local, dar varianta preferată era cea de credit furnizor, în condițiile în care era nevoie, pentru cele trei subpasaje, de peste 50 de milioane de euro.

Oricum, până să se ajungă să se vorbească de bani, proiectul subpasajului Jiul s-a blocat în faza de… discuții.Proiectantul acestor subpasaje nu a primit avizul tehnic de la Ministerul Transporturilor, respectiv de la CFR. Fiind vorba de domeniul transportului feroviar, se impun nişte avize speciale. Proiectantul a primit un răspuns care poate fi considerat în bătaie de joc. Se cere să se arate cum se reflectă aceste proiecte în Coridorul 4 de transport feroviar. Nu are nicio legătură lărgirea subpasajelor la Popa Şapcă, la Jiul, respectiv realizarea unui nou subpasaj la Solventul, cu Coridorul 4”, a spus, marţi, primarul Robu. După aceste „lămuriri”, proiectul n-are cum să fie gata în termenul stabilit prin contract. „Proiectantul ne cere să prelungim termenul. Fără avize oricum nu poate merge mai departe. Noi am vrut în acest an să dăm drumul la unul din aceste proiecte. În condiţiile astea nu putem, dacă suntem întârziaţi…”, a conchis edilul. Investiția de la Jiul era estimată să coste 8,2 milioane de lei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

12 minute ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

4 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

5 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

5 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

6 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

6 ore ago