Categories: Administratie

Subpasajul Jiul, tratat in doi peri de Ministerul Transporturilor

Oricât de mult și-ar dori primarul Nicolae Robu, lucrările la subpasajul Jiul e foarte puțin probabil să înceapă în acest an. Îi pune bețe în roate Ministerul Transporturilor, care răspunde în doi peri la solicitările proiectantului. Oficialilor de la București li se cerea un aviz. Pe de altă parte, în bugetul local nu erau prevăzuți bani pentru o astfel de lucrare.

În noiembrie 2013, CL Timișoara aproba un nou set de studii de fezabilitate pentru subpasajele Jiul, Popa Șapcă și Solventul. „La subpasajul Jiul, șoseaua va fi extinsă la patru benzi, calea ferată este, de asemenea, mult lărgită și apare, în plus, linia de tramvai pe mijloc, între gară și spitalul de copii (…)Lucrările nu vor începe toate deodată. Unul va fi în primăvara lui 2014, altul la sfârșitul lui 2014. Cel târziu în primăvara lui 2015 trebuie să înceapă construcția la cel de-al treilea. Eu așa văd lucrurile”, spunea, la vremea respectivă, Nicolae Robu. Banii urma să provină exclusiv de la bugetul local, dar varianta preferată era cea de credit furnizor, în condițiile în care era nevoie, pentru cele trei subpasaje, de peste 50 de milioane de euro.

Oricum, până să se ajungă să se vorbească de bani, proiectul subpasajului Jiul s-a blocat în faza de… discuții.Proiectantul acestor subpasaje nu a primit avizul tehnic de la Ministerul Transporturilor, respectiv de la CFR. Fiind vorba de domeniul transportului feroviar, se impun nişte avize speciale. Proiectantul a primit un răspuns care poate fi considerat în bătaie de joc. Se cere să se arate cum se reflectă aceste proiecte în Coridorul 4 de transport feroviar. Nu are nicio legătură lărgirea subpasajelor la Popa Şapcă, la Jiul, respectiv realizarea unui nou subpasaj la Solventul, cu Coridorul 4”, a spus, marţi, primarul Robu. După aceste „lămuriri”, proiectul n-are cum să fie gata în termenul stabilit prin contract. „Proiectantul ne cere să prelungim termenul. Fără avize oricum nu poate merge mai departe. Noi am vrut în acest an să dăm drumul la unul din aceste proiecte. În condiţiile astea nu putem, dacă suntem întârziaţi…”, a conchis edilul. Investiția de la Jiul era estimată să coste 8,2 milioane de lei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

3 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

4 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

6 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

6 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

8 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

10 ore ago