Categories: Administratie

Subpasajul Jiul, tratat in doi peri de Ministerul Transporturilor

Oricât de mult și-ar dori primarul Nicolae Robu, lucrările la subpasajul Jiul e foarte puțin probabil să înceapă în acest an. Îi pune bețe în roate Ministerul Transporturilor, care răspunde în doi peri la solicitările proiectantului. Oficialilor de la București li se cerea un aviz. Pe de altă parte, în bugetul local nu erau prevăzuți bani pentru o astfel de lucrare.

În noiembrie 2013, CL Timișoara aproba un nou set de studii de fezabilitate pentru subpasajele Jiul, Popa Șapcă și Solventul. „La subpasajul Jiul, șoseaua va fi extinsă la patru benzi, calea ferată este, de asemenea, mult lărgită și apare, în plus, linia de tramvai pe mijloc, între gară și spitalul de copii (…)Lucrările nu vor începe toate deodată. Unul va fi în primăvara lui 2014, altul la sfârșitul lui 2014. Cel târziu în primăvara lui 2015 trebuie să înceapă construcția la cel de-al treilea. Eu așa văd lucrurile”, spunea, la vremea respectivă, Nicolae Robu. Banii urma să provină exclusiv de la bugetul local, dar varianta preferată era cea de credit furnizor, în condițiile în care era nevoie, pentru cele trei subpasaje, de peste 50 de milioane de euro.

Oricum, până să se ajungă să se vorbească de bani, proiectul subpasajului Jiul s-a blocat în faza de… discuții.Proiectantul acestor subpasaje nu a primit avizul tehnic de la Ministerul Transporturilor, respectiv de la CFR. Fiind vorba de domeniul transportului feroviar, se impun nişte avize speciale. Proiectantul a primit un răspuns care poate fi considerat în bătaie de joc. Se cere să se arate cum se reflectă aceste proiecte în Coridorul 4 de transport feroviar. Nu are nicio legătură lărgirea subpasajelor la Popa Şapcă, la Jiul, respectiv realizarea unui nou subpasaj la Solventul, cu Coridorul 4”, a spus, marţi, primarul Robu. După aceste „lămuriri”, proiectul n-are cum să fie gata în termenul stabilit prin contract. „Proiectantul ne cere să prelungim termenul. Fără avize oricum nu poate merge mai departe. Noi am vrut în acest an să dăm drumul la unul din aceste proiecte. În condiţiile astea nu putem, dacă suntem întârziaţi…”, a conchis edilul. Investiția de la Jiul era estimată să coste 8,2 milioane de lei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Simonis și Fritz au ajuns la un consens. PNL pare să fi fost de acord

Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…

2 ore ago

CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică

Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…

2 ore ago

A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii

La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…

4 ore ago

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

6 ore ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

6 ore ago

La Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare a orașului

13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…

6 ore ago