Categories: Economic

In Timis, doar cine nu vrea nu munceste

Cu peste o treime din populație cu statut de angajat, județul Timiș are, în prezent, o rată oficială a șomajului de sub două procente. Specialiștii în recrutare susțin că, în Timiș, s-a ajuns, din nou, în situația în care e greu de găsit angajați calificați, astfel că angajatorii aduc muncitori și de la zeci de kilometri.

Judeţul Timiş este, de ceva timp deja, „kilometrul zero“ al industriei de componente auto din România. Conform unei analize a zf.ro, companii precum Continental, Delphi Packard sau TRW Automotive fac, fiecare, în această regiune afaceri de peste un miliard de lei. În Timiș sunt, după cum arată datele de la Registrul Comerțului, peste 19.000 companii active care, în 2012, au avut afaceri de 8,8 miliarde de euro şi aproape 200.000 de angajaţi. În aceste condiții, ca valoare a rulajului, Timişul este pe poziţia a patra în România, după Bucureşti, Ilfov şi Argeş. Fabricile producătoare de componente auto, cele de componente electronice și electrocasnice domină topul angajatorilor în Timiş. Datele centralizate de zf.ro de la Inspecţia Muncii, INS şi Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă arată unul din trei locuitori este angajat.

Există însă și reversul medaliei, iar companiile de recrutare știu cel mai bine asta. „Toată lumea face angajări, s-a ajuns în situaţia în care numai cine nu vrea nu lucrează în judeţul Timiş. Totuşi, parcă ne-am întors în 2007, nu mai avem forţă de muncă disponibilă şi calificată pe care să o plasăm. Când deficitul este prea mare, se merge către zonele rurale. Există companii care asigură transportul angajaţilor de la 45 de kilometri“, a declarat, pentru zf.ro, Horia Bugarin, managing partner al firmei de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară IHM Total Consult. La finalul lunii aprilie 2014, rata şomajului în Timiş era de sub 2%, în timp ce media naţională se apropia de 6%.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

2 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

3 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

3 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

4 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

4 ore ago

Modelul Piedone. Neavând voie să candideze, primarii PSD din Recaş şi Şandra vor să lase primăriile moştenire fiilor lor

Sâmbătă au venit deciziile definitive în privinţa candidaturilor primarilor PSD din Recaş şi Şandra, Teodor…

4 ore ago